marino bikes the tråd!

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
marino bikes the tråd!
Har även svetsats på min :).

Bilagor

• IMAG2185.jpg
    IMAG2185.jpg
    109.1 KB · Besök: 123
marino bikes the tråd!
Idag var jag på Ica och hämtade upp en Peruansk skönhet. Det kostar 495 kr att lösa ut den. Fortfarande oklart vad jag betalade för, troligen mycket administrativ avgift för att betala lite moms.

Peppen var dock total när jag hittade en t-shirt och en näve klistermärken som en bonus. Jag hittade även ett peruanskt mynt, så jag misstänker att den gode Marino är pojken med guldbyxorna.

IMG_7331.JPG

Pepp!

Eftersom det är en xc-hoj blev det invägning direkt. 2,66 kg med dropout, axel och sadelstolpsklämma. Lättare än min Transitions TransAM, klar bergsget!

IMG_7333.JPG

Sedan byggdes det:
IMG_7336.JPG

Och det blev jättefint:
IMG_7341.JPG

IMG_7339.JPG

IMG_7342.JPG

Imorgon blir det premiärtur.

marino bikes the tråd!
jofahjalm sa:
Idag var jag på Ica och hämtade upp en Peruansk skönhet. Det kostar 495 kr att lösa ut den. Fortfarande oklart vad jag betalade för, troligen mycket administrativ avgift för att betala lite moms.

Peppen var dock total när jag hittade en t-shirt och en näve klistermärken som en bonus. Jag hittade även ett peruanskt mynt, så jag misstänker att den gode Marino är pojken med guldbyxorna.

Pepp!

Eftersom det är en xc-hoj blev det invägning direkt. 2,66 kg med dropout, axel och sadelstolpsklämma. Lättare än min Transitions TransAM, klar bergsget!

Sedan byggdes det:

Och det blev jättefint:

Imorgon blir det premiärtur.

Happys snyggaste hoj.

Får jag föreslå en dylik sticker? http://farstatjack.bigcartel.com/product/kuken-star

marino bikes the tråd!
jofahjalm sa:
happymtb.fr sa:
Snyggt Jofa! ?
Är det för att minimera flexet att du valde bort sliding dropouts?

Nej. Dels har många modeller problem med att sitta på plats, det är onödig komplexitet och inget jag vill använda. Singelspeed är inget jag suktar efter.
Nej?

Dels har många modeller problem med att sitta på plats, det är onödig komplexitet och inget jag vill använda. Bakväxel är inget jag suktar efter. ?

Dessutom får man hipsterpoäng om man kör singelspeed i Hellass! Tänk på din image

marino bikes the tråd!
Tss, singelspeed är för gubbar och white trash är det nya hipster. Ni hörde det här först!

Bilagor

• DF49C937-EA29-47C3-8984-5F1D27F60865.jpeg
    DF49C937-EA29-47C3-8984-5F1D27F60865.jpeg
    53.3 KB · Besök: 86
marino bikes the tråd!
Hasse#7 sa:
Snyggt Wictor! Ser potent ut. Du får skynda dig att använda den innan du är för gammal.

Ja fy fan att det känns mera å köra ht när man är äldre...Men nu vill vi ha ett livstäcken från Jofa för han är väl ute å huckar hoppas jag :)

marino bikes the tråd!
Hasse: Äsch, när man blir för gammal löser sig det där sig själv...

Men nu har jag premiärkört cykeln och överlevt! Marinon huckar som aldrig förr. Det verkar som designern är någon form av geni. För mig längd så har jag skapat en ganska extrem cykel. Den är superflack och jättelång. Det är förvånandsvärt lätt att manövrera i låg fart, högfartsstabil och den klättrar som en bergsget. Det är ovant med en så mycket lägre cykel. Om man ska säga något negativt så är det helt klart svårare att lyfta froten, vilket också är förväntat. Det blir mycket mer vikt på framhjulet med längre reach, samtidigt som lägre BB och längre stag inte heller hjälper situationen.

Jag vet inte hur mycket detta är en vanesak, men jag ska experimentera med att höja stack och ev kortare styrstam. Nu kör jag med 50 mm vilket är rätt långt med tanke på vilken reach jag har.

Överlag är jag mycket nöjd med den peruanska stålhingsten.

marino bikes the tråd!
Aha jag tänkte ju typ likadant därav de kortare stagen sen har jag en 35 a där fram å min lyfter framhjul hur lätt som helst tidsskillnad från min svennebanan Spez...?

marino bikes the tråd!
Jag har slängt på ett välmatchat styre med högre rise nu.

esteten.jpg

Högre rise och eventuellt kortare stam borde ju göra det lättare att få upp fronten. Jag tänkte experimentera lite. Den nuvarande setupen är inte alls floppig trots att den är väldigt flack, men det är väl det som skulle kunna bli baksidan av kortare/högre cockpit.

Har någon tips om billigaste/kortaste stamen markanden har att erbjuda? Jag hittar tunga truvativestammar om 40 mm för 20 euro. Det kanske är det man ska ha?

marino bikes the tråd!
Planet-x hade korta kantiga stammar billigt sist jag kollade, typ 30 eurosar. De är ju dock svarta så det lirar ju inte riktigt med den rådande färgdissonansen...

marino bikes the tråd!
larsaw sa:
149 gram från någon asiatisk barnarbetares flinka handlag...

Jag läste "No hand Theo" och tänkte att namnvalet kanske avspeglar säkerhetstänket i fabriken, vilket därmed skulle förklara prislappen. Men så var det visst inte... :)

marino bikes the tråd!
H. sa:
larsaw sa:
149 gram från någon asiatisk barnarbetares flinka handlag...

Jag läste "No hand Theo" och tänkte att namnvalet kanske avspeglar säkerhetstänket i fabriken, vilket därmed skulle förklara prislappen. Men så var det visst inte... :)

Haha, läste samma sak och tänkte att den där barnarbetaren får allt kämpa på med sin enda hand.

marino bikes the tråd!
Barnarbete är ju alltid barnarbete, men då kan jag leva med 20 euro för en Truvativ som antagligen inte går av...

salle: Jag har en motsvarande stam nu i 50 mm med superstarslogga. Den flexar märkbart.

Nu till den svåra frågan, ska jag testa 40 mm eller gå full-enduro med 35 mm? Med 50 mm styrstam är fronten fastspikad i marken och cykeln svänger fint, kan det bli floppigt eller understyrt med 35 mm?

Tillbaka
Topp