Lyse.. Skulle det här kunna vara nåt?

Om man begrep vad som stod där så.....

Jag såg i alla fall:
Xenon + 3Led 100m lyse 3,5 timme

Det skulle ju kunna vara något.

Det var Trilla som hittade den, men länkarna var inte speciellt informativa. jag googlade bara vidare. Har ingen aning om vad den kostar.

Intressant. Kom ihåg att komma med en rapport när ni testat.

Själv köpte jag en 1W LED-pannlampa på Classe för 19:- för att ha med som nödlampa http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=21638862 .

Provlyste igårkväll och den ger helt klart ledljus (haha) som duger för att ta sig ur skogen om ordinarie lyse pajar eller får batteritorsk. Väääldigt smal spridningsvinkel dock. Definitivt inget att ha som enda lyse i skogen heller.

/Johan

Ser klart intressant ut men det står inget om ljustyrkan. Eller kan man anta att det är bra för att det är xenonlampa?

/Eric - ljusokunnig.

Jag beställde också. Paketet ligger och väntar på utlämningsstället, hämtar det först ikväll. Är det någon av er andra som redan fått sin och hunnit testa?

/ J

Fick den idag. Har inte hunnit hämta än? Dessvärre är jag sjuk så jag kan inte ut och testa på riktigt. Men en liten sväng kanske de blir.

Fan, Du hann före. Det strulade till sig eftersom jag ville ha faktura.... Min kommmer väl i morgon eller på torsdag då.....

SuperApe skrev:
-------------------------------------------------------
> undra på att den är slut då era gamar!

De var slut när jag beställde, men sen fyllde de på samma dag eller dagen efter.

Trilla skrev:
> Bor man i norrland får man väl leva med en dag
> längre lev tid antar jag flör jag har då faan
> inte fått nån än.
>
> /H

Till Lule går det ju tydligen snabbt...

/ J

Någon som har provat den där Knightlite 2200 Twin Lightset? £19.99 var ju kaffepengar men jag ska bara ha den på en pendlare så det kanske blir lite overkill? Lite mörkrädd och bor långt från ära och redlighet (läs; gatulysen) så det kanske är funkis ändå?

8509.jpg

Snabbrecension
Lite spartansk förpackning, allt kom löst i en låda. Batterierna sitter i, värt att tänka på när man leker med knappen och samtidigt tittar på lamphuset framifrån. En av två lampor glappar, ska höa av mig till liotec om det.
Har inte testat på cykel än och har inte heller erfarenhet av andra lampor men ljuskäglan till xenonljuset ser lite smalt ut. Kul att prova på för en relativt billig slant dock :)

Ja, då har jag hämtat ut mitt paket också. Batterierna satt i batteriväskan och alltså inte där de ska vara vid användning. Har inte monterat lampan på hjälmen än, där jag tänkt ha den och heller inte provat den ute. Det får nog vänta en dag eller två. Man växlar mellan Xenon och LED med en knapp som sitter som en liten fjärr på kabel. Med samma knapp kan man också ställa in styrkan om man trycker snabbt och lätt, och välja pulserande ljus(vad man nu ska med det till).

Mer om den senare, om inte de andra hinner före...

/ J

edit: ingen ljuskägelinställning...

Senast redigerad av en moderator:
Då man inte fick nått lyse ida så fixade jag ett eget av modellen billigt snabbt och enkelt. Hade den då jag håvade sik, jag var garanterat den enda med cykelhjälm i forsen, jag utmårkte mej också med att ha våtdräkt istället för vadarstövlar. Man tager vad man haver.... Lyset lyste helt okej.

//H

Bilagor

• DSC08053.JPG
    DSC08053.JPG
    58.4 KB · Besök: 23
Fick lampan i tisdags. Har inte monterat den, men testat den ute då vi tog en liten promenad. Den lyser bra, men jag återkommer efter att ha testat den monterad på cykeln.

400? Neeej, nej. 232 bagisar gick det på. Jag provade den "för hand" bara ute i trädgården och ser fram emot en tur. Det är nog lätt den mest prisvärda lampan jag hittills har köpt.

Ventilhövve[GBG] skrev:
> Oops, jag trodde attt ni köpte den hos
> http://liotec.se/product_info.php/products_id/193
> , där tar dem 399 för den.

Förra veckan hade de extrapris på 199:-. Frakten går på 33:-.
Lustigt att jansson99 inte fått sin ännu, jag beställde efter honom. Det är säkert för att du skulle krångla med faktura ;)
Working voltage 6V står det, nu funderar jag på om det skulle funka att överspänna och köra på ett 7.2 R/C-batteri :P

Min ligger och väntar på mej på posten, ska hämta den i kväll. Tog en redig tid men schenker är kanske inte kända för att v ara snabba. Jag lämnar rapport senare ikväll.

//Håkanb

edit: man formulerar sej som en kratta så jag var tvungen att ändra lite

Ventilhövve[GBG] skrev:
> Dem verkar ha höjt då ja,
> lyset är poppis, ligger som tvåa på deras
> bästsäljarlista.

Ja det är ju klart att den är poppis om 6-7 Happyiter surfar in och köper samma pryl på en eftermiddag. ;-)

Ja, det är ju skit att man skulle ta den som arbetsredskap.....

Kollade min order på deras hemsida. Där står det behandlas..... Och på webbbutiken så står det att varan tillfälligt är slut. Era pissråttor, någon av er har tagit min lampa! Jag beställde faktiskt först! ;-)

Till mig skickade de ett mail och sa att de hade haft problem med deras ordersystem så det tog några dagar innan de såg min beställning och när de väl såg den så var lampan slut och måste beställas från deras fabrik vilket skulle ta 10 arbetsdagar. Jag beställde den 17 oktober och fick mailet att de sett min beställning den 21 oktober så det lär nog dröja ytterligare en vecka misstänker jag.

Tillbaka
Topp