Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Aggressor = inte nice
Dissector = nice
Om dhr rullar bättre måste det vara svårt att slå. Väldigt mycket bättre grepp. Speciellt bromsgrepp.
Placebo ? så då tar man det som känns som rullar bäst. Tror dock underlaget kan göra mycket för vad olika personer tycker ang rullet. Sen får man avväga /rull/grepp . Men rullar ett dhf 3watt tyngre än dissector så greppar det 10/15% bättre. Då får man väljaJag vägrar fortfarande att tro att (givet samma gummiblandning) DHR/F skulle rulla bättre än Ass/Diss.
Dissector som framdäck med Rekon bak verkar ju populärt på DC-hojar. Är det bra skit? Eller blir skillnaden marginell jämfört med DHF/DHF?
Har inte testat varken Aggressor eller Dissector fram, men kan tänka mig att det blir ännu större skillnad i övergången mellan mitt- och kantdobbar som framdäck. Dissector har ju som sagt en kanal och man kan känna när den släpper mittdobbar och hugger kantdobbarna.. Lite som DHF också har, men t. ex. inte Magic Mary.OK. Så om det är så liten skillnad i rull så är det alltså mest en fråga om att vinna vikt? Då är det ju lite som att sminka en gris om jag skulle byta på min Smuggler...
Har inte testat varken Aggressor eller Dissector fram, men kan tänka mig att det blir ännu större skillnad i övergången mellan mitt- och kantdobbar som framdäck. Dissector har ju som sagt en kanal och man kan känna när den släpper mittdobbar och hugger kantdobbarna.. Lite som DHF också har, men t. ex. inte Magic Mary.
OK. Så om det är så liten skillnad i rull så är det alltså mest en fråga om att vinna vikt? Då är det ju lite som att sminka en gris om jag skulle byta på min Smuggler...
Däckkombon heter inte Ass/Diss, den heter Assdissector! :PJag vägrar fortfarande att tro att (givet samma gummiblandning) DHR/F skulle rulla bättre än Ass/Diss.
DHR är aldrig fel.Sitter lite i samma läge här men skillnaden att jag funderar mellan DHR II eller Aggressor bak. Fram blir det DHF. Aggressor trivst bäst på torra packade stigar säger ni? Låter som liftburet. Vad kör ni i skogen? (där kan jag ju tycka att verkligheten är geggigt, blött, rotigt blandat med klipphällar och när man har tur lite fin packad jord med barr uppepå). Aggressor eller DHR II för skogen? (nej jag har inte tighta kläder så kul går före fart).
Typ.Torr och hårdpackad skog i Sverige? Det händer väl en vecka per år ungefär.
Tack för fin sammanställning. Har du erfarenhet av DHF också? Vilka bredder/gummiblandningar/casings jämför du? Samma lika?
Gillar rekon som snabbt trail däck bak, men det funkar bäst när det är torrt. Dissector gillar jag för att man behöver ju i princip inte byta däck hela året runt i Sverige.Vad kommer mellan rekon och dissector då? Rekon saknar nog lite för blött Rådjursstig?
Nu när NN begått självmord vad tar man istället?
Forekaster (edit: det är nog ännu klenare iofs?)? Bontrager XR4?Vad kommer mellan rekon och dissector då? Rekon saknar nog lite för blött Rådjursstig?
Nu när NN begått självmord vad tar man istället?
Nja, tänkte nog fel där (se edit :-) kanske. Orkar inte göra google-analys nu, jag har bara (liten) erfarenhet av Forekaster och ingen av Rekon, men nån annan kanske har IRL-kunskap.Är Forekaster greppigare än Rekon?