Marin hos Cykelringen.

Marin hos Cykelringen.
13900:- på cykelnetto är för billigaste med SLX/reba. Den med FOX och så kostar 17900:-

Den dyraste kostar 22900:-

34995:- är som vanligt skitsnack. Helt galen butik. Sexigast är när det diskuteras om denna butik och deras "ordinarie" priser så dyker det alltid upp folk som mer eller mindre försvarar cykelringen...

Marin hos Cykelringen.
Det måste ju gå att ARNa dom eller? Kan ju inte vara rimligt att vilseleda kunder på det viset. Visst kan man ta hutlösa priser och hoppas på att nån köper varan, men att dra på med 10-20k över ordinarie pris under "rean" än vad konkurrenter tar på de dyrare modellerna är ju helt sjukt.

Marin hos Cykelringen.
Mårten skrev:
-------------------------------------------------------
> Billy kan inte vara jätteglad nu?

Om det nu inte är så att Billy säljer cyklarna till cykelringen...

Marin hos Cykelringen.
Var inne hos denna butik igår. Ville bara sälja cykel frågade inte vad den skulle användas till. Personalen ville sälja en Haro som vägde grymt mycket och hade ganska dåliga komponenter vilket jag påpekade men personen i fråga nötte bara på om hur bra den var. Frågade om storlekar på Marin Palisades men personal visste inte vilka storlekar som fanns eller egentligen vad Marin var för märke. Slutade med att vi gick därifrån och beställde en Palisades från cykelnetto.se istället. 6900:- sonen kommer att bli överlycklig över denna då det har varit Marin som hägrat en längre tid. Väntar med spänning och se hur fort vi kan få cykeln. Tävling den 19/9 och jag tror nog att önskemålet är att få den till dess.

Jag tror att cykelnetto kommer att kunna överleva utan problem det kanske till och med blir ett litet uppsving för dom om Cykelringen annonserar dessa och folk i allmänhet börjar söka på nätet. Googlar man så dyker det ju upp ganska mycket goda ord om cykelnetto.

Marin hos Cykelringen.
låt oss gissa att haron trots sitt "Fantastiskt låga pris" ger en större marginal. Konsumentprodukter från okända eller egna märken har alltid högre marginaler än märkesgrejor Att använda Erkända märken och högprofilsmodeller för att få någon sorts trovärdighetsboost och på så sätt få kunder som kan köpa dina egna produkter är ju inte helt ovanligt i andra brancher heller.

Marin hos Cykelringen.
Synd att Billy inte fick sälja mer Marin. Jag medverkade till inköp av tre Marin-cyklar förra året och hade bra kontakt med Billy. När Fox Vanilla gaffeln på min sons cykel hade för hård fjäder, fixade han rätt sorts fjäder garatis. Det är service.
Det visade sig också att Marin från Cykelnetto var billigare än att köpa dem från England.

Kan man inte köpa Marin från Tyskland, där Billy beställde dem?

Marin hos Cykelringen.
Om någon orkar med det så kanske en anmälan till Reklamombudsmannen vore på plats. Reklamen är sannolikt att betrakta som osann i allafall när det gäller priserna. Jag har inga problem med att det finns cykelhandlare som pressar priserna, men då ska det inte bara vara i tryck. Så här förstör de ju bara cykelbranschen. Länk till anmälningsformulär nedan:

http://www.reklamombudsmannen.org/anmal_reklam/anmalningsformular.aspx

Marin hos Cykelringen.
De har blivit anmälda så många gånger redan så de har tappat räkningen.
Jag väntar med spänning på den dan de tar över Cervelo. ;O

Marin hos Cykelringen.
Beeblebronx skrev:
> Eller så är folk helt enkelt nöjda med sina
> cykelringenköp?
>
> ;-)

Skulle vara ett alternativ förståss. Men jag minns (likssom Mollo tycks göra) att de har fått anmälningar - och dessutom att det skrivits en del i pressen kring deras reklamkampanjer och priser.

Marin hos Cykelringen.
Jag var absolut inte allvarlig :-)

Dock köpte jag en cykel där -99 den skulle vara LX-utrustad.

Det var den också allt iklusive naven till ett bra pris så det köpet var jag nöjd med.

Fast jag skulle inte rekomendera någon att handla där, jag försökte köpa en Haro 29er SS av dom och dom kändes inte seriösa då.

Marin hos Cykelringen.
bigmollo skrev:
> De har blivit anmälda så många gånger redan
> så de har tappat räkningen.
> Jag väntar med spänning på den dan de tar över
> Cervelo. ;O

Ordinarie pris 123.999:- :)

Marin hos Cykelringen.
pLu skrev:
> bigmollo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > De har blivit anmälda så många gånger redan
>
> Ändå hittar jag inte Cykelringen när jag söker
> på
> http://www.reklamombudsmannen.org/uttalanden.aspx,
> http://www.marknadsetiskaradet.org/ eller
> http://www.etiskaradet.org/erk.html. Har
> Cykelringen likt Floyd Landis och Arnie Baker
> anställt hackers?

Utan att söka så skulle jag tro att det är Nordic bike som fått anmälningarna, ägar(?)bolaget till cykelringenbutikern.

Jag är rädd att samma sak kommer att hända med Marin som hände med GT för ett antal år sedan. Nu finns GT hos en seriös agent igen men det har en oförtjänt brant uppförsbacke att ta sig ann och det kommer att ta tid att återuppbygga varumärket i Sverige.

Marin hos Cykelringen.
Solskenscyklist skrev:
> Om någon orkar med det så kanske en anmälan
> till Reklamombudsmannen vore på plats. Reklamen
> är sannolikt att betrakta som osann i allafall
> när det gäller priserna. Jag har inga problem
> med att det finns cykelhandlare som pressar
> priserna, men då ska det inte bara vara i tryck.
> Så här förstör de ju bara cykelbranschen.
> Länk till anmälningsformulär nedan:
>
> http://www.reklamombudsmannen.org/anmal_reklam/anm
> alningsformular.aspx

Haha, jag pratade faktiskt om Cykelringen med Elisabeth Trotzig precis när hon skulle tillträda som RO. Meeen, det krävs nog att någon gör en anmälan. Och det värsta är ju att Cykelringen nog egentligen inte gör något olagligt - man får ju ta ut vilka priser man vill. Och deras "förr"- och "nu"-priser är nog rätt svåra att komma åt, är jag rädd.

Marin hos Cykelringen.
ett av problemen är väll med som vi tidigare diskuterat att liggmedgubbar dn gått ut och hjälteförklarat ägaren och vad jag förstod så ville staten ha fler entreprenörer som han. DN´s krönikör tyckte sen i mail korrespondens att hon inte gjort något fel när hon inte gjort sin research på hur många företag idioten kört i botten osv.

Marin hos Cykelringen.
Solskenscyklist skrev:
> Cykelringen tar aldrig ut fullpriser på sina
> cyklar så vitt jag vet eller stämmer inte det?

Har en kompis kompis som för några år sedan jobbade en kort tid på detta företag tills han förstod bättre. (Vill helst inte tala om att jag själv jobbat där:)
Har faktiskt för mig att vi sålde cyklar för ordinarie priser en vecka. Dock tog det emot att ens försöka sälja något just den veckan. Som tur var kom det ingen intresserad.

Tycker verkligen detta blufferi ska uppmärksammas mer i media, ännu en gång. Kanske redan nämnda Plus skulle ge effekt..? Har någon ork och tid vore det säkert uppskattat av många om det startades nån protestsida eller liknande. Finns väl kanske redan nån på fb kan tänkas.

Marin hos Cykelringen.
Solskenscyklist skrev:
>
> Nordic bike - vi är bättre på att döda bra cykelvarumärken än till och med Cycle Europe.....

Jag trodde celeste fortfarande var en hipp färg.

Marin hos Cykelringen.
Visst, det är ju bara att kolla i vilken klunga som helst. De starkaste åker alltid på en cykel lackad diskret i celeste :-)

pLu skrev:
> Solskenscyklist skrev:
> -----
> >
> > Nordic bike - vi är bättre på att döda bra
> cykelvarumärken än till och med Cycle
> Europe.....
>
> Jag trodde celeste fortfarande var en hipp färg.

Marin hos Cykelringen.
Solskenscyklist skrev:
> ... diskret i celeste :-)

Det är väl en motsägelse ändå :)

Marin hos Cykelringen.
Rhino skrev:
> Solskenscyklist skrev:
> -----
> > ... diskret i celeste :-)
>
>
> Det är väl en motsägelse ändå :)

Hur menar du nu? ;-)

Marin hos Cykelringen.
Jag letade Marin cyklar idag, började skriva på ett email till Marin i USA för att få klarhet i var man kunde köpa en Nail Trail nu för tiden, surfade samtidigt runt lite och efter ett besök på Cykelnetto, ett samtal med Rex och ett besök på Cykelcitys hemsida började världsbilden klarna, jag kunde inte låta bli......

Klipp från mitt email till sales@marinbikes.com
Dear Marin,

I bought my first Marin in 2008 from a dealer 300 miles away from where I live.
Now I am again thinking about a new Marin bike, but it seems like there is no dealer anymore in Sweden, or to be honest it would have been better without, your new one is a joke!
The dealer you have is at the lowest level of Swedish bike dealers.
I could only find a few models offered at twice the price but with a stupid 50% discount. From their home page -http://www.cykelringen.se/products.asp?Type=Prod&PID=1859&MID=20& Nail Trail – 2009 Before 27995 SEK Now 13995 SEK – from what I know Nail Trail 2009 is a 1500 USD bike.
The people working there know less about bikes then my 10 year old son.
Your former dealer could give me the best offer and service (We only had contact on the web and I did not get any discount).
.......
Jag har inte fått något svar från Marin ännu

/flexnes

Marin hos Cykelringen.
Den här också... Den nyaste quaken med full saint och lufttotem kostar som dennas påstådda ordininariepris. Kompisen köpte sin 7.2 för runt 22k av Billy! Samma eller bättre spec än den där.

Marin hos Cykelringen.
Tack för alla uppskattande ord. Händelseförloppet hur jag förlorade Marin till Cykelringen, kan den som är intresserad läsa om på min blogg, som Ni hittar på www.cykelnetto.com och sedan klickar på Billys blogg.
Som jag skriver till sist där så är inte sista ordet sagt vad som gäller Marin. Som Ni kanske har märkt så har Cykelringen bara 2009 års modeller och några 2010 kommer inte till Sverige. Jag har redan satt igång att få tillbaka Marin för 2011. En sak är redan klart, Marin kommer inte att säljas på nätet mera utan bara av några av mina gamla fina kunder som jag hade då jag sålde Marin till duktiga handlare, riktiga Marin entusiaster.
Jag uppskattar verkligen att ingen av Er köper en Marin hos Cykelringen, det vore ett nerköp ur Marins synvinkel. Är det någon av Er som gärna skulle vilja köpa en Marin 2010 kan Ni höra av Er, så kan jag kanske hjälpa Er. billy.guldager@cykelnetto.com
Tack för ordet och ha ett riktigt bra cykelår 2010

Tillbaka
Topp