Magura HS33 Lousie, hur illa är det? (luft)
Jag råkade idag pga en dålig spruta/lös skruv (?) en dos klantarsel och ren otur få in luft i frambromsen på min kära koxx xtp 20 long, vipps så är den obrukbar vilket lämnade mig totalt förtvivlad/deppig... Saken är den att jag inte hade verktyg för att lossa på luckan så jag lossade endast skruven vid bromsoket och tryckte på ny olja, har gjort detta förr och alltid pressat med handtaget på både broms och spruta för att ta bort risken för luft och detta har fungerat jättebra. Men denna gången märkte jag läckage vid handtaget, och när allt är fast går handtaget i bott utan något motstånd.
Sååå nu undrar jag såklart, då jag inte vet hur det ser ut där inne:
Är det fina små delar som tar stryk av trycket när luft finns där inne så det är ny broms som gäller?
Eller kan jag trycka genom ny olja och slippa rensa kontot?
Lite lång historia men blev tvungen att gå igenom det och om sanningen ska fram så vart jag livrädd för att fråga någon om detta. Får inte vara sönder!
Sååå nu undrar jag såklart, då jag inte vet hur det ser ut där inne:
Är det fina små delar som tar stryk av trycket när luft finns där inne så det är ny broms som gäller?
Eller kan jag trycka genom ny olja och slippa rensa kontot?
Lite lång historia men blev tvungen att gå igenom det och om sanningen ska fram så vart jag livrädd för att fråga någon om detta. Får inte vara sönder!