mektabbar

mektabbar
katten skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Sätter tillbaka hjulet, egentligen är ju
> kasseten bara oljig. Inser att med den
> monteringskoncentrationen skall jag undvika
> garaget idag. Vågar inte montera en ren kedja,
> jag kan göra många misstag till.
Det blir MTB
> ikväll istället för bockstyre.
>
>
> [bild på bakochfram-monterat bakhjul]
>
> /Andreas

Sätt dig i soffan med lite popcorn och Happysurfa i stället.
Börja om från början imorgon.

mektabbar
Vernersson skrev:
> Definitivt köpa fler verktyg!
>
> Man kan aldrig ha för många verktyg, skam kan
> man däremot få för mkt av ;)

och billiga vertyg kan man få nog av

mektabbar
fhloston skrev:
> Vernersson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Definitivt köpa fler verktyg!
> >
> > Man kan aldrig ha för många verktyg, skam kan
> > man däremot få för mkt av ;)
>
> och billiga vertyg kan man få nog av

Och noggranna verktyg kan man få billigt.

mektabbar
Tar sig i kragen och luftar skivbromsen fram på min bullitt. Rätt bökigt då den är ca 2,5 meter men fungerade med handttaget silvertejpad högst upp på en gardinstång på en stege! Skruvar fast bromsok, skruvar fast handtag, tycker att bromsslangen blivit kortare.... Direkt därefter skulle jag ta loss bakbromsen för luftning, men klippte av kabelbindarna till växeln istället... Ibland undrar man vad man håller på med!

Gissa vilken sida slangen skall sitta på? Bara att skruva loss och göra om...

Bilagor

• IMG_20150325_124454.jpg
    IMG_20150325_124454.jpg
    64.2 KB · Besök: 276
mektabbar
mikka528 skrev:
> Bytte bromsbelägg idag och lyckades sprätta
> iväg låsclipset till skruven som håller fast
> beläggen. La på lite gänglåsning istället på
> skruven, men är det förenat med livsfara att
> köra utan låsclips?

Jag märkte att frambromsen plötsligt började ta extremt dåligt under en runda. Vid avslutad runda bad jag min LBS kolla om den kanske behövde luftas eller nåt. Efter en snabb koll konstaterade han "du har ju inga bromsklossar..."! Hoppsan! Jag måste ha böjt flärparna för dåligt på saxpinnen när jag satt i nya klossar så den trillat ur och sen åkte väl klossarna också efter en stund.
Så ja, jag skulle definitivt sätta dit ett låsclips!

mektabbar
fhloston skrev:
> Vernersson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Definitivt köpa fler verktyg!
> >
> > Man kan aldrig ha för många verktyg, skam kan
> > man däremot få för mkt av ;)
>
> och billiga vertyg kan man få nog av

det slutade med att jag lånade en mutterknackare från Jula av farsan, löste problemet på ett par sekunder. Ibland är billiga verktyg faktiskt OK...

/A

mektabbar
Jag har tabbar mig på den onda bilsidan idag. Skulle köra min kompis bil till verkstad. Hon tyckte den lät konstigt, o kanske att den hade lite oljebrist
Jag köpte olja på vägen o hällde på en skvätt, bara lite, tänkte ändå be verkstan om oljebyte.
När jag kom fram var det gott om olja lite överallt o locket finns någonstans mellan kortedala o Hisingen.
Har 1. Varit på bilskrot. 2. Varit på mazda-center o inte beställt ett nytt lock, 3 dagar var för lång tid. 3. Varit på en bilskrot som visade sig vara en ödetomt, o en som var ett stängt kontor utan skrotbilar i närheten. 4. Oj klockan är 19 o jag har inte ätit sen frukost. Mat o zombiefilmpaus. 5. Åkt till andra sidan stan o lånat ett lock av min tjejs måttligt använda bil. Vet inte om det passar. 6. Klagade för Jukka. Jag känner inte honom. Han bor i området o har hund o gillar mig för att jag behandlar honom väl oavsett hur skabbig eller dragen han är. Han hade en vän med en krockad mazda 323 (=samma). Jag får locket om han får tag i sin vän.

..Och när locket är på får jag betala motortvätt o sen kan de kolla på det ursprungliga felet..

mektabbar
ratatosk skrev:
> Jag har tabbar mig på den onda bilsidan idag.
> Skulle köra min kompis bil till verkstad. Hon
> tyckte den lät konstigt, o kanske att den hade
> lite oljebrist
> Jag köpte olja på vägen o hällde på en
> skvätt, bara lite, tänkte ändå be verkstan om
> oljebyte.
> När jag kom fram var det gott om olja lite
> överallt o locket finns någonstans mellan
> kortedala o Hisingen.
> Har 1. Varit på bilskrot. 2. Varit på
> mazda-center o inte beställt ett nytt lock, 3
> dagar var för lång tid. 3. Varit på en bilskrot
> som visade sig vara en ödetomt, o en som var ett
> stängt kontor utan skrotbilar i närheten. 4. Oj
> klockan är 19 o jag har inte ätit sen frukost.
> Mat o zombiefilmpaus. 5. Åkt till andra sidan
> stan o lånat ett lock av min tjejs måttligt
> använda bil. Vet inte om det passar. 6. Klagade
> för Jukka. Jag känner inte honom. Han bor i
> området o har hund o gillar mig för att jag
> behandlar honom väl oavsett hur skabbig eller
> dragen han är. Han hade en vän med en krockad
> mazda 323 (=samma). Jag får locket om han får
> tag i sin vän.
>
> ..Och när locket är på får jag betala
> motortvätt o sen kan de kolla på det
> ursprungliga felet..

Inget fel på din inställning till det inträffade iaf :-D

mektabbar
Jag har tillbringat senaste dagarna med lite lätt service av cykeln inför säsongen. Ytterbensservice, rengjort och smort styrlagren, bytt däck och slangar, satt på en marshguard, bytt plats på bromsarna och luftat de, rengjort och smort rulltrissorna i bakväxeln, luftat remoten till Reverben och kollat lufttrycket i stolpen, bytt styre och handtag, plus lite annat småpillrande.

Och inget har gått snett (pepparpeppar). Inget är sönderdraget, inga delar har blivit över, inga fingrar blev klämda, har inte råkat spilla olja över mobiltelefonen och allt verkar fungera minst lika bra som innan. Så något måste verkligen vara fel. Eller vara på väg att bli fel. Men vad? Blir det punka första rundan, eller kommer styret helt plötsligt att lossna i en nedförsbacke? Man blir ju nästan lite orolig...

mektabbar
20150404_110425.jpg
Min dyraste tabbe hittills.

Skulle göra service på en x-fusion slide. När man skall sätta tillbaka gaffelbenen så sticker inte gängorna ut så muttern tar gängorna. Tydligen skall man har ett specialverktyg.
I ett försök att lösa detta med våld pajjar jag både gängor och rebound skruvens infästning.

Väntar på mail från x-fusion om lösning finns eller om det blir till att leta ny gaffel på ebay...

mektabbar
Skulle ta årets första tur på MTB:n och tänkte att det är bäst att kolla trycket i dämparna först så det inte har läckt nåt. Det hade det inte, inte tills jag kopplade på pumpen iaf. Min gaffelpump verkar ha börjat läcka. Jag skruvade på pumpens munstycke och flippade den lilla mini-spaken som ska vikas 90 grader. När jag vek mini-spaken så började det pysa. Efter att ha försökt ett par gånger så var allt tryck borta.

Behöver man fetta in munstycket ibland för att munstycket inte ska läcka eller?
Det är en sån här pump: http://www.bike-discount.de/en/buy/procraft-blow-up-ii-suspension-pump-with-gauge-30121

Jaja, men det är ju tur man har en reserv-MTB. Plockade fram den och pumpade däcken. Såg att den inte hade SPD-pedaler monterade utan bara plattisar. Efter lite rotande konstaterade jag att jag inte hade några SPD-pedaler liggandes, så jag började skruva av pedalerna från MTB:n jag tömde dämparn på. Jag tänkte noga ut åt vilket håll pedalen borde skruvas åt men lyckades ändå med klassikern att dra åt fel håll. Nu får jag såklart inte loss pedalen när jag drar åt rätt håll heller... Så jag fick ge upp pedal-bytet och ta en tur på reserv-MTB:n med plattisar istället...

mektabbar
Här skulle jag försöka få isär vevpartiet på min gamla cykel, fastrostat och jävligt. Jag drar som f-n med långt dragskaft (hoptvingat där för att inte slinta, vilket det iofs gjorde ändå). Det knarrar lite, drar igen, knarrar igen, händer inget!!! Men så testar jag dra åt "fel" håll, och då lossnar det efter ytterligare lite knarr och knånk. Vad trött man blir, det stod inget om att det var felgängat när jag försökte hitta info om att skruva vevparti. Lesson learned! :)

Bilagor

• _4060011.jpg
    _4060011.jpg
    104.5 KB · Besök: 282
mektabbar
erikiiofph7 skrev:
> Skulle ta årets första tur på MTB:n och tänkte
> att det är bäst att kolla trycket i dämparna
> först så det inte har läckt nåt. Det hade det
> inte, inte tills jag kopplade på pumpen iaf. Min
> gaffelpump verkar ha börjat läcka. Jag skruvade
> på pumpens munstycke och flippade den lilla
> mini-spaken som ska vikas 90 grader. När jag vek
> mini-spaken så började det pysa. Efter att ha
> försökt ett par gånger så var allt tryck
> borta.
>
> Behöver man fetta in munstycket ibland för att
> munstycket inte ska läcka eller?
> Det är en sån här pump:
> http://www.bike-discount.de/en/buy/procraft-blow-u
> p-ii-suspension-pump-with-gauge-30121

Upptäckte samma sak på min pump som är av den här modellen: http://www.bike-discount.de/en/buy/giyo-gs-01-suspension-pump-with-gauge-28413/wg_id-325
Det ser ju ut att vara exakt samma pump som din med annat namn bara, Rose säljer en lika dan under märket "Xtreme".

Jag kunde cykla ändå eftersom den inte läckte så jättesnabbt, om man pumpade snabbt och sen skyndade sig att koppla bort den så funkade det. Funderar på om man ska köpa en rockshox-pump istället men vet inte om den är av bättre kvalité.

Kanske har man själv förstört packningen genom att skruva åt den för hårt, tycker det är lite svårt att känna hur hårt man ska dra åt och drar man för hårt går det inte fälla upp spaken.

mektabbar
Rock shox pump har ingen spak. Den skruvar man bara på. Först blir det tätt sedan efter något ytterligare varv så öppnas ventilen också. De har helt enkelt gjort den lite djupare. Samma sak när den tas av, ventilen är alltid stängd innan munstycket börjar läcka. Finns fler som säljer i stort sett samma pump under andra namn. Den jag fick från Canyon med min cykel var av samma modell.

mektabbar
Jag fattar mig kort.
Har brått, ska kapa styrrör på tempon.
Drar av stam, måttar, monterar kapguide, drar höjdspår.
Börjar banka ner styrlagerstjärnan, det tar emot vid höjdspåret som vanligt.
Tar i. Hör konstigt ljud, kollar styrlager, ser inget, gör klart.
Monterar styre.
Tittar ner och inser att dyra högprofilhjulet sitter på istället för gaffeljiggen.
Beställer nya ekrar till framhjulet.
Aj.

mektabbar
Vet inte om detta platsar men klantigt tycker jag att det är iaf.

Under turen försöker jag växla upp, går inte. Tummen bara trycker luft liksom.
Tittar ner, växelreglaget är borta?! WTF liksom?

Lossnat fr mismatch adaptern..
Kan inte bero på annat än att jag har vart en klantröv när jag fäste reglaget :-O

mismatch.jpg

Gör om, gör rätt!
Tur i oturen var iaf att skruven inte försvann :-D

mektabbar
Arsozath skrev:
> Lånade min svågers simplon när jag var i
> tyskland i förra veckan. Växlarna var lite
> lustiga...
IMG_20140421_185629279.jpg

Är det 3:an och 4:ans drev som är omkastade eller är det ett drev som är trasigt?

mektabbar
Jag borde ha anat oråd när däcket poppade på plats hur lätt som helst, rakt och tätt.

028.jpg

(kolla rotationsriktningen)

mektabbar
dnleriksson skrev:
> Vänd framgaffeln så är problemet löst! Det
> funkar på blocket.

Jamen det funkar ju !

030.jpg

Jag säljer den snabbt så är det ingen som märker det.

mektabbar
Gick på grund med båten. Aldrig meckat båt men får loss rubbet. Får växellåda/drivaxel utbytt för 27K. Monterar tillbaka motorn och tar loss propellern för att testköra på land. Allt lirar, i med familjen i båten. Efter ca 2 meter drar propellern. Har muttern kvar i en burk i garaget än idag.

mektabbar
Bytte kedja, kassett och växelwire på mtb:n och förväntade mig silkeslena växlingar, istället blev det sämre än före bytet. Provade alla möjliga knep, gjorde om växeljusteringen helt 3 ggr, provade cykla en vecka men det blev aldrig riktigt bra.
Den växlade fint till lättare växel men tvekade mellan 5-6 växel när man skulle till tyngre.

Igår tänkte jag göra ett sista försök innan jag skiter i det, sätter mig framför cykeln och ser att jag inte ser någon text på shimano-kedjan, jag hade vänt den åt fel håll så texten var inåt.
Vände kedjan och sen fungerade allt perfekt, nu har jag sjukt väl injusterade växlar...

Tydligen skämtar inte bara Shimano om det där att kedjan har en in- och en utsida :)

mektabbar
Bytte öra och bakväxel på grabbens hojj. Försökte länge med att få till dragningen av kedjan genom bakväxel. Till slut gav jag upp och gick och tittade på en annan cykel. Då kom jag på det, jag hade glömt att sätta dit bakhjulet...

mektabbar
En kompis skulle fixa växlarna, men lyckades få kedjan att hoppa in mellan kassett och ekrar. När han mekat ihop allt igen gick det inte att cykla. Jag är faktiskt rätt imponerad över hur fel han lyckades göra.

Bilagor

• 11426472_10152770554871157_279422052_n.jpg
    11426472_10152770554871157_279422052_n.jpg
    88.6 KB · Besök: 291
mektabbar
mhenry skrev:
> En kompis skulle fixa växlarna, men lyckades få
> kedjan att hoppa in mellan kassett och ekrar. När
> han mekat ihop allt igen gick det inte att cykla.
> Jag är faktiskt rätt imponerad över hur fel han
> lyckades göra.

Imponerande! :-D

mektabbar
Skulle byta klingor fram igar och lyckades dra sönder gängan för att fa av vevarmen. Sen provade jag den andra vevarmen... drog sönder den ocksa... Vinkelslipen fick sig lite träning i allafall.

mektabbar
Min bakväxel har växlat dåligt sen jag byggde om cykeln förra veckan. Jag har justerat och justerat men det har inte blivit bra. Igår tänkte jag att det kanske är så att bakväxeln blev skadad när den var inne i bakhjulet p.g.a. en pinne, så jag satte mig och började plocka ihop ett kit med nya XT 11-del att beställa.
Av någon anledning fick jag för mig att gå ut och titta på kassetten, det såg konstigt ut... så jag tog loss de yttersta dreven, det trillade ut en liten liten liten bit alu från splinesen på bodyn. Det var konstigt. Fast det var ju inte så konstigt för jag hade lyckats få dit det yttersta drevet fel, tro fan att det inte växlade riktigt! Skadan på bodyn blev tur nog av kosmetisk karaktär så det var bara att montera ihop RÄTT och vips så växlade det som det skulle.

mektabbar
fredrik168 skrev:
> och mektabben var att du hittade felet och inte
> fick 11-delat? ?

Fan!!
Dubbla mektabbar då. Dels felmonterat, men sen även hittat. Helt sanslöst, nu får jag skärpa mig. En del av anledningen till att hålla på med cyklar är ju att få köpa prylar och nu missade jag en ursäkt till det. ;)

mektabbar
Här missionerar man om hur viktigt det är med underhåll och skötsel av drivlinan - dömer ut "felaktiga" sätt att mäta kedjeslitage, förklarar att det minsann går att köra slut på _minst_ fyra stycken kedjor innan man behöver byta kassett och att framklingorna minsann _aldrig_ nöts ut om man bara sköter sig, och så helt plötsligt upptäcker jag att alla de tre cyklar jag använder till vardags har helt åt h-e slitna kedjor. Prövade att sätta en ny på den cykel som hade den minst nötta kedjan, men det bara rappade över på kassetten när jag tryckte på lite.

Det fanns en tid då jag roterade tre stycken kedjor på den cykel jag hade, bytte varje månad och mätte, rengjorde och smorde kedjorna exemplariskt. Det var länge sedan jag slutade med det, men att jag lät det förfalla på det här viset kom som en överraskning.

Kanske behöver jag inte byta alla framklingor, men tre kassetter plus nya kedjor blir det. Fast det är möjligt att jag måste lägga ut en tusenlapp eller två på nya klingor också. Fan.

I've seen this happen
in other people's lives
And now it's happening in mine

I've seen this happen
in other people's lives

I've seen this happen
in other people's lives

I've seen this happen
in other people's lives
Oh...

I've seen this happen
in other people's lives
Oh...

Happening in mine
Happening in mine
Happening in mine
Happening in mine

I've seen this happen
in other people's lives
Oh...

And now, now, now
it's happening in mine
(I've seen this happen)

Happening in mine
Oh... now, now

I've seen this happen
in other people's lives
Oh...
(Happen)

Happening in mine
Oh...

Happening in mine
Happening in mine
Happening in mine

I've seen this happen
in other people's lives
Oh...

And now, now, now
it's happening in mine
Happening in mine
Mine, mine
Happening in mine

Senast ändrad:
mektabbar
Nu har jag äntligen fixat å donat hela helgen för att få mitt Purgatory tätt, har gjort slut på all gucka jag har. När jag sen monterar hjulet ser jag att jag vänt det fel? bara riva av och börja om.

Man kan bli bra trött på sig själv ibland!

mektabbar
Var rädd för att det tillslut var dags att skriva här.

Beställde hem ny bussning till mitt Mavic-hjul och glad i hågen när det äntligen ramlade ner i brevlådan så passade jag på att byta direkt. (som kan ses i detta inlägg http://happymtb.org/forum/read.php/1/1150484)

Att få lös den gamla bussningen var inga större problem. Av med body, bända loss den gamla bussningen och sen dit med den nya. När jag väl skulle dit med bodyn på navet igen så gick det lite väl trögt, men tänkte väl att det var så att den oversize bussningen bara satt jävligt tight.

Så, nu sitter jag här med ett så gott som fixerat Mavic Ksyrium bakhjul.. Bodyn går knappt att rubba och jag är rädd att "prawlsen" har fastnat bakom bussningen.

Tips på detta?

mektabbar
Flintkalle skrev:
> Var rädd för att det tillslut var dags att
> skriva här.
>
> Beställde hem ny bussning till mitt Mavic-hjul
> och glad i hågen när det äntligen ramlade ner i
> brevlådan så passade jag på att byta direkt.
> (som kan ses i detta inlägg
> http://happymtb.org/forum/read.php/1/1150484)
> ...
> Klantigheter...
> ...
>
> Tips på detta?

Se på fan. Fick lov att "motionera" bodyn lite. Polygrip och sen rulla hjulet i rätt riktning ett par varv, sen hade det som kärvat lossnat tillslut :).

mektabbar
Förr några år sen hade jag en kollega som körde en massa spinning, jag menar en massa, typ 4 ggr i veckan året om. Men, ingen racer. Bara cykla i en mörk källare.

Så, efter år av hån om att han inte borde vara så ljusskygg så får jag honom att köpa en hoj. Hjälper till att beställa, blev en fin carbofjång Raleigh med ultegra på för bra pengar.

Han hämtar ut hojjen, har kört en runda, sen möts vi upp en helgeftermiddag för en lvg tur. Vi drar iväg, men när vi stannar för fika, som jag lärde honom att man gör, så ser jag att hans snabbkopplingar ser fiffiga ut.

Då har han bara skruvat fast dem, han har inte använt "hävarmen" varken fram eller bak. Jag höll på att skratta ihjäl mig, men tur att inget av hjulen ramlade av.

Märkligt nog så mötte jag honom när vi hämtade ut nummerlappar för velothon förra helgen, då var snabbkopplingarna bara påskruvade IGEN. Magiskt.

mektabbar
Här hade jag hoppats på att slippa skriva, men om det innebär att någon annan slipper göra samma tabbe så kanske det är värt det.

Tanken var att byta pinnar på tempocykeln. Som vanligt inbillade jag mig att ett sådant ingrepp skulle göras i en handvändning med lite terapi-mek en kväll. Det är ju inte så jobbigt att byta styre på andra cyklar. Dock har den här cykeln styrändsreglage som måste demonteras för ge åtkomst till infästningen. Då jag stört mig på detta arrangemang tidigare när ett av reglagen satt löst, mindes jag att jag spänt fast dem ordentligt därefter. När jag nu skulle ta loss dem, blev jag inte väldigt förvånad över att jag blev tvungen att ta i ordentligt för att skruven skulle lossna. Eftersom reglage satt som berget, försökte jag bland annat att värma loss den med en lödpenna emedan jag misstänkte att jag i min klåfingrighet hade satt fast det med Loctite.

Efter att ha kämpat en stund med det utan framgång så gick jag på den andra istället. Ungefär då kom jag på att expandern på styrändsreglagen inte fungerar som den gör på de flesta styrändspluggar, utan istället lossas genom att skruvas vänstervarv. Jag har alltså just stått och spänt fast reglaget rent vansinnigt hårt. Det andra reglaget kunde nu lite ledigt plockas bort och studeras. Dessvärre satt det första nu riktigt hårt fast av fullt förklarliga skäl. När jag nu tog i på nytt, åt rätt håll den här gången, inträffar det jag bävat för hela tiden; insexfattningen i aluminiumskruven runddras fullständigt. Härmed var det färdigmekat för den kvällen.

Dagen efter blev till torx-bits av det stora slaget som inhandlats redan tidigare för att kunna användas till precis det här ändamålet och som för övrigt varmt rekommenderas:

http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Ha...h-Bits/Bitssats/Bitssats-15-delar-2000031769/

Eftersom dessa gick i reglaget, blev jag tvungen att fulsvarva dem (Vinkelslip + skruvdragare). Därefter kunde de bankas in tillräckligt långt in i bulten för att få fäste. Efter att ha spänt fast pinnen med hjälp av armstödet med ett par tvingar så kunde jag nu med näppe få loss skruven med en 18V milwaukee-skruvdragare. Eftersom jag blev tvungen att använda en så stor torx så har jag expanderat skruven inuti gängan, som därför har tagit skada. Nåväl med slipande, knivande, infettande och ytterligare mängder övervåld så fungerar iaf gängan hyggligt på nytt. Dock har jag ju numera ”konverterat” skruvens fattning till T40 torx.

20151117_190828.jpg

20151117_193241.jpg

Utöver allt detta så var de nya pinnarna någon cm längre än de förra, vilket gjorde att jag blev tvungen att byta till ett par något längre vajerhöljen och blev därför tvungen att dra om hela den interna vajerdragningen för att bättra på mitt humör ytterligare.

I slutändan tangerade det hela att hamna både i Visa din misär!-tråden och i Dagens-fulmek-tråden. Men om man presenterar något i den förstnämnda så blir man oftast genast överträffad. Medan ett fulmek å andra sidan är något jag alltid uppskattar och så var inte fallet här.

Terapin fick nu istället bestå i att skriva av mig alla aggressioner. Nu känns det som att jag har mycket skrivande kvar att göra...

Senast ändrad:
mektabbar
Jahapp, så har det då blivit dags för mig att bidra till denna tråden.

Egentligen gjorde jag själva tabben redan för ett år sedan då jag senast gick igenom länkaget på min Titus, men först idag fick jag ta konsekvenserna av detta.
Hade ingen blå Loctite hemma så jag tog ytterst lite grön Loctite på bultarna till dämparen istället.

Åtminstonde förr i tidn va ja ju dum i huve nå jävulskt! :-O

Märkte att den övre infästningsbulten till dämparen satt som satan!
Tänkte att nu var det bäst att ta det varligt så att jag inte skulle dra sönder skallarna.
Med dämparen på plats i kolplastramen var det inte läge för ngn blåslampa utan jag var tvungen att nöja mig med att försöka skapa vibrationer genom möget.

Det hjälpte inte :(

Slutade med att jag drog av bultfan! *suck*

12438847_10153365500986973_892601788_o.jpg

Och självklart har Planet X sålt slut på bultarna till min ram *dubbelsuck*

Jahapp, vad göra nu då?
Biltema i Vetlanda har ju öppet. Fixa en skruvutdragarsats!
Kollar hemsidan innan jag åker, 4 st på lager. YES :-D

Väl där finns det (självklart) NOLL på lager :(
Efter mkt letande av personalen lokaliseras ett tidigare reklamerat kit, dock inkomplett.
Får de delar jag behöver av detta kittet :-D

Glad i hågen bär det av hemmåt igen, upp i verkstaden & ger mig istad med bultaset.

För att göra en lång story kort misslyckas jag å det grövsta även med detta *FML*

Nu behöver jag hitta en ny bult.

8mm i diameter, 6mm invändig gänga.
Längd 34mm från skallen.
13mm diameter på skallen.

Någon som har ett tips på var jag hittar detta?

Edit: stavning

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp