Mio cyclo 305 eller Garmin edge 800

Har inte hört något alls om Mio'n.
Av den anledningen hade jag kört på 800an...
Garmin har ett snyggt gränssnitt när det gäller att publicera data dessutom.

Jo gränssnittet är halva grejen. men tycker garminen känns gammal, den har funnits ett tag. Mio kom i år tror jag och ser betydligt trevligare ut. Jag får känna o klämma lite först.

Körde mion på mtb adventure, gjorde sitt jobb!

Lite trassligt att få snurr på kopplingen till PCn sen för att analysera vart det gick snett ;)

Kontrasten i skärmen var lite dålig så det var inte alltid helt enkelt att se men det ska visst lösa sig med nån programupodatering som är på gång.

En kul feature är deras "surprise me" där man helt enkelt lägger in hur länge eller långt man vill köra och får tre förslag, bara att välja och köra nya vägar varje gång. Funkar även om du ska till en viss adress.

Kort och gott tycker jag nog att det var en skoj liten gadget, billigare än Edge 800, fart/kadens, puls och europakartor ingår.

Bumpar denna tråd för att se om det är några fler som har några åsikter om mio's gps eftersom jag går i valet och kvalet om man skulle införskaffa sig en ny leksak :)

Jag hade valt Garmin alla dagar i veckan! :)
Iofs så har jag inte testat Mion, men om den ens hade varit i närheten, så hade jag absolut fått reda på det.

I alla tidigare jämförelser har Garmin varit överlägsen. Har det hänt något sen dess?

Kaves skrev:
-------------------------------------------------------
> Fördel mion är ju att den fungerar i regn, med
> handskar.

Menar du att Garmin inte gör det? Då har jag använt min fel, och den visste nog inte om att den inte skulle fungera heller.

Jag visste att någon skulle påpeka mitt ordval ;]
edge 800 har en pekskärm som kan bli lite icke samarbetsvillig när den är blöt eller om man har långa handskar på sig.

Edit:
Smileys, varför glömmer jag dem jämt

Senast ändrad:
Kaves skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag visste att någon skulle påpeka mitt ordval
> ;]
> edge 800 har en pekskärm som kan bli lite icke
> samarbetsvillig när den är blöt eller om man
> har långa handskar på sig.

Låter märkligt. Min edge 800 fungerar utmärkt i regn med långa handskar. Jag blir imponerad varje gång jag är ute i blötväder hur fantastiskt bra pekskärmen fungerar.

Köpte en Mio bilnavigator i somras. Sämsta skit i navigatorväg man kan tänka sig, använder Iphonen istället. Skulle inkludera fria kartuppdateringar vilket inte funkar. kontaktade Mio:s support. Svar efter tre (3!) veckor och dom har inte lyckats lösa det ännu efter flera månader. Behöver i och för sig inte betyda att Mio cyclo är kass men jag kommer i fortsättningen att hålla god distsns till allt som Mio släpper ifrån sig.

Tillbaka
Topp