marino bikes the tråd!

mkl

Medlem
marino bikes the tråd!
Någon som beställt stel framgaffel från Marino? Vad kostade det? Letar 42 mm rake, 1 1/8", post mount, rakt gaffelrör, 468 mm A-C, 15x110/boost med ett skitlångt gaffelrör. Är det sådana instruktioner man kan ge och förvänta sig att han trollar fram något?

jonte987

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Ja
Screenshot_20210507-062236_Chrome.jpg

jonte987

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Haha – jag är sämst! Frakten blev dyrare än gaffeln. Känns ju konstigt att betala innan de fått detaljer som hål för stänkskärmar och rack och vilken bromsstandard det ska vara. Borde ju rimligtvis påverka priset.
Så pass uppstyrt är det inte. Angående frakten får man nog synka med någon som beställer en cykel om det ska funka.

marino bikes the tråd!
Har läst en del i den här tråden och beställde en HT av marino innan jul. Nu är den snart färdigsvetsad verkar det som så med lite tur kommer jag hinna köra på den den här säsongen. Tror jag har alla grejer nu iaf så bara ramen är okej så borde bygget gå rätt fort.

Bilagor

• 4D860CE0-90E0-4963-84B1-B037ECD498D8.png
    4D860CE0-90E0-4963-84B1-B037ECD498D8.png
    713.5 KB · Besök: 53

bålstamatte

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Ni som har Marino fs, har ni koll på dimensioner på dämparinfästningen? Jag har en Fox float som jag köpt beg, önskar ju att den passar rakt av, men mest troligt att den inte gör det. Tänkte beställa hem busningar som passar så jag har när jag väl har ramen hemma.

jonte987

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
På en HT fick jag 56 spänn i tull, 125 i deklarationsavgift. Så väldigt lite.
538 i moms.

Oklart om det blev rätt men det stämmer att tullen är låg

EDIT. Försökte ta reda på exakt vilken % det ska vara men det är lite komplicerat.
Lärde mig dock att cyklar inte tillverkas i stål så undrar vad det går under

Frame, constructed from aluminium or aluminium and carbon fibres, for the use in the manufacture of bicycles (including e-bikes)

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer