Märker Sjösala.

Märker Sjösala.
På äldre modeller av herrcyklar var det lite knas med vevlagrena. Men dom nyare (-07 och senare) är mycket prisvärda cyklar av fullgod kvalitet.

Ska kanske inte skriva för mycket då jag jobbar på Team Sportia...

Märker Sjösala.
Vi har en där jag jobbar ibland som haft en sjösala några år. Han kör hela vintrarna, en så länge verkar den klarar sig. Hur vida han servar sin cykel ibland vet jag inte. Annars är det ju vad som sitter på som är viktigast. Jag antar att ramen är funktionsduglig. Ser komponenterna hyfsade ut funkar säkert cykeln. Fast jag tror inte den har samma tålighet för utebliven vård som en (aptung) skeppshult (inte för att jag är något stort fan av skeppshult direkt, men de verkar grymma på att fungera utan vård, bra ytbehandling och mycket i rostfritt antar jag, och vanligen urtrista att cykla på)

Märker Sjösala.
Graj, äger själv en Skeppshult STC så därför frågar jag inte om det märket. Är tanten som vart sugen på en idag. Kanske var Oskar som var i Täby på Team Sportia idag när vi glodde på Sjösala.

Märker Sjösala.
Verkar inte 'gubbcyklar' från Pilen som prisvärda annars? Känns gedigna och går mjukt och fint och med vettiga komponenter

Tillbaka
Topp