marino bikes the tråd!

• Trådstartare Trådstartare EST
  • Start datum Start datum
marino bikes the tråd!
Getting closer!

Fästen för vajerhöljen, var det något ni fick per automatik eller måste jag be om det?

Bilagor

• 7ECDFBA4-5CEE-4534-9F6B-1CEB85E11266.jpeg
    7ECDFBA4-5CEE-4534-9F6B-1CEB85E11266.jpeg
    41.3 KB · Besök: 138
marino bikes the tråd!
Nää jag fick säga vart de skulle sitta :) Men de ingår i priset han kanske tror att det är en fixie å ska vara clean??

marino bikes the tråd!
Okej. Trodde att jag skulle hämta ut min ram idag men tog emot denna istället.

Vem saknar en ram?

IMG_20181127_155357.jpg

IMG_20181127_155249.jpg

Den är mintgrön med röda loggor...ser bekant ut faktiskt.

marino bikes the tråd!
Luthman Photography sa:

Nu har jag bläddrat lite och den ser ut som Glitch's (den som posten slarvade bort)...haha ja spännande, man undrar varför har den hamnat hos mig?

Edit: den har varit i UK också...inte den mest klimatvänliga ramen alltså, haha.

Senast ändrad:
marino bikes the tråd!
Haha vilken härlig chipstråd detta är. :)
Lite sugen på att beställa en ram bara för att det verkar vara en sådan roligt och spännande process!

marino bikes the tråd!
Hahahah underbart jo det där är min ram som jag fick tillbaka pengarna för ?
Ser snygg ut!! ;-)
Fick mail av Mr. Marino idag men fattar noll.

Nån ram som åkte till Uk sen sverige, sen hade han gjort en till och kombinerat med Gurra men där behövde det ändras några papper???

Jag är helt lost...

marino bikes the tråd!
glitch sa:
Hahahah underbart jo det där är min ram som jag fick tillbaka pengarna för ?
Ser snygg ut!! ;-)
Fick mail av Mr. Marino idag men fattar noll.

Nån ram som åkte till Uk sen sverige, sen hade han gjort en till och kombinerat med Gurra men där behövde det ändras några papper???

Jag är helt lost...

Jag också hehe

Senast ändrad:
marino bikes the tråd!
Man blir ju sugen på en Marino efter att ha läst igenom den här tråden. Den dåliga kommunikationen verkar ju skapa en väldigt trevlig samhörighet mellan ni som köpt av han. :)

marino bikes the tråd!
Eller till Marino kanske så många han byggt lite fel så behöver han nog...kolla med han iallafall annars är ju musikhjälpen asbra!

marino bikes the tråd!
Nöjd!

IMG_20181128_162758.jpg

Vist gör det inget att den nedre bulten på swingen (förstärkningen) är rätt nära (kanske 2mm) från sadelstolpsröret? Om det spelar roll så kan jag alltid slänga på en offset bussning för att få några extra mm.

Beställde offset bussning ändå...65.5 HA är mycket mera Enduro än 66. :)

Edit: Pratat med LBS... Avståndet är lugnt men kommer ändå fixa lite mera slack HA och SA... Sedan har ju gaffeln åkt tilbaka på service så bygget blir nog inte klart förens någon gång i januari

Senast ändrad:
marino bikes the tråd!
Förresten, vad händer med CS när jag har en offset bussning som sänker BB med 4mm och gör hela kalaset 0.5 grader flackare (65.5 ha och 77.5 sa för de som undrar)? Visst blir kedjestaget lite längre?

marino bikes the tråd!
wobblie sa:
larsaw sa:
aribr sa:
Haha ok. Min ram har ändå bara 130 slag så jag har väl en trail hoj då. :)

Fast lagom till Marion-träffen (nästa år) är väl våra cyklars geo XC-klassade :D :D :D

Om någon arrangerar en Marion-träff vill jag se på!
https://sv.wikipedia.org/wiki/Marion_7400

Haha !!

Nää men det finns 4 platser kvar till stålträff i Sälen/ Trysil i sommar , Kolla evenemang på Steel is real på fb :)

Tillbaka
Topp