Marcus Ljungqvist!!!!!!!!

Markus F skrev:
-------------------------------------------------------
> Och för det andra: Det finns inga stora svenska
> företag som sponsrar cykellag, så det finns inga
> feta mutor till journalisterna.

Hoppas att herr Kamprad kommer till skott då..
Det tror jag på fullaste allvar skulle göra att det blir en lite nerförsbacke för cyklingen i mediasverige, iaf lvg, men det är ju en början iaf.

SVT är värdelösa, komentatorena är ju helt blåsta, alla i stort sett, förutom han som komenterar DTM som jag pinsamt nog inte kommer på namet på... men pelle thörnberg är ett praktexempel på en mega idiot, fyfan jag kan spy på honom, dom sänder varena VM-rally men låter en sån praktidiot komentera det, då hade dom ju lika gjärna kunnat skita i det... säna rally alltså...

Vad gjorde golfen rätt som från ingenting exploderade på kort tid?

Vad gjorde Speedway rätt som hade "gubbstatus" och nu hux flux visas på TV?

Vad gör cykling fel eftersom det är så hopplöst att komma med i TV om man inte är ett dopingfall?

Sungam skrev:
> albert.svanberg@svt.se
> Han har svarat när jag mailat...
>
> Varje vecka finns ett inslag med honom som bara
> kan ses från svt.se, i det senaste tog han just
> upp varför de inte visar lvg-VM.

Jag har inget ljudkort på jobbet men jag är väldigt intresserad av motiveringen...Va sa karln egentligen??

Markus F skrev:
> Och för det andra: Det finns inga stora svenska
> företag som sponsrar cykellag, så det finns inga
> feta mutor till journalisterna.

Jag misstänker också att det ligger något i det. Ni minns väl alla när DH profilen JOhan Engström körde för Volvo/cannondale. Hur många inslag var det inte då?
Allt från att han visade upp DH i lilla och "stora" sportspegeln till WC tävlingar och liknande.
Allt hänger på företagen bakom namnen. Så kom igen Kamprad!!!

Alltså, golf är ju fint. Massvis med direktörer från England och USA som spelar. Volvo sponsrar.
Speedway, det är en äkta arbetarsport det. Tuffa lag från industristäder som Eskilstuna och Sheffield, med namn som "Sågarna" och "Järvarna". Det är nånting för en riktig karl.

Cykling, det är ju nånting som italienare, spanjorer och fransmän sysslar med. Dom duger väl bara till att vara servitörer och hotellreceptionister.. och dricka jättestarkt kaffe ur fingerborgar. Och så är det en massa ryssar och kazacher som cyklar, dom fuskar säkert.

Tillbaka
Topp