Mekställ

Mekställ
Har ett sådant, funkar bra för mitt användningsområde (småmek och tvätt). Förhållandevis lätta cyklar (<10 kg), vet inte hur bra det fungerar på jättetunga DH-cyklar.

Många små plastdetaljer dock, tror inte det håller för evigt. Jag tror dock inte på buy once cry once. Det håller säkert i tre-fyra år och sen får jag väl bestämma mig för ifall jag skall köpa ett ordentligt.

Mekställ
Har ett sådant, funkar bra för mitt användningsområde (småmek och tvätt). Förhållandevis lätta cyklar (<10 kg), vet inte hur bra det fungerar på jättetunga DH-cyklar.
Jag har ett sådant ställ och så länge man placerar klämman så cykeln är i jämvikt eller i a f nära så fungerar den bra med mina cyklar (som alla är över 10 kg).

Mekställ
Jag har ungefär samma erfarenhet med Biltemas ställ. Det funkar okej och gör det som det ska göra. Ingen premiumkänsla direkt men det kan man väl knappast förvänta sig. Det enda klagomålet jag har är att det knappt går att rotera medans cykeln är i stället och att man måste dra åt ganska tajt för att det ska stanna där det är. Har stått ute (under tak dock) i typ 2 år konstant och det funkar fortfarande.

Såg att denna finns och har fått riktigt bra recensioner(under flera olika namn) om man är villig att lägga lite mer. Man är ju inte allt för långt ifrån Park-Tool dock om man ändå lägger 1300-1400kr. Utifrån recensioner tror jag faktiskt att buy once cry once gäller i detta fall. Iaf om man använder det mycket.

Mekställ

Många små plastdetaljer dock, tror inte det håller för evigt. Jag tror dock inte på buy once cry once. Det håller säkert i tre-fyra år och sen får jag väl bestämma mig för ifall jag skall köpa ett ordentligt.
Jag har monterat flera cyklar på stället. Nej det har inte optimal stadga men är funkis ändå. Bär ledigt en 17 kilos cykel med. Nån ratt har fått ersättas av en M8 skruv och bult, plasten i klämman har fått övertalas att stanna kvar på plats med PL400, den där löjliga styrhållaren skickades till återvinning direkt. Men för priset är det bra och tar dessutom lite plats hopvikt och hängd i en krok i taket.
Jag behöver inte mera.

Mekställ
Jag svär varje gång över Julas ställ, ändå har jag haft det i 5 år minst. Att ha ett vred för att klämma klon är ju rätt pissigt och den klarar inte att hålla en MTB utan att armen roterar (om den inte är helt still då).

Funkar gör den men lägg pengarna på något bättre.

Mekställ
Jag misstänker att det är i princip samma ställ och liknande de som diskuterats i den här tråden.
Själv är jag måttligt imponerad av kvalitén. Hänger jag upp min tyngsta cykel så att den sitter med hjulen i våg så vrider sig den vertikalt stående stolpen istället så att det uppstår någon sorts jämvikt. Jag använder fortfarande mina lidl-ställ lika gärna som detta.

Mekställ
Köpte vevorstället efter tips här. Kanske från glitch. Det är ett bra ställ. Framförallt med jula/Lidl-stället som referens. Dock har det en tendens att falla snett bakåt höger om man har cykeln i sadelstolpen och är lite oförsiktig, framförallt om man tar av bakhjulet. Även om stället lutar framåt så har det inget stöd alls åt det hållet. Men i övrigt är det ett bra och robust ställ som fäller ihop väldigt kompakt

Mekställ
Jag misstänker att det är i princip samma ställ och liknande de som diskuterats i den här tråden.
Själv är jag måttligt imponerad av kvalitén. Hänger jag upp min tyngsta cykel så att den sitter med hjulen i våg så vrider sig den vertikalt stående stolpen istället så att det uppstår någon sorts jämvikt. Jag använder fortfarande mina lidl-ställ lika gärna som detta.
Har ett sådant ställ som det länkas till, håller med om att det fungerar bättre för racern än för tyngre cyklar. Jag har inte använt Lidl-stället men en fördel med Vevor-stället jämfört med Lidl är att det inte ser ut att vara lika djupt så det borde fungera bättre i trånga utrymmen.

Senast ändrad:
Mekställ
Är det någon som testat vevors rejälare? Kostade inte mycket mer och tål mer vikt så det kanske är stabilare även för lättare cyklar. Sånna ställ med fötter åt alla håll går bort för mig även fast julas pris helt klart lockade.

Tillbaka
Topp