Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
På tempot gick det snabbare.Ett år,
Fotbollen sitter i. Både i benen men också till humöret.
Tycker det är kul att det finns en sådan Stjärna. Då blir det mer spännande nästan, "kan någon komma ikapp", eller "kan någon utmana" ? Betydligt tristare om det alltid är 10 lika jämna personer som spurtar om det.
Bara de där han drar med 5-10 mil kvar... Vilket har varit några bara i år.Får väl tillägga att jag inte tycker alla tävlingar där Pogacar är med är tråkiga. Vårklassikerna med hård men inte bergig banprofil, där MvdP, Pedersen och ett gäng andra gubbar kan utmana, bjuder fortfarande på stor underhållning.
Nja, mer Neev om man kör någon sorts engelsk kvasifonetiskt uttal. Eller Niv om man kör "svenska". Neve är mer Nevv om det skulle vara svenskt. Hur som helst vore det väl bra om hon kunde lära Roberto korrekt uttal så att han kan använda det (inte för att han kommenterar så mkt damcykel).Hon uttalade det väl som Neve? Vilket är rätt (konstigt nog).
Citat från tråden:Lite tröttsamt med det sedvanliga happygnället när Pogacar ställer skåp. Uppskattar man sporten uppskattar man väl en stor mästare också. Är det främst ”spänning” man är ute efter kan man ju titta på en thriller istället.
Har ingen nämnt Baja Maja besöken? Lite udda i ett cykellopp, men... De såg roligt ut
Å andra sidan, nästa VM gör i Montreal med en bana som starkt påminner om GP-loppets vilket någon sloven verkar ha för vana att vinna.Ett år, bättre lycka nästa gång
Och 2027 är det dags för Sallanches på en bana som sägs vara väldigt lik den 1980 (ev. lite tuffare) då totala resultatlistan för de som kom i mål såg ut så här.Å andra sidan, nästa VM gör i Montreal med en bana som starkt påminner om GP-loppets vilket någon sloven verkar ha för vana att vinna.
Jag köper inte att de senaste 4 åren har enskilda överlägsna segrare, särskilt med tanke på att det är tre olika cyklister! Så det måste vara nånting annat och det borde vara antingen att det är hårdare banor eller att "pelotonen" eller utbrytargrupper bakom inte kan organisera sig.Topp-10 längsta solosegrarna på linjelopp på herrsidan (proffs):
Visa bilaga 796351
Noterbart: Fyra av de tio är satta de senaste fyra åren. Förvisso kan man nog fundera på värdena för segrar innan det då alla är jämna tiotals kilometer, men det är nog inte helt osannolikt att de senast fyra åren alla ligger topp-10 även om ordningen på tidigare kanske inte är exakt rätt.
Är ju ren fakta att de senaste fyra åren har solosegrare som kört solo en lång sträcka in till mål!Jag köper inte att de senaste 4 åren har enskilda överlägsna segrare, särskilt med tanke på att det är tre olika cyklister! Så det måste vara nånting annat och det borde vara antingen att det är hårdare banor eller att "pelotonen" eller utbrytargrupper bakom inte kan organisera sig.
+1!Nej, du är inte ensam.
Inte överlägsna som i lång solo, men som i mycket högre kapacitet än de andra, Pogi är förvisso det man mot man, men en organiserad grupp bör kunna ta honom om han tvingas soloköra 60 km.Är ju ren fakta att de senaste fyra åren har solosegrare som kört solo en lång sträcka in till mål!
I år var banan riktigt hård, i fjol var den hård medan jag skulle säga att den 2023 om något var lite lättare än vanligt och 2022 rätt ordinär.
Jag tror som @Ilritorno att, i alla fall en del av, förklaringen är i att det körs hårdare i tidigare skeden av loppen. En annan förändring som skett sedan förr i tiden är att antalet cyklister för de stora länderna minskats. Den ändringen har dock fler år på nacken (minns inte exakt hur utvecklingen sett ut). Färre hjälpryttare gör att det finns färre som kan offra sig för att jaga ikapp utbrytningar.
Sen tycker jag det är vettigt med variation av bantyp på VM mellan olika år. Ibland platt för spurtarna, ibland korta men många backar för klassikeråkarna och ibland längre backar för klättrarna. Då får olika typer av duktiga cyklister chansen att bli världsmästare.