Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
| 26x1/2x2 |
26x1/2x2 skulle betyda ett 13 mm tjockt däck på 559-fälg:)Militärcykel? Däck+slang
Jag undrar vilket av nedanstående däck som passar min cykel bäst, det är en vanlig militärcykel. Det står: 26 x 2 på framdäcket 26 x 1 1/2 x 2 på bakdäcket Tänkte köpa från biltema och de som arbetar där kan säkert inte allt om däck. Vilket av dessa passar bäst om man vill ha ett lite...happyride.se
En sådan cykel ska ha en stålfälg i original tycker jag. Kanske tradera? Annars funkar i princip vilken 27,5/584 fälg som helst. Förr hette de
26x1/2x2
https://happyride.se/forum/threads/...rs funkar i princip vilken 27,5/584 fälg som
ska du alltså ekra in en ny fälg?? gör du det själv kan du lika gärna pröva att först (låta) justera nuvarande hjul.
ska du leja bort fälgbytet kostar det ett antal x mer än att köpa ett komplett nytt hjul
Jo du har rätt, är kompletta hjul jag är ute efterursäkta om jag får fel intryck, men är det inte ett komplett hjul du menar?
fälg på cykel är bara den yttersta delen. den inkluderar inte ekrar eller nav.
De är rätt så skeva så det det känns när man cyklar. Bor i Södra Vi utanför VimmerbyHur dåliga är hjulen? Var bor du?
Lämna in dem på riktning hos en bra cykelhandlare. Kul att kunna behålla originalhjulen (om det är originalen).De är rätt så skeva så det det känns när man cyklar. Bor i Södra Vi utanför Vimmerby
Jag får höra med dem vad de ska ta för detLämna in dem på riktning hos en bra cykelhandlare. Kul att kunna behålla originalhjulen (om det är originalen).
Jag får höra med dem vad de ska ta för det
Ville tillägga här att jag behövde bakhjul till min militärcykel, var ganska pajad och sliten i alla delar av navet. Hittade princip ingenstans som sålde hjulet till rimligt pris för flera månader, tills nyligen fick jag en från mototrade_se för 770kr inkl. frakt som var under hundringen pga. kommer från Finland. Har inte hunnit köpa 54-584 ballongdäcken än, men ganska säker det kommer passa då fälgen ser nästan identiskt som originalhjulet, fast nytt och med svart färg. Kommer uppdatera här om däcken passade.
sök 'Westwood 26" 584 Shimano 1v' i deras hemsida så bör det komma upp. (vet ej om man få lägga länkar)