Magura HS-33

• Trådstartare Trådstartare VH
  • Start datum Start datum

VH

Ny medlem
Magura HS-33
Tjena!
Undrar lite över hur ni andra ägare av HS-33 (eller andra hydrauliska bromssystem) har fäst era vajrar på ramen?
Har lite funderingar över hur jag ska göra, någon som har några tips?!
/ VH

Senast redigerad av en moderator:
Magura HS-33
Med mina Magurabromsar följde det med i alla fall 2 fästen som klämde fast slangen vid ramens vajerfästen.
mag222ar.jpg

Sedan funkar det ju alltid med buntband. Jag skulle använda vanliga men Magura har visst egna också.

leitungsclip_2002.jpg

;~}

Magura HS-33
Det är inga vajrar utan hydralslangar. Jag har inte kortat mina utan faktiskt snott ihop slangen till frambromsen. Ser riktigt fult ut men det är på min pedlarhoj så jag bryr mig mindre. Till bakbromsen var den lagom från början. Det finns en i ala fall ganska bra beskrivning på hur man ska bära sig åt på Maguras hemsida.
http://www.magura.com

Detta är länken till den PDF-fil som beskriver hur man monterar och tex kortar ner slangarna.
http://www.7thexchange.de/download/magura_bike/workshop_felgen_2004_e.pdf

Lycka till.

;~}

Magura HS-33
Har ytterligare frågor om mina bromsar, har ju kört med dem ett tag nu (3 mån snart).
Bakbromsklotsarna åker inte tillbaka särskilt fort utan har en tendens att "fastna" i intryckt läge så att säga, jämför man bakbromsen med frambromsen känns den trög och inte särskilt snabb.
Någon som vet vad felet kan vara?

Jag kortade slangen när jag monterade allt, kan det vara luft som kommit in?

Ytterligare en fråga:
Vad kör ni med för bromsbelägg, vilka rekommenderar ni, mina svarta har slitits fort som fasen!
(Har CrossLand hjul om det spelar nån roll)

Senast redigerad av en moderator:
Magura HS-33
Mina svarta slits också väldigt fort tycker jag. Jag har bytt bromsklossar på syrrans cykel, som jag använder, en gång (efter sex eller sju år). Den bromsar inte lika bra som cykelm med magurabromsarna och det kanske man ska väga in. Jag har köpt två set bromsklossar i år till "fincykeln" men inte monterat det andra än. Jag har nån keramisk beläggning på fälgen (crossmax) som jag tror äter klossar snabbare. Det finns tydligen special, gröna tror jag som jag bara hittat på internet men inte köpt än.

Magura HS-33
Snurrat den ett extra varv runt styre och styrstam bara för att folk skall bli iriterade på nått:), tror det är ett måste.

Och NEJ!, om rippa påstår att ag är lat så är det fel=P

Tillbaka
Topp