Mekställ som mekställ? Tips?

• Trådstartare Trådstartare joa
  • Start datum Start datum

joa

Aktiv medlem
Känns som det är dags att skaffa ett...
Inte gjort några efterforskningar än så det börjar med denna tråden.
Tänkte inte direkt sadla om till cykelreparatör så det behöver väl inte vara nåt värsting.
Finns säkert några säkra standardtips ni kan dela med er av.

Lidl/Harald Nyborg.. Ja det funkar. Men Park Tools är en rejäl klass upp. Sen spelar säkert feedbacksports osv i ungefär samma liga där. Biltemas har jag annars hört gott om. Du får vad du betalar för helt enkelt :)

vilken tråd i ordningen??

värt att släppas på din pärla är ett med metall i alla bärande delar inklusive metallkäftar. och trepunktsstöd under cykeln.

ett exempel som är direkt billigt för vad man får. duger det inte har samma tillverkare elmanövrerade varianter för några tiotusentals sekiner

2F78FFBB-85E8-4CB5-8AB6-021073196696.jpeg

Det där köpte jag för flera årsedan har funkat klockrent. Guldvärt med ett mekställ att ha i garaget

Verkar vara en variant av Lidl/Harald Nyborg-stället. Brukar kosta runt 300-350 kr hos Lidl (finns oftast att köpa bara någon vecka om året...)

Finns däremot i lager hos Harald Nyborg för 469 kr.

Verkar vara en variant av Lidl/Harald Nyborg-stället. Brukar kosta runt 300-350 kr hos Lidl (finns oftast att köpa bara någon vecka om året...)

Finns däremot i lager hos Harald Nyborg för 469 kr.
Ja jävlar, ser onekligen lika ut. Betydligt bättre pris med. Men dom duger helt klart.

Fem första träffarna när man söker. Kanske är ett bra ställe att börja på

Fem första träffarna när man söker. Kanske är ett bra ställe att börja på
Stor risk att Park Tools nämns. Vill man inte ha det måste man skapa ny tråd och hoppas....

Mitt parktool 9 agerar tvättställ, har aldrig gillat det. Klämman som ska kunna snurras släppte aldrig utan våld och pga det jobbigare att justera vinkel på.

Tog du lös den och fettade in den koniska delen?

Frågar åt en vän
Ja jag har provat ha lös och använda fett, men den sitter ändå fast för hårt, även om jag knappt drar åt skruven. Brukar ta ett järnrör för att snurra den lös. Jag kanske fick något måndagsex. Men finns ställ med bättre design

Ah. Okej!

Ts, köp ett parktool!

Kan ju vara värt att fundera på hur och hur ofta stället skall användas innan man investerar.
”Nån gång ibland” eller ”i princip dagligen” och en del varianter däremellan bör avgöra IMHO. Samt även var man (kan) ställer upp den där tredje handen som det ju i princip är.

Kan ju vara värt att fundera på hur och hur ofta stället skall användas innan man investerar.
”Nån gång ibland” eller ”i princip dagligen” och en del varianter däremellan bör avgöra IMHO. Samt även var man (kan) ställer upp den där tredje handen som det ju i princip är.
Ja alltså, tittar du upp så ser du nog skämtet passera ovanför ditt huvud ?

https://www.bikester.se/eufab-profi-cykelmonteringsstall-M859746.html?cgid=37069
Det är vad jag använder. Som omdömerna säger känns det inte helt stabilt med de tyngsta cyklarna. Spänner man emellertid inte fast hojen för hårt funkar det.
Man gör ju ett så mycket bättre, tryggare och snabbare jobb om man har ett mekställ, även om det bara kommer fram nån gång i månaden. ...Nu ska jag utveckla ett mekställ som man kan ta med i ryggfickan.

Tillbaka
Topp