marino bikes the tråd!

marino bikes the tråd!
Skaffade insta endast för att få tag i Mr Marino men får ingen kontakt där heller. Någon som har hört något från honom på sistone? Är det Coronastängt nu el?

jonte987

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Någon som sett några framsteg på sistone? Kollade precis att 12v veckor blir i slutet på Jan för mig. Samtidigt ser jag är det står MINST 10-12 veckor. Förutom att det är svårt rent språkligt så blir jag lite orolig. Nån har visst väntat 5 månader och det är väl ungefär smärtgränsen.

Mapach

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Suktar lite efter en 40års present till mig själv, sitter därför och försöker komma fram till nån sorts ultimata do it all ht ram geometrin. 😊 En sak som jag undrar om är dock om fork ATC måttet på herr Marino's sida innefattar en gaffel med sag eller inte. Någon som vet?
/Magnus

jonte987

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Suktar lite efter en 40års present till mig själv, sitter därför och försöker komma fram till nån sorts ultimata do it all ht ram geometrin. 😊 En sak som jag undrar om är dock om fork ATC måttet på herr Marino's sida innefattar en gaffel med sag eller inte. Någon som vet?
/Magnus
Det är nog olika, i mitt fall med sag men de ändrade till utan när jag sa att jag menade så.

Mapach

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
/Magnus

Fick svar från Chile till slut. Kanske kan vara till nytta för någon annan också. 👍

Thank you for contacting us. The Fork ATC is without sag, then for the design we give 20mm of sag.

jonte987

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Japp, vad ska man tro om detta? Om en vecka är det tre månader. Hade varit nice om den börjar bli klar.
Någon som har leverans på gång?

Paco

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Hur lång tid sa han att det skulle ta när ni beställde? @jonte987 @bålstamatte

När jag pratade med honom i höstas så låg leveranstiden på ca 5 månader pga rådande pandemi.

jonte987

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Hur lång tid sa han att det skulle ta när ni beställde? @jonte987 @bålstamatte

När jag pratade med honom i höstas så låg leveranstiden på ca 5 månader pga rådande pandemi.
Jag trodde 10-12 veckor sen såg jag att det stod MINST 10-12 veckor :ROFLMAO: . Så kan det gå.
5 månader kan stämma med lite tur. Tyckte jag såg nåt någonstans om det.

Vi får se var det landar.

marino bikes the tråd!
Dagarna innan jag la beställningen så sa han ca 7 veckor och 2 veckor leverans men det uppdaterades till minst 10 -12 veckor vid bekräftelsen.... Hoppas bara jag får ramen till våren🤔.

EST

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Han sa bara att han skulle kolla upp det. Vet att han har problem med leveranser själv p.g.a.Corona. Det som han normalt får på en månad tar sex månader så nu köpte han en till fröjd för att kunna tillverka mera saker själv. Tex växelhängare mm

Hasse#7

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Han sa bara att han skulle kolla upp det. Vet att han har problem med leveranser själv p.g.a.Corona. Det som han normalt får på en månad tar sex månader så nu köpte han en till fröjd för att kunna tillverka mera saker själv. Tex växelhängare mm
Fröjd är bra att ha, då går det fortare.

• Haha
Reactions: EST

liveforthis

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Screenshot_20210123-150815.png

jonte987

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Lite mer aktivitet på Facebook. Min hoj syns inte till men man kan hoppas det rasslar till. Hoppas både fräs och fröjd går dygnet runt.

jonte987

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Blir spännande att se var jag hamnar i kön. Jag har iofs sig inte frågat. Förhoppningsvis tappar jag inte i prio för att jag är tyst. Riktigt spänd på om geon kommer att funkar eller jag ställt till det...

EDIT. Främst pga diskussion om dropperlängd nyligen. och nu när jag tittar på ritningen så finns det nog anledning att tro att jag skulle förlängt ST när jag jag minskade STA..... skit händer, förhoppningsvis går den att cykla på.

EDIT2
Fast Honzo ESD ser inte ut att ha mycket mer plats. Det är i så fall STA som tippar över till konas fördel men de mm får jag leva med i så fall och jag har mindre hjul.
Sen kanske man i framtida projekt kan fundera på varför man håller på att sänka ST lägre än hjulet? Det verkar lite korkat?

Senast ändrad:

jonasmilton

Ny medlem
marino bikes the tråd!
Hej Happyride,

Jag håller på att beställa min första ram från Marino och har fått en första draft från dem.
Är inte helt insatt i geometri så jag tar gärna emot synpunkter gällande ramens utformning.

Jag är 189 cm med ca 89 cm innerbenslängd.

Något som ser galet ut?

image.png

liveforthis

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
N
Hej Happyride,

Jag håller på att beställa min första ram från Marino och har fått en första draft från dem.
Är inte helt insatt i geometri så jag tar gärna emot synpunkter gällande ramens utformning.

Något som ser galet ut?

Visa bilaga 468074
Nja inte galet , men 66grader ht ? 64 hade väl varit mer nice kna jag tycka . Men beror ju lite på hur du cyklar så klart.

aribr

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Hej Happyride,

Något som ser galet ut?

Visa bilaga 468074

Förutom fel hjulstorlek?

Skojar. Lite slack sadelstolpsvinkel, särskilt när du höjer sadeln. Visst är det en 650b?

gavin_gadget

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Hej Happyride,

Något som ser galet ut?

Visa bilaga 468074
Jag hade siktat på att få in en så lång dropper som möjligt när du ändå måttbeställer. Men det är vad jag drömmer om...

zyklom

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Om någon har lust att köra stål till vår så har jag 1-2 fs ramar till salu (29 boost). Utför, bikepark. (Intresse, kontakt via pm för geo osv)
Allt väl.
Steel is Real

Senast ändrad:

jonte987

Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Fanns visst en bild också.
Ser ut som det ska duga för frugan på grön XC i Isaberg....hoppas hon gillar long low and slack. eller mer troligt inte märker nåt.
Kan bli väldigt tight att få hem och bygga innan vi åker. Jag får börja lägga ut grejorna så fort jag blivit frisk från pesten så allt är klart för montering och inget saknas. En skrotgaffel ska servas också (Kostar nästan inget det här...)

Nån som kan gissa vad det är för klämma på en 31.6 Marino ST? Behöver en QR eftersom vi båda ska cykla på den. Kan iofs bli ståcykling för min del, oklart om 400mm stolpe räcker.

thumbnail_image2.png

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer