Min Merida Road Lite 903

Min Merida Road Lite 903
ja vi får se om det blir forsättning, om så skulle det vara för att örat havererar och därmed växel och hjul, men det hoppas vi naturligtvis inte på

Min Merida Road Lite 903
Växelöron SKALL vara svaga. Det är hela poängen.

Så om ditt blir lite svagare för att du rätat det så gör det inget.

Det kan däremot vara en bra idé att, som nån skrev ovan, köpa ett nytt och ha med som reserv. Man blir rätt less om det har sönder långt hemifrån.
Jag gjorde det en gång på billingeracet. Långt ut i bushen, tråkigt vart det att gå hem

Min Merida Road Lite 903
det gick ju fort för han att räta ut det, han hade nåt verktyg som han skruvade fast sedan vet jag inte riktigt vad han gjorde.
Men den hade 2 spröt detta verktyg som han mätte mot hjulet på olika ställen, sedna sade han nåt om att låsa fast, växeln på någevis, kanske hur mycket den kan röra sig eller nåt.
Men hur "lätt" kan detta ske igen räcker det med att man växlar lite häftigt eller måste det till en mindre smäll för att örat ska ge vika?
man vill ju inte att den ger vika och får in växeln i bahjulet när man kör i en 30-40km/h det kan göra riktigt ont.
Men nu ska det då bara vara att cykla på så hoppas jag kommer iväg imorrn det börjar bli abstinens nu.

PS har hittat min nya hjälm en Bell Sweeper -09 500kr så den lade jag undan det är ju vrakpris på en sådan hjälm, ska jag jämföra vikten på min Trek hjäl mot denna Bell är det som att hålla en sten och en tom plastpåse (ingen stor sten) ja ni kanske fattar att Bell hjälmen är otroligt lätt.

--Happy On Dudes--

Senast redigerad av en moderator:
Min Merida Road Lite 903
Jag bytte just mitt växelöra på min Anthem efter en fånig vurpa igår. Den gick inte alls bra i skogen idag. Fast nu var det ordnat ! :)

Min Merida Road Lite 903
Petri skrev:
-------------------------------------------------------
> Men hur "lätt" kan detta ske igen räcker det med
> att man växlar lite häftigt eller måste det
> till en mindre smäll för att örat ska ge vika?

Skönt att det är fixat :D
Det ingen fara kör på bara så länge Du inte vurpar el. tappar cykel att bakväxeln får en smäll el. blir intryckt men håll koll o underhåll växlarna även hela cykeln. :)

Tillbaka
Topp