Måndagsfrågan #9: Hur långe?

Jag cyklade i samma utsträckning som vanligt, någonstans mellan 10-11h.
Nästan bara skogsstig med packad snö, men givetvis också en massa transportsträcka
och grusväg (tyvärr). Pass låter lite stelt, ser det hellre som "turer" vilket lättare kan
förknippas med "nöjesturer". ;)

5 timmar MTB på is och snö
1½ timme spinning
1½ timme styrketräning.
Tog även 2-3 timmars snabb prommenad igår

En ok vecka för min del, denna veckan blir lugn med en hel del jobb. Min gamla kropp behöver ladda lite.

Det blev vilovecka förra veckan :-)

6 timmar cykling, fördelat på 3 tillfällen varav 2,5 timmar var pendlingscykling till jobbet.

// Malin

Blev en "vilovecka" förra veckan, körde 2 timmar i tisdags, 2 timmar i torsdags och 4 timmar i söndags. Totalt 8 timmar. :-)

/Leo

Malina: Highfive! Vi har samma syn på viloveckor... ;-)

Willier: Jamenvadskajagsägadå, vilade ju mer eller mindre varannan dag, det är vilovecka det. :-D

/Leo

5 timmar mtb blev det...

Wilier: Ska vi köra ett laddingspass någon dag med typ halvkilo chips var och så? Du sa ju sist att du hade svårt att ladda, jag ska ge dig lite tips på hur man får i sig mat fort och effektivt ;)

Mina pendlarturer blir nån vecka försenad.Har ju ingen större lust att cykla 2,5 mil på morgonen när termometern visar -15°C *brrr*=(

Fredrik Larsson Skrev:
-------------------------------------------------------
> 5 timmar mtb blev det...
>
> Wilier: Ska vi köra ett laddingspass någon dag med
> typ halvkilo chips var och så? Du sa ju sist att
> du hade svårt att ladda, jag ska ge dig lite tips
> på hur man får i sig mat fort och effektivt ;)
>
> //Fredrik - hellre ett benbrott än ett rambrott

TAck gärna, chips är min starka gren, 200 gram på kvarten är lugnt.

Jag har fs med skivbromsar vilket ger mig en stor fördel när det gäller chipsätning. Troligen en av mina bättre grenar :)

Oohh.. Mina cyklar har blivit degraderade till klädhängare på sistone.. Tangentbordscyklat en hel del däremot. Även tidningscyklat en smula. What mountainbike för att drömma mig bort och singletrack när jag inte kan somna.....

Ordinerat av läkaren att ta det så lugnt som möjligt inför operationstiden av halsmandlarna, antibiotikan tar ej längre, och tyngre antibiotika vägrar jag ta, och han rekommenderar det heller inte. MAn vill juh inte bli total immun ;)
Så jag få glatt se på när kondisen ramlar från i julas, 6 månaders träning och 20 kg's viktnedgång från förra infektionen betyder viktuppgång 6 kg nu och kondisen är tillbaks på noll. Skall den som ger sig, jag har blivit lovad en operation snart, har åmat mig, om lätta depressioner, insomningsproblem osv.
Jag ringer dit och är jobbig, så snart är det väl dags att ta de !"(&/&#!%&)!% halsmandlarna.

Går jag halvmil har jag feber samma dag eller dagen efter som det är just nu.

Så nu är det sagt, så slipper alla härinne att ha dåligt samvete för att de missat en veckas träning ;)

Med allt runtrullande, testade av banor, uppvärming och sedan själva tävligen fick jag nog ihop en timme igår under Fire, Ice & Dynamite.

Senast redigerad av en moderator:
Jerry Skrev:
> Vilovecka:-D
> 1 timme spinning
> 1 timme styrketräning
> 30 km/2hr cykling
> 30 km/2:51:05 löpskidor
>
> ---------------------
> Time ... enough!
>
> "Proud sponsor of Jomper 2005"

Den exakta tidsangivelsen för skidåkningen luktar tävling. ;-) Var det kortvasan eller Stockholms DM Du körde?

// Jocke

Mattias Lundqvist Skrev:
> Körde 6 pass på mellan 5 och 7 timmar styck,
> kanske 80-90 mil totalt.
>
> Mvh Mattias
>
>
Säg inte vilovecka du med nu bara :)

Inte långe alls. Men däremot körde jag cirka 45 timmar utförsåkning förra veckan. Mestadels off-pist. Enormt bra snö, riktigt fint puder (50-70cm) i början av veckan. Var? I Argentiere.

Ska bli kul att se vad höghöjds- och lårträning gjort för orklen i Hellas ;-)

/Zeb

Zeb Skrev:
> Inte långe alls. Men däremot körde jag cirka 45
> timmar utförsåkning förra veckan. Mestadels
> off-pist. Enormt bra snö, riktigt fint puder
> (50-70cm) i början av veckan. Var? I Argentiere.

Nu blir jag lite avis:-)

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp