Velocipeden
Aktiv medlem
marino bikes the tråd!
Lite så.
Funderar på att sätt lite egen prägel på den också.
Funderar på att sätt lite egen prägel på den också.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Velocipeden sa:Ja ha då har en blivit med...Marino!
Jag lovade säljaren (surrogat Pappan?) att hålla liv i denna tråd, så här kommer soffbilden.
Det saknas en hel del grejer så färdig är en bit bort.
Både tröjan och ramen är "large" och jag är "small" men tröjan satt nästan okej så vi får se om samma gäller ramen.
(Kan verka något tokig i huvet som köper två storlekar för stor cykel men har kollat på Po-le Taival och det är nästan samma siffror (faktiskt ruggit likt, by accident enl. Surrogat Pappa...) men då heter storleken "small", vi får se om Finsken har rätt feeling...)
Rutbritt sa:Ok. Varför borde jag köpa en Marino!? Är i valet och kvalet att lägga pengar på en peruansk stål-hoj. Kan någon snälla övertyga mig!! ......och sambon!!
Fördelar?
Nackdelar?
Velocipeden sa:Alltså Gaffel till Marinon, och ja jag erkänner på en gång, det har varit en lång Jul.
Jag har kört elastomer, Fox 32 talas, Fox 40 coil, mellan Reba, och Pikear (charger1) och väger nog under 65kg och kör sämre än hårt vilket gör att gaffeln får äta lite misstag. Stök stig. 29" 130-150 mm är Marinon ritad för.
I min värld är 10k mycket pengar för en cykelgaffel. Beg. bra gaffel vore trevligt men hittar ingen som passar.
Tüskarna säger (alla priser cirkapriser): Revelation/Yari 5-5500, lagom pris, någon säger Revelation är flexig har aldrig varit problem på Pike för mig men Yarin är ca.70 g tyngre så kör på den då. Jag tycker småstöket och smooothnessen sällan är så bra (viktfråga?...) då kan en ju stoppa i en Charger 2 (eller annat eftermaknadskitt) i Yarin, simsalabim! 7500 nästan som en Lyrik, helt oväntat. Mattoc hittar jag bara 3or till 29" för 7500. För den pengen finns det Diamond (går att ställa slag internt, ett av flera bra argument) utan boost och då kan jag gärna lägga till 1000 och få den med Boost, framtidssäkrad (eller inte!...) men för 8500 finns ju även Helm, MRP och ja Lyrik (och för +500 även "Marzocchi" men en fake Fox för nästan vad en sneak Fox kostar...nej). Kvar är Diamonden för 8500. Inget ont Paco men att köpa en inte Grön Diamond är ju nästan som att köpa en Gul...Ferrari. Grön gaffel och delvis turkos ram tror jag ingen kan leva med. Lacka om hela ramen är enda lösningen eller?
Hjälp Happy!
*edit. Mattoc
BigF sa:Woohoo! Min ram är på svensk mark!
Är det nu man ska berätta för frugan att det snart kommer så fyra cyklar i källaren? :D
EST sa:BigF sa:Woohoo! Min ram är på svensk mark!
Är det nu man ska berätta för frugan att det snart kommer så fyra cyklar i källaren? :D
Hehe det är väl inga problem är hon där ofta??
EST sa:BigF sa:Woohoo! Min ram är på svensk mark!
glitch sa:EST sa:BigF sa:Woohoo! Min ram är på svensk mark!
+1! Min sambo har på 6 år inte varit i vårt källarförråd. Däremot verkar hon tro att det är oändligt stort med alla kassar hon tycker jag ska ta ner där hela tiden.
BigF sa:Woohoo! Min ram är på svensk mark!
Ha ha ha! Känns igen!glitch sa:EST sa:BigF sa:Woohoo! Min ram är på svensk mark!
+1! Min sambo har på 6 år inte varit i vårt källarförråd. Däremot verkar hon tro att det är oändligt stort med alla kassar hon tycker jag ska ta ner där hela tiden.
EST sa:hehe ja typ frugan vill inte ut i mitt garage sålänge jag inte skaffar soffa där :) Å det kommer INTE få plats !!
Annars är en bra grej att byta cykel till en med samma färg ;)
aribr sa:Spännande! Undrar hur det gick med cykeln med en yoke a la Shan no5.
EST sa:aribr sa:Spännande! Undrar hur det gick med cykeln med en yoke a la Shan no5.
Den är klar har jag för mig. Har sett bild på den olackad åtminstånde :)
Ska den långslagiga vara Enduro eller DH??