[LVG TV-tips]Tour de France[PT 7-29juli]

ordningen i happy ligan är återställd. Idag är det också svårtippat, en brant backe med utförskörning på slutet, kan sluta lite hur som hälst. Top 20 cyklisterna kommer att finnas nära etappsegraren är mitt tips.

Moreau eller Hincapie passar dagens etapp också. Själv kör jag en liten blandning av de cyklisterna som ska vara i toppen och några "wildcards"

Bahh, va tråkigt lika lagen topp nio i happyligan är! Fast chansningar lönar sig illa, jag tänkte Boonen igår men chansade på Napolitano. Man ska nog spela säkert om man ska ha kulorna.. Jag hoppas stenhårt på lång utbrytning med Sprick och några andra som ligger en bit efter täten idag. Heja! Hela vägen!

synd om Rogers.

Idag plockade nog många in på mig i managerspelet, många hade Rasmussen som kapten. Det var också skönt att se Mayo back in the game.

Verkligen synd om Rogers.

Jag stog och hoppade i soffan av lycka efter målgång, 7 st av mina ryttare gick i mål som topp 10 och kycklingen som kapten, efter en snabb koll på dr.dk så såg jag att jag bommat att byta kapten och hade Christophe Moreau kvar från gårdagen :-(

jag satt i morse och valde mellan valverde och Rasmussen, tyvärr gjorde jag fel val. 8 av mina gubbar i top10 dock

Ingen bra dag för T-mobile idag. Möjligt att de tappar Sinkewitz också. Han kraschade med ett fan på väg till hotellet, bägge två till sjukan.

Plockade in lite poäng idag. Hade Mayo på listan också men pengarna räckte inte =( så det fick bli Karpets istället. Hade det blivit full pott annars.

Kan bli kul bergsetapper nu om Rasmussen ska försöka hålla den gula tröjan till mål. Med tanke på hans förmåga att köra tempo så duger det inta att bara bevaka, han kommer att behöva attackera och köra in mer tid.

//j

( edit: hade stavas med ett H =)

Senast redigerad av en moderator:
Och aftonbajset är lika tragiska som vanligt.
När cykel är på förstasidan så är det bara doping eller olyckor som är intressant

Starkt av McEwen att inte ge upp trots att han visste att han skulle hamna utanför tidsgränsen. Mindre starkt av Lövkvist... En halvtimme efter i sammandraget nu.

Grymt kört av Rasmussen, men varför väntade inte Moreau lite längre innan han började attackera? Han kunde troligen ha hängt av några fler om han varit lite kallare, som det var nu fick han ju dra uppför i stort sett hela sista stigningen.

Moreau, det är svårt att vara kall när man är het...

Och Rock behöver ju inte beklaga sig över spelet, hade ju alla nie topp 15 och fick fin bonus. 3 millar och topp 20 i hela spelet, bra jobbat Markus!

Typ svårtippad etappvinnare i morgon tisdag. Sannolikt gör ingen något ryck i långbacken, möjligen Rasmussen, men denna gång kommer de nog hålla koll på honom. Så Valverde spurtvinner? Eller kan flera ansluta i långa utförskörningen kanske? Topp tio total kommer nog stå sig.

Förutom Rogers; O'Grady vurpade svårt, Sinkewitz körde närapå ihjäl en gammal gubbe efter tävlingen, McEwen, Feillu, Cavendish borta. Touren är i gång nu...

Det hände mycket igår. Napolitano är också ute. O'Grady ska vist ha brutit åtta revben, en punkterad lunga och hjärnskakning.

Det finns betydligt tuffare stigningar än Alpe d'Huez även om de saknar den där klassiska stämpeln.

Dagen till ära har jag gjort en vild chansning i managerspelet för att ta ikapp danskjävlarna på top10 listan :-)

Fick bli nästan samma lag idag. Rasmussen kvar som kapten oxå, missade att byta. Han lär behålla tröjorna så lite poäng drar han nog in ändå. Tror inte han har en chans att vinna dock.

//j

Vilken stenhård hund! Det såg nästan ut som om Burgharts fälg var av smör när den vek sig mot hunden som knappt såg berörd ut. Tur i oturen för T-mobile idag.

Ahh, kul med attack från favoriter :-) Det är lite skönt att Armstrong lagt av ändå!

Arghhh, hade videon på inspelning hela etappen idag och sätter mig glad i soffan för att konstatera att jag ställt in på fel kanal och har 5 timmar MTV på bandet :-(

Börjar misstänka att Bruyneel och dom andra teambossarna använder mina byten för att planera sin körning:(
Varje gång man byter bort en gubbe så blir han som född på nytt.

Jag satt och läste lite artiklar om tour de france och hittade denna:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=671802
Citat: " På tisdagens etapp tvingades tyske Marcus Burghardt avbryta sträckan mellan Val d'Isere och Briancon"

Fick han bryta hela tour de france, eller bara etappen för att kunna fortsätta cykla resten av tdf? Om det senare - vilken tid får han då på den etappen, han föll väl inte 3 km från mål?!

khizzle skrev:
-------------------------------------------------------
> Vilken stenhård hund! Det såg nästan ut som om
> Burgharts fälg var av smör när den vek sig mot
> hunden som knappt såg berörd ut. Tur i oturen
> för T-mobile idag.

super.dog.jpg

Stålmannen måste ha bättre koll på sin hund!

rayy skrev:
> Fick han bryta hela tour de france, eller bara
> etappen för att kunna fortsätta cykla resten av
> tdf? Om det senare - vilken tid får han då på
> den etappen, han föll väl inte 3 km från mål?!

Bryter man en etapp så bryter man hela tävlingen.

rayy skrev:
> Jag satt och läste lite artiklar om tour de
> france och hittade denna:
> http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=672&a=671
> 802
> Citat: " På tisdagens etapp tvingades tyske
> Marcus Burghardt avbryta sträckan mellan Val
> d'Isere och Briancon"
>
> Fick han bryta hela tour de france, eller bara
> etappen för att kunna fortsätta cykla resten av
> tdf? Om det senare - vilken tid får han då på
> den etappen, han föll väl inte 3 km från mål?!

Det där kommer från TT och flera tidningar har skrivit samma sak. Det verkar dock inte stämma för på T-mobiles hemsida står inget om det. Där står bara att Rogers, Sinkewitz och Cavendish har brutit.

Om han nu skulle ha brutit etappen hypotetiskt så skulle han uteslutas från resten av tävlingen och inte få någon sluttid på dagens etapp.

På tal om Cavendish så står det att det var planerat sedan tidigare att han skulle avbryta touren. Kan det stämma att man tar med en åkare som bara förväntas köra 1/3 av tävlingen?

Han bröt inte (blev 110 på etappen 28.51 efter) utan det blev bara en liten vurpa med hjul eller cykelbyte efter som framhjulet gick sönder när han körde på hunden.

Tyckte väl att det hela lät otroligt, jaja, då fattar man mer.

Även intressant att SVTs sportnytt sa att Rasmussen kallades kycklingen för att han var smal, dom sa inget om hur hans hud ser ut... :)

herreGud.jpg ht=400

God damn, om man bara skulle se den där bilden och försöka gissa vilken idrott han var en av de bästa i så skulle nog svaret bli ingen.

Snacka om att totalt sakna både muskler och underhudsfett, tur för honom att tjejer går igång mer på framgång och pengar än på utseende.

khizzle skrev:
> Snacka om att totalt sakna både muskler och
> underhudsfett, tur för honom att tjejer går
> igång mer på framgång och pengar än på
> utseende.

knivskarp analys, du har verkligen koll på läget...

han är väll en rätt typisk cyklist på touren om man ser till överkroppen, alltså inte så mycket överkropp, och absolut typisk för en som ä bra uppför, liten alltså. finns några undantag på sånna som inte va så små o som ändå va mycket bra uppför, indurain (hur han nu stavas) o lance armstrong är några exempel på inte allt för små killar, men som ändå va bra uppför.

fredrikw skrev:
> khizzle skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Snacka om att totalt sakna både muskler och
> > underhudsfett, tur för honom att tjejer går
> > igång mer på framgång och pengar än på
> > utseende.
>
> knivskarp analys, du har verkligen koll på
> läget...

Eller inte...
840521141_45adb17f71_o.jpg

khizzle skrev:
> På tal om Cavendish så står det att det var
> planerat sedan tidigare att han skulle avbryta
> touren. Kan det stämma att man tar med en åkare
> som bara förväntas köra 1/3 av tävlingen?

Ja, det är inte ovanligt. Om man har som mål att vinna etapper så spelar det ju ingen roll om alla i laget tar sig runt. T ex spurtare som är odugliga i bergen. Jaan Kirsipuu är väl mest känd för att ha medverkat i 13 TdF och brutit allihopa. Han vann dock flera etapper och körde i gula ledartröjan 1999. Så fort det kom minsta lilla uppförsbacke så klev Kirsipuu av.

Senast redigerad av en moderator:
Djävlar ,då kan vm på cykel vara i farozonen.En tysk som grädde på moset.
Stuttgarts stadfullmäktige har nog möte snart

Det är bara att gratulera T-mobiles satsning i år, den är nästan inte otursförföljd alls.

VM på cykel var väl redan i farozonen innan denna nyhet. Det kanske vore bra om de ställde in det som en rejäl protest.

Rock skrev:
> cippo genomförde väl aldrig en hel tour heller
> trotts många starter?

Stämmer. Det var bl.a. därför ASO nekade hans stall att vara med 2004 (eller om det var 2005).

Svår-tippat idag. Känns som att antingen blir det utbrytning som håller eller så kör Milram (möjligen med hjälp från Liquigas) för att få till en spurt utan Boonen.

Tillbaka
Topp