Cykelpularen
Medlem
Mekställ
Nu har Jula ett mekställ på kampanj. https://www.jula.se/catalog/fritid/cykel/reservdelar-och-underhall/verktyg/mekstall-639447/ Lite annorlunda än Lidl:s, men kan nog funka enligt recensionerna.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Är det någon som läst alla 315 recensionerna och kan sammanfatta lite kort? ?Nu har Jula ett mekställ på kampanj. https://www.jula.se/catalog/fritid/cykel/reservdelar-och-underhall/verktyg/mekstall-639447/ Lite annorlunda än Lidl:s, men kan nog funka enligt recensionerna.
Helt OK. Använt likadant i ett antal år.Är det någon som läst alla 315 recensionerna och kan sammanfatta lite kort? ?
Jag har ett sådant ställ och så länge man placerar klämman så cykeln är i jämvikt eller i a f nära så fungerar den bra med mina cyklar (som alla är över 10 kg).Har ett sådant, funkar bra för mitt användningsområde (småmek och tvätt). Förhållandevis lätta cyklar (<10 kg), vet inte hur bra det fungerar på jättetunga DH-cyklar.
Jag har monterat flera cyklar på stället. Nej det har inte optimal stadga men är funkis ändå. Bär ledigt en 17 kilos cykel med. Nån ratt har fått ersättas av en M8 skruv och bult, plasten i klämman har fått övertalas att stanna kvar på plats med PL400, den där löjliga styrhållaren skickades till återvinning direkt. Men för priset är det bra och tar dessutom lite plats hopvikt och hängd i en krok i taket.Har ett sådant, funkar bra för mitt användningsområde (småmek och tvätt). Förhållandevis lätta cyklar (<10 kg), vet inte hur bra det fungerar på jättetunga DH-cyklar.
Många små plastdetaljer dock, tror inte det håller för evigt. Jag tror dock inte på buy once cry once. Det håller säkert i tre-fyra år och sen får jag väl bestämma mig för ifall jag skall köpa ett ordentligt.
![]()
Contec Mekställ Rock Steady | TCMcykel.se
Köp Contec Mekställ Rock Steady online hos TCMcykel.se | Sveriges bästa utbud av Contecwww.tcmcykel.se
Har ett sådant ställ som det länkas till, håller med om att det fungerar bättre för racern än för tyngre cyklar. Jag har inte använt Lidl-stället men en fördel med Vevor-stället jämfört med Lidl är att det inte ser ut att vara lika djupt så det borde fungera bättre i trånga utrymmen.Jag misstänker att det är i princip samma ställ och liknande de som diskuterats i den här tråden.Mitt gamla Biltemaställ har sett bättre dagar så en ersättare ska införskaffas.
Har fastnat för detta
![]()
VEVOR cykelreparationsställ, 66 lbs kraftigt cykelreparationsställ i aluminium, justerbart arbetsställ för cykelunderhåll med magnetisk verktygsbricka Teleskoparm, hopfällbart cykelställ för hemmet, butiker | VEVOR EU
Upptäck VEVOR cykelreparationsställ, 66 lbs kraftigt cykelreparationsställ i aluminium, justerbart arbetsställ för cykelunderhåll med magnetisk verktygsbricka Teleskoparm, hopfällbart cykelställ för hemmet, butiker, Robust och rostsäker konstruktion och Enkelt underhåll till lägsta pris, 2days...m-eur.vevor.com
som verkar vara samma som bike discount säljer lite dyrare...
- glitch
- Svar: 50
- Forum: Sveriges trevligaste cykelforum
Själv är jag måttligt imponerad av kvalitén. Hänger jag upp min tyngsta cykel så att den sitter med hjulen i våg så vrider sig den vertikalt stående stolpen istället så att det uppstår någon sorts jämvikt. Jag använder fortfarande mina lidl-ställ lika gärna som detta.