Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Oskar_ skrev:
-------------------------------------------------------
> Vem är det?
>
> --------------------
R.I.P. Michael Park 1966 06
> 22 - 2005 09 18, han dog på SS15 i Rally GB.
> Mobba Muerto!!!
>
> t !x M++ H+ V- Mt++++ Mu Pt----
Han cyklar ju på Bianchi för h****E=)
Fast nästa år kör han för CSC
Jaha, kul läsning på eurosport.com... Inte ett ord om Marcus bragd! Pyttsan, det var ju mer otippat att han skulle komma fyra än att Boonen skulle vinna... ;-)
Kaijan skrev:
> Oskar gillar inte killar som cyklar i sparkdräkt
> ,men killar som kör bilar i spardräkt funkar
> uppenbart
>
Nej, det är nomex tyg o den sitter inte tajt, det är 3 lager nomex plus underkläder i samma matrial, det är inte sparkdräckt! :P
Det var otroligt spännande men jag trodde nog att det skulle bli Vinokurov som skulle lyckas få hela tillställningen spurtfri med de starka attackerna mot slutet. Trodde han skulle lyckas få en lucka men inte, då.
Liiiite svider det ändå att det inte blev medalj för Ljungqvist, det var såååå nära...
O vad visades på sporten!!!!!!!!!!!!!Här händer sveriges största framgång på cykel o vad visar Jidhe?Jo som vanligt bara fotboll från gärdsgårdserierna!Jag blir så less!!!
Oskar_ skrev:
> Ash, det är Zebons fel att jag förlorade, jag
> visste inte hur en sparkdräckt såg ut.. det va
> bara han som tyckte att lyckra va sparkdräckt...
> :P
>
> jävla gammal bild på leob btw, richard burns står
> ju jämte (med nicorette spons) och innan peugeot
> marlboro tiden o allt...
>
> --------------------
R.I.P. Michael Park 1966 06
> 22 - 2005 09 18, han dog på SS15 i Rally GB.
> Mobba Muerto!!!
>
> t !x M++ H+ V- Mt++++ Mu Pt----
Ja man lär sig nåt nytt varje dag=)
Zebon är det den där aggresiva killen?
Det var grumt att se! Hade han haft lite mer is i magen och inte dragit igång spurten själv hade han tagit medalj! Dock var det grumt starkt kört och det är nog inte så lätt att ha is i magen efter drygt 27 mils cykling om en VM-titel...
PT_MTB skrev:
> Fy fan va illa utav TV Sporten som sände 5
> Sekunder! om VM idag. Riktigt riktigt dåligt!
Fredrik L skrev:
> PT_MTB skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Fy fan va illa utav TV Sporten som sände 5
> > Sekunder! om VM idag. Riktigt riktigt
> dåligt!
>
> Norsk TV visade hela loppet, typ 7 timmar...
>
> Fredrik
>
>
>
Deimos skrev:
> >
> > Norsk TV visade hela loppet, typ 7 timmar...
> >
> > Fredrik
> >
>>
> Hela happy får emigrera till Norge!
>
Eller åtminstone de som bedömmer livskvaliteten i ett land efter sändingarna i den statliga tv:n... ;-)
hjul-ove skrev:
> O vad visades på sporten!!!!!!!!!!!!!Här händer
> sveriges största framgång på cykel o vad visar
> Jidhe?Jo som vanligt bara fotboll från
> gärdsgårdserierna!Jag blir så less!!!
+ Kungen av Kungsan (Roberto) i 10 minuter: Det är ju viktigt att sporten även värnar om de socialt handikappade och låter de få påverka opinionen genom sandlådedebatter som urartar.
cerberos skrev:
> Det är bara att inse att det inte finns något
> publikunderlag. Vi som är intresserade får finna
> oss i det och jaga kabel och satellitkanaler. :(
>
Äh, kvasisnack. Mer än fem sekunder kan man sända även om det inte finns publikunderlag!
De tycker jag att de på svt skyldiga att göra i och med att de är public-service. Det handlar om en sådan enkel sak som nyhetsrapportering.
Ljunken kom ju för fasen fyra i världsmästerskapen i en utav världens största sporter (både publikt och utövarmässigt räknat)! Den var ju faktiskt den främsta placeringen någonsin utav en svensk man i linjeloppet på cykel-vm!
Hur mycket publikunderlag finns för somliga utav de sporter som de gör fem/tio-minuters inslag om, rodd eller multisport tex?
> Man får väl vara glad att Eurosport sänder
> inbland. :)
cerberos skrev:
> Jag gillar rodd också fatta hur lite jag får se av
> det!!!!
Jag har nog sett mer rodd på svt de senaste tio åren än vad jag sett cykel...
Att rodd globalt sett är en MYCKET MYCKET mindre sport än landsvägscykel tycker jag borde spela in!
Funderar starkt på ett mail till TV-sporten men har för mig att jag skickat förut utan svar.
Pantani behövde gå bort innan SVT förstod att italiens mest populära idrottsman inte hette Maldini eller Totti. Den dagen Pantani dog visade TV-sporten mer om honom än de gjort sammanlagt under de åren han trollband hela italien och drog miljontals åskådare till etapperna.
Ett klassiskt TDF reportage brukar lyda "idag var Lance chanslös", när någon "noname" som är 2 timmar efter i sammandraget fått vinna etappen, samtidigt som Lance krossat sina värsta motståndare.
Publikunderlag? Ingen blir utsedd till bästa kommentator i en sport som inte har någon publik.
edit: Vacchi belv väl utsedd som bästa kommentator i en omröstning på aftonbladet.
...och ingen blir intresserad av en sport som kommenteras likt OS-loppet gjordes senast. När han sopan på SVT 20 gånger sagt "här går det fort" stängde jag av.
Hur mycket publik har brottning? Igår var det tydligen en större nyhet att hon brotterskan skulle gå upp en viktklass än att en svensk kom 4:a på VM i cykling...
mytomspunnen skrev:
> cerberos skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag gillar rodd också fatta hur lite jag får
> se av
> > det!!!!
>
> Jag har nog sett mer rodd på svt de senaste tio
> åren än vad jag sett cykel...
> Att rodd globalt sett är en MYCKET MYCKET mindre
> sport än landsvägscykel tycker jag borde spela
> in!
>
>
> ------------------------------------
> Rakar jag?
> Proud sponsor of Jomper 2005
> ------------------------------------
Jovisst är nog rodd en mindre sport än cykel, det är nog "Faderlandet", UK, USA, Nya Zeeland och Australien som pysslar med det i någon omfattning ;)
Men jag tror ändå inte att det finns en riksomfattande konspiration som förvägrar cykelsport dess rättmätiga plats i samhället ;) ;) ;)
Jag tror att det finns några väldigt enkla anledningar till att svenska media är negativa till cykling.
Först och främst är det ju för att det är väldigt bekvämt att låta cyklingen vara det svarta dopingfåret, så att man i lugn och ro kan beundra pillerkåta friidrottare och anabola hockeygladiatorer...
Och för det andra: Det finns inga stora svenska företag som sponsrar cykellag, så det finns inga feta mutor till journalisterna.
cerberos skrev:
> Men jag tror ändå inte att det finns en
> riksomfattande konspiration som förvägrar
> cykelsport dess rättmätiga plats i samhället ;) ;)
> ;)
>
Jag tror heller inte att det är en konspiration utan helt enkelt en fråga om okunnighet. Sportjournalisterna i det här landet vet helt enkelt inte hur stor cykelsporten är...
albert.svanberg@svt.se
Han har svarat när jag mailat...
Varje vecka finns ett inslag med honom som bara kan ses från svt.se, i det senaste tog han just upp varför de inte visar lvg-VM. Det handlar om prioriteringar, vilket jag personligen är glad för eftersom jag mer än gärna hör Vacchi på Eurosport.
Men nog borde man kunna maila honom angående den låga prioritering fjärdeplatsen hade i gårdagens Sportspegel.