Rotade reda på en gammal body och gav mig på den.
Specialverktyget: Klippte till en plåtbit (Givetvis Rostfritt för att slippa problem med ytrost, tills det är dags för nästa service), 29mm bred, 3mm tjock och längd ca 150mm, bockade till den så att den såg ut som L, Ta Da!! Färdigt.
Steg för steg utan bilder för att öppna Bodyn.
* Plocka bort alla delar/detaljer så att det bara bodyn är kvar på hjulet.
* Försiktigt lyckades jag lossa på metalltätningen med hjälp av en skruvmejsel (bända lite där och lite där försiktigt försiktigt så att den inte blev skev)
* Nu syns det spår i lagerbanans ytterkant där det nytillverkade verktyget skall användas. Placera verktyget där och lossa genom att dra medurs. (satt jäkligt hårt för min del) men dra inte loss helt utan
* Lossa Bodyn från hjulet
* Plock isär och beundra konstruktionen, att så små klackar kan överföra all den effekten är imponerande ;-)
Hur ni nu väljer att göra lägger jag mig inte i då jag hade en skräpbody att leka med, så för min del var det roliga slut här.
Men förslagsvis så:
* Tvättar du av alla ingående komp
* Köper du 50 st nya kulor.
* Fettar in och placerar ut de 50 kulorna på sin plats
* Bedömmer om du måste plocka bort någon utav de tunna shimsen som låg på plats för att få en mer glappfri Body
* Skruvar ihop allt igen
* Skrattar och berömmer dig själv för att du ett så enkelt och galant sätt räddade den dödsdömda Bodyn.
När OXR blir klar så kommer det en instruktion med bilder vilket blir helt perfekt!
//Henrik J