Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
EST sa:Atlas sa:EST sa:
Jag är impad av en massa saker med detta. Cyklingen är en. Det som impar mest är lekfullheten och glädjen :)
Tack VI HAR RIKTIGT ROLIGT DET ÄR KUL ATT DET LYSER GENOM :)
EST sa:Grymt men du ska inte höja bb et lite 301 är lågt 310 känns mera lagon i skogen eller köra med 170 vevar det funkar ju det med :)
EST sa:Grymt men du ska inte höja bb et lite 301 är lågt 310 känns mera lagon i skogen eller köra med 170 vevar det funkar ju det med :)
Om du är en kvinna på 163cm så är detta cykel för stor.glitch sa:Vad tror ni?
happymtb.fr sa:Om du är en kvinna på 163cm så är detta cykel för stor.glitch sa:Vad tror ni?
310 är en bättre bb-höjd om du frågar mig
EST sa:Min är ju 610 där din är 617 å jag är 173 å min är inte kort för mig men det är väl smaksak?
glitch sa:EST sa:Min är ju 610 där din är 617 å jag är 173 å min är inte kort för mig men det är väl smaksak?
Fast jag är 181 :)
Så jag försöker förstå lite vad som påverkar ETT och varför jag får så kort när måtten i övrigt är så lika andra ramar i övrigt men de har 630-650 ETT.
EST sa:Jaha för på bilden med cykeln är du 163
jomen det jag tycker är skumt att hojar med liknande vinklar på STA och HTA t.ex. Ranger har mycket längre ETT.Bonzo sa:glitch sa:EST sa:Min är ju 610 där din är 617 å jag är 173 å min är inte kort för mig men det är väl smaksak
Fast jag är 181 :)
Så jag försöker förstå lite vad som påverkar ETT och varför jag får så kort när måtten i övrigt är så lika andra ramar i övrigt men de har 630-650 ETT.
Vinkel på sadelstolpe spelar ju in en del. Även gaffelvinkel i viss mån.
glitch sa:jomen det jag tycker är skumt att hojar med liknande vinklar på STA och HTA t.ex. Ranger har mycket längre ETT.
MtbIte sa:min ram är byggd efter en BTR ranger (Large) och ser ut såhär.
jde19 sa:Hallå.
Vad har ni betalat för era hojar? Håller på och rekar lite för en ny HT.
tackar på förhand!
jonpon sa:Hej,
Med reservation att jag läst vart enda inlägg i den här tråden...
Men hur klättrar era Marino FS, tänkte på dig Paco.
Är ute efter en FS och en i stål verkar roligt. Men jag vill åka dig i skogen med allt vad det innebär med både upp- och nerförsbackar, oftast korta dessutom.
Vet inte om jag har tillräckliga kunskaper för att designa en egen, eller behövs det ett mer komplext länk lager?
jde19 sa:Hallå.
tackar på förhand!
MtbIte sa:jonpon sa:Hej,
Är ute efter en FS och en i stål verkar roligt. Men jag vill åka dig i skogen med allt vad det innebär med både upp- och nerförsbackar, oftast korta dessutom.
Vet inte om jag har tillräckliga kunskaper för att designa en egen, eller behövs det ett mer komplext länk lager?
En HT ram + frakt blir typ 2800 kr sen så kan du få betala tull på det om du har otur.
Jag är inte jätte bra på att rita i bikecad så jag tog geometrin från en annan hoj och sa att jag ville ha den i large så gjorde han en cad åt mig, sen så får du godkänna den om det är bra eller om du vill ändra något.
jonpon sa:Hej,
jonpon sa:MtbIte sa:jonpon sa:Hej,
En HT ram + frakt blir typ 2800 kr sen så kan du få betala tull på det om du har otur.
Jag är inte jätte bra på att rita i bikecad så jag tog geometrin från en annan hoj och sa att jag ville ha den i large så gjorde han en cad åt mig, sen så får du godkänna den om det är bra eller om du vill ändra något.
Så då ska man bara hitta en vettig geo. För jag är inte en CAD snubbe...
Hmm... när beställde du och vad hade du för "tillval"? Jag hamnar snarare på 3800:- för min HT med frakt?MtbIte sa:jonpon sa:jde19 sa:Hallå.
tackar på förhand!
viggen sa:Efter att ha fått skaka tass med Paco på torget i byn idag blir ju inte suget på en ersättare till min något "utraderade" 45650B (geometrimässigt för utförsstök i alla fall) mindre. Kanske skulle börja fila på en ersättare i BikeCAD!
Även om det såklart vore kul att stödja Stanton, Moxie eller Cotic istället för att skamlöst stjäla inspiration.
MtbIte sa:Jag godkännde bikecaden typ 27 juni och fick meddelande att ramen var påbörjad nu i fredags 29 juni, 250 för ram + 65 frakt och sen 20 för lite fästen och så så slutsumman vart 3100 kr.
Dr Gugge sa:MtbIte sa:Jag godkännde bikecaden typ 27 juni och fick meddelande att ramen var påbörjad nu i fredags 29 juni, 250 för ram + 65 frakt och sen 20 för lite fästen och så så slutsumman vart 3100 kr.
Jag Hade 250 $ för ramen
Heat treatment plus 30 USD
thruaxle dropouts include axle 7075 plus 20 USD
postmount casting plus 20 USD
Så det var ju typ same same mer eller mindre men jag hade 110 för frakten däremot...
//Kristoffer
Ha! ? Inte för att jag plankat din geo rakt av men jag slängde ihop den här igårkväll, innan någon undrar så ja jag är lång..Paco sa:viggen sa:Efter att ha fått skaka tass med Paco på torget i byn idag blir ju inte suget på en ersättare till min något "utraderade" 45650B (geometrimässigt för utförsstök i alla fall) mindre. Kanske skulle börja fila på en ersättare i BikeCAD!
Även om det såklart vore kul att stödja Stanton, Moxie eller Cotic istället för att skamlöst stjäla inspiration.
Du får skamlöst stjäla inspiration från min geo istället?
glitch sa:Vilka tillval är "måsten"? Heat treatment antar jag man vill ha?