Min nya cykelbil

ipkis

Aktiv medlem
Min nya cykelbil
Tjo!
Ville inget viktigt egentligen....
Bara visa min nya cykelbil som jag är super-tok-nöjd-som faaaan med :D

28787EA8-3A9C-4EC2-8525-C57CFFB21F32.jpeg

2008900E-3C5D-4304-B1CF-6304CFF100FA.jpeg

Min nya cykelbil
Mini_me sa:
Fin.

Tips är att redigera bort reg nr. Står den skriven på dig kan folk spåra vart din cykel brukar finnas.

Det där är ju cykeln han vill visa. Men cyklar behöver inte nummerplåt. Är det en elmoppe-bil?
Satsa på en riktig velomobil istället för sådana där hembyggen. Den där ser bara tung ut. Kommer du överhuvudtaget upp för en backe?

Min nya cykelbil
Grattis! Se till att skaffa klippkort hos glasmästaren. Denna typ av hantverkarbilar är extremt utsatta för inbrott. Särskilt de där man inte kan se in i skåpet. Se för guds skull inte till att förvara verktyg, cyklar o dyl där bak. Helt rent ska det vara annars är det borta. Lycka till

Senast ändrad:
Min nya cykelbil
Har också sedan en månad en Caddy (Maxi Life) som får agera "cykelbl".
Dåligt kort men det illustrerar iaf hur hojen/hojarna säkras inne i bilen =)

Fabrikstonade rutor som har kompletterats med solarplexius skivor.
Depåmatta från Fultema för att slippa lersanera bilen inuti senare ;)

IMG_20180712_145604.jpg

Min nya cykelbil
Story grattis till bra cykelbil!
Är inne på min sjätte skåpbil/trettonde året och det är perfekt för cykel/friluftsintresset.
Tråkigt med en del nertagande kommentarer, jag har aldrig haft inbrott i mina skåpbilar, men som vanligt är det så klart bra med sunt förnuft så man inte lämnar stöldbegärligt synligt osv.
Har en VW Transporter och har hittills i år varit några vändor med övernattning i bilen i Gesunda, Sälen och Vallåsen. Har kommande resa till Sälen och Hafjell inplanerade. Helt fantastiskt roligt om du frågar mig. Ha så kul på vägarna!!

Min nya cykelbil
Vernersson sa:
Har också sedan en månad en Caddy (Maxi Life) som får agera "cykelbl".
Dåligt kort men det illustrerar iaf hur hojen/hojarna säkras inne i bilen =)

Fabrikstonade rutor som har kompletterats med solarplexius skivor.
Depåmatta från Fultema för att slippa lersanera bilen inuti senare ;)

Vad fick du pröjsa för stället och var köpte du det?

Min nya cykelbil
skogsvakt sa:
... Denna typ av hantverkarbilar är extremt utsatta för inbrott. Särskilt de där man inte kan se in i skåpet. Se för guds skull inte till att förvara verktyg, cyklar o dyl där bak. Helt rent ska det vara annars är det borta. Lycka till
En kollega till mig lämnar alltid olåst , så att buset ska kunna inspektera utan att behöva bryta sig in. ?

Min nya cykelbil
Skogsgubben sa:
skogsvakt sa:
... Denna typ av hantverkarbilar är extremt utsatta för inbrott. Särskilt de där man inte kan se in i skåpet. Se för guds skull inte till att förvara verktyg, cyklar o dyl där bak. Helt rent ska det vara annars är det borta. Lycka till
En kollega till mig lämnar alltid olåst , så att buset ska kunna inspektera utan att behöva bryta sig in. ?

Du, när jag gjorde det bröt dom sig förstås genom den enda dörren som råkade vara låst. Men det var i Stockholm förstås.

Min nya cykelbil
Skogsgubben sa:
skogsvakt sa:

En av mina kolleger lämnade sin Golf olåst när han parkerade i Stockholm. Givetvis bröt de sej in genom att krossa en ruta. Han lämnade sin Audi olåst på uppfarten till villan, givetvis försökte de bryta sej in genom att krossa en ruta...med en kratta. De lyckades inte slå sönder rutan, trots flera försök, men dörrsidan blev inte vacker...

Tillbaka
Topp