GoranS
Aktiv medlem
[Lvg] VM 2025, Kigali, Rwanda
Första världsmästerskapet på landsväg i Afrika. Ska bli spännande att se.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Wout.Hur ska någon kunna pressa Pogacar? Hur många har slagit honom i år? MvP och Skjelmose?
www.cyclingnews.com
Reussers form är väl högst oklar, annars hade jag gissat henne. Sen finns ju Demi Vollering också. Hon är bra på både platten och backen.Vilka gör upp om segern i damernas tempo? Dygert, Labous, Henderson, Reusser, ...?
Det är ju så fruktansvärt hårt. Hoppas det iaf blir bra väder. Och kul med långa banan i mitten - undrar hur många som åkt av innan det börjar ?267km och 5500hm, Kigali ligger också på 1850möh. Det kommer bli ett riktigt hårt VM.
![]()
![]()
Även tempot som är 41km och 660hm
![]()
![]()
Mer info och starttider
![]()
2025 UCI Road World Championships routes
Men face 5,475 metres of climbing at altitude, women to climb 3,350 metres in 164.6km racewww.cyclingnews.com
Lite förvånad att Pogacar är favorit, han har ju fått stryk av tempospecalister ett antal gånger. Sen blir jag inte jättechockad om han vinner ändå.
Lite förvånad att Pogacar är favorit, han har ju fått stryk av tempospecalister ett antal gånger. Sen blir jag inte jättechockad om han vinner ändå.
UCIs YouTube-kanal visar. Vet inte om det geoblockas i Sverige eller inte men går ju att lösa med VPNFinns det något annan tjänst att se VM än att prenumerera på Max + sportpaket? Bara jag
Verkligen. Hade kunnat bli intressant om han tagit pallplats.Tyckte Poggis cykling efter Remco körde om honom så ytterst tveksam ut. Följde inte 25-metersregeln där (eller om den är 30 numera?) utan han ökade ju helt klart farten och det såg ut som han försökte hänga på. Borde bestraffats.
En gnutta mer än 10 sekunder blev det.Kul bana. Det blir intressant lägre CDA mot högre w/kg . Det blir nog väldigt jämnt jag tror mindre än 10 s kommer skilja Tadeuj från Remco åt endera hållet. Kanske vindförhållanden blir avgörande.
Jag trodde att Pogacar skulle vara bättre men även han kanske har gränser. Jag tycker det är extra roligt med van Wilder, jag tycker inte han fått all cred han borde fått i Remco skugga. Skall bli intressant hur han tävlas nästa år.En gnutta mer än 10 sekunder blev det.
Fy tusan vad Remco tryckte på från start. Dödade ju spänningen (om segern) redan vid första mellantiden.
Bra disponerat lopp av Vine. Han ser f.ö. ut som han kört botox i hela ansiktet är han kört tempo. Inte antydan till att ändra något i ansiktet.
Undrar om van Wilder trott på medalj innan loppet.
Podium Söderqvist? Den jag tänker är mest favorit är Jarno Wider men jag name droppar bara från resultat listor. Men brukar det inte alltid finnas danskar och norskar som man inte hört namnet på som poppar utVad tror vi om Söderqvists och Kagevis chanser i U23-klassen?