Min Obree cykel

Min Obree cykel
Har följt denna tråd från dag ett.. Är helt stum! Det blir ta mig fasen bara bättre och bättre! Nu då? Bygga egen träbana? Höghjuling med superman position? Finns det några begränsningar?

Min Obree cykel
Ni som bor i eller nära Falun eller helt enkelt har vägarna förbi i morgon kan se cykeln och "Chrobin" live i morgon mellan 11.30 och 13.00 på Velodromen.
Vi har vårt vanliga lunchpass då och efter det planerar Christopher Robin att göra ett försök på vårt areo-timrekord.

Hjärtligt välkomna då!

Velodromens hemsida: http://www.yaarena.se
Velodromens Facebook (där alla nyheter ligger): http://www.facebook.com/pages/Velodromen/271443256229

Senast redigerad av en moderator:
Min Obree cykel
Crosscar skrev:
-------------------------------------------------------
Christopher Robin att göra ett försök
> på vårt areo-timrekord.
>
>

Go Chrobin go! Jag kommer hålla alla tummar.

Min Obree cykel
Crosscar skrev:
> Ni som bor i eller nära Falun eller helt enkelt
> har vägarna förbi i morgon kan se cykeln och
> "Chrobin" live i morgon mellan 11.30 och 13.00 på
> Velodromen.
> Vi har vårt vanliga lunchpass då och efter det
> planerar Christopher Robin att göra ett försök
> på vårt areo-timrekord.
>
> Hjärtligt välkomna då!
>
> Velodromens hemsida: http://www.yaarena.se
> Velodromens Facebook (där alla nyheter ligger):
> http://www.facebook.com/pages/Velodromen/271443256
> 229

Borde ju vara något för Eurosport att sända ;-)

Håller tummarna.

Min Obree cykel
1. NEJ för fasen, nu går ni händelserna alldeles i förväg! JA; jag skall flyga fram i en timme, men NEJ; jag kör inte något försök i morgon inte! JAG MEDDELAR DIREKT PÅ HAPPY OCH FIXED NÄR DATUM ÄR SATT. Men kom och kolla på cykeln, absolut, ser fram emot att träffas! Klämma cykeln OK.. med ögonen då :-)

2. Souvenirerna ligger nu färdiga och väntar på hämtning på butiken Papercut, Krukmakargatan 24. Uppge namn i kassan och dra en påse.. Detta gäller alla på cykel-avstånd; ja, Upplands Väsby ger fin träning och är inräknat. Västerås och Utlandet får på lådan.

42.jpg ht=567

Min Obree cykel
En sån där post man gärna skulle vilja slippa...Men men, allt är inte en dans på rosor.

Det blev en tur till Falun häromdan. Var på banan runt 12:00 och var sjukt sugen på att cykla. Planen var att cykla en timme för att se hur jag ligger till. Strulet började redan när jag skulle pumpa mina däck. Ingen av dom två pumparna som fanns hade nått vettigt munstycke som passade min diskhjuls adapter (ett sånt där vinkel munstycke)Så det blev att skruva isär och fippla och dona. Sen när väl munstycket var på plats fick jag inte upp till önskat tryck pga att pump#!%#W läckte. Ja ja det får duga.Upp på banan och körde några varv, sen sa det PANG och jag låg på backen. Framdäcket hade smällt och innan jag hade hunnit tänka gled jag i Obree positionen liggandes på banan. Fan oxså, punka innan jag ens börjat. Crosscar hjälper mig att leta fram ett nytt däck och jag limmar på det. Bara att börja om.. På med laptimern och börja cykla igen. Låg på typ 17sek varv ca39km/h och det kändes kanon bra. Precis när jag fått en bra rytm och kände at det här går ju riktigt bra så PANG och jag låg på backen, IGEN!!! Förra gången kraschade i kurvan och nu på rakan. HELVETE!! vad är det som händer. Ja ja, allt ska väll inte funka jämt. Det som hände var att fälgkanten nötte hål på sidan av tuberna. Båda gångerna var det på samma sida men på olika ställen. Min teori varför det hände nu är att jag körde med nästan 5bar mindre tryck i framdäcket och när jag kommer in i kurvorna trycks däcket ihop precis så mycket att det tar i fälgkanten som nötte hål. Inget konstigt att åtgärda bara lite surt. Tur iofs att det hände i Falun och inte i Manchester. Det positiva med allt det här är ju att nu har jag kraschat, nån gång skulle ju vara den första. Annars är jag mycket nöjd med besöket. Har blivt super peppad på att köra den där timmen nu, och planerna ser nu ut så här:

-Modda min roller så Paragonen passar
-Träna i ca 6mån
-Göra ett försök i Ballerup i slutet av oktober

Testrunda innan första däcket small

fart3.jpg ht=395

Här med nytt framdäck

fart1o.jpg ht=382

fart2f.jpg ht=293

Läge att beställa en custom Paragon dräkt!!

vurpa.png ht=471

Lite repor annars inget

5.jpg ht=567

1.jpg ht=567

Trasiga skoskydd

6.jpg ht=567

Tröst lunch på Banken

3.jpg ht=567

Gick även och tröst handlade en resenessesär på Granit som blev en toolroll

8.jpg ht=425

11.jpg ht=425

7.jpg ht=425

Och nu har Cycling Weekly kommit till stan

4.jpg ht=567

Min Obree cykel
E djupt impad av dina äventyr i verkstaden och på cykeln!

Känns det inte som att punkteringarna kommer pga den högre fälgkanten med kanttrådshjulen? Känns ju inte orimligt med tanke på var du säger att punkteringarna uppstår. Kanske ska gå över till några fina clincherdäck istället?

Min Obree cykel
Hehee... Trodde inte mitt moderata bidrag på 42:- skulle resultera i någon mer returgåva förutom det fantastiska nöjet att följa äventyret men en överrasking låg på hallgolvet idag, tackar så mycket! :)

(Väl valt frimärke!)
42M.jpg ht=519

Min Obree cykel
Om du inte öppnat kuvertet än; LÄS INTE DET HÄR : Alla som bidrog var/är ju en länk i hela den här händelsekedjan och alltså fick alla ni en bit av original-kedjan från Paragonen's äventyr i Manchester. Snyggare på nyckelringen än en eight-ball! Än är det några som inte hämtat på Papercut i Sthlm, vad väntar ni på, gruset är sopat?!

Min Obree cykel
chrobin skrev:
> Om du inte öppnat kuvertet än; LÄS INTE DET
> HÄR : Alla som bidrog var/är ju en länk i hela
> den här händelsekedjan och alltså fick alla ni
> en bit av original-kedjan från Paragonen's
> äventyr i Manchester. Snyggare på nyckelringen
> än en eight-ball! Än är det några som inte
> hämtat på Papercut i Sthlm, vad väntar ni på,
> gruset är sopat?!

Förlåt, jag skall skärpa mig.. Är det alltså pläjset på Krukmakargatan 24-26?

Min Obree cykel
JLarsson skrev:
> Hehe, ja det blev ett dyrt besök på Papercut.
> Kom hem med Le Métier och Bicycle Quarterly :)

Det är inte precis lätt att gå in där utan att köpa liiite mer än man tänkt. Senast jag var där hittade jag några äldre nummer av Rouleur, mumma!

Min Obree cykel
chrobin skrev:
> Om du inte öppnat kuvertet än; LÄS INTE DET
> HÄR : Alla som bidrog var/är ju en länk i hela

Jag fick också min souvenir med posten idag, tack för den!

Häromdagen tänkte jag faktiskt på att ta en tur till Stockholm för att hämta
souveniren, nu "slapp" jag det, bra att du redan hade tänkt på oss utsocknes.

/Fedde

Min Obree cykel
Sådärja, nu har jag fått klartecken från Ballerup att jag får köra timmen där i Oktober. Inget datum än men det kommer.

Några bilder från tillverkningen av souvenirerna. Tog en himla tid att bryta en hel kedja.

k1.jpg ht=567

k2.jpg ht=567

Och sen några tuffa bilder på Obree. Den första från VM finalen på 4000m när han har fått låna Boardmans hjälm. Den andra tror jag är från nått jippo och enda gången han körde med disk bak. Jag kommer köra med disk bak i Oktober så om det är nån som har en en disk för gängad kassett som ligger och skräpar så har ni en köpare.

tumblr_lj689sj1nt1qh5liio1_500.jpg ht=700

tumblr_lj688doQe51qh5liio1_500.jpg ht=352

Min Obree cykel
Kristoffer skrev:
> Är disk verkligen optimalt på bana?
> Kollar man på HEDs egna jämförelser så har
> 3-ekrade lägre luftmotstånd vid vid låg
> yaw-vinkel och på bana borde den relativa
> vindvinkeln vara nära noll.
>
> http://www.hedcycling.com/aerodynamics.asp

Tjena!

Är väl vad jag har läst mig till också.. Jag har annars en Mavicdisc för gängad kassett som du jättegärna får låna helt gratis.. Inte för att jag bor nära varken Sthlm eller Kphg, men sånt går att lösa..

Min Obree cykel
rubing skrev:
> Nu har souvenirerna kommit till grannlandet
> också!
>
> Fantastiskt!

Undrar vad Arvika räknas som då, här har det inte kommit något i brevlådan än...

Min Obree cykel
joohan skrev:
> rubing skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nu har souvenirerna kommit till grannlandet
> > också!
> >
> > Fantastiskt!
>
>
> Undrar vad Arvika räknas som då...

Mina polare från Stockholm brukar säga att jag bor i Afghanistan.

Min Obree cykel
Ses om 6 månader..
Ni anar inte hur jävligt det är att sitta i den där positionen i en timme.

(orkar inte ens försöka bädda in den här gången)

Min Obree cykel
Lite bilder på Obree från senaste nr av Cycling Weekly och en bild på cykeln Mike Burrows byggde åt honom. (killen som byggde lotus cykeln). Det var med den cykeln han först missade rekordet, sen bytte han cykel till sin egna och tog rekordet dan efter.

tumblr_ljigutE1yb1qh5liio1_500.jpg ht=375

tumblr_ljigu6BziK1qh5liio1_500.jpg ht=567

tumblr_ljksekFKbL1qh5liio1_500.jpg ht=567

Min Obree cykel
Nu så. Fick ett trevligt paket på posten idag. Sex nr av gamla Cykling weekly , alla med Obree på framsidan. Mycket kul bild och text material. Tänkte scanna in dom men nu blev det enkla foton så länge.

c1.jpg ht=567

En bild på ärkerivalen Boardman när han testar Obree positionen.

c2.jpg ht=567

Obree's hembygge och Boarman's Corima tillsammans under en 6 dagars

c3.jpg ht=567

TT lopp

c4.jpg ht=425

Här kommer han ikapp och cyklar om Prebble som fick en shock

c5.jpg ht=425

Nog den tuffaste bilden hittills. En liten stund senare är han förbi Prebble

c6.jpg ht=567

Ena tidningen har ett stort reportage om rekordet i Hamar. Notera hur handskarna har färgat av sig på dräken

c7.jpg ht=567

c8.jpg ht=567

c9.jpg ht=425

c10.jpg ht=567

c11.jpg ht=567

c12.jpg ht=567

4000m final som han vann och slog världsrekord (i Boardmans hjälm)

c14.jpg ht=567

Nån sekund senare håller han på att vurpa.

c15.jpg ht=567

Fick ett annat trevligt paket på posten. Några reserv klingor. En är på väg till Skottland för signering, dom andra ska poleras eller kanske göra nån annan kul ytbehandling på.

klingor.jpg ht=567

Det första Obree sa efter han slog rekordet var " My arms are killing me"
Jag börjar förstå varför. Jävlar vad ont det gör, tänk tandverk i armbågarna...
Benen är fan ingenting jämfört med händer och armar. Men det blir bättre dag för dag.

tr.jpg ht=567

Tillbaka
Topp