Mitt nya liv - fortsätter

Hasse#7 skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Ah! Karaktärsdanande alltså! Bra att du
> aktiverar henne, det kommer hon tacka dig för
> senare.

Ja man får ju hoppas det. Periodvis tålamodsprövande för mor oxå då det är armar och ben överallt, flyger stavar och skidor genom luften och ungen vägrar åka skidor och svär att aldrig åka skidor mer. Tur det dåliga humöret går över snabbt

Lite utsatt dock om det blåser, spåren mer skyddade i Bruksvallarna tack vare mer skog och mer nedsänkt läge. Tveksamt om hon kommer att tacka dig senare, men om du är nöjd så är det ju bra.

Jenny. Jag är inne på tredje resan med treåringen. ALLA barnen har agerat likadant som din dotter. Det är inte dig det beror på ;-)

Numer kör jag enbart mutor och knuffar. Mutat dem med choklad för en åkt lift och knuffar dem utför branten så att de inser att de klarar svårare saker än vad hjärnan varnar för.

De äldsta kör i a f Väggen i hundfjället sedan sexårsåldern. Men jäklar vad skäll jag fått på vägen.

Å andra sidan, nu får man åka stort och snabbt igen med de stora och då är det roligt i fjällen.

Fliken skrev:
> Jenny. Jag är inne på tredje resan med
> treåringen. ALLA barnen har agerat likadant som
> din dotter. Det är inte dig det beror på ;-)
>
> Numer kör jag enbart mutor och knuffar. Mutat dem
> med choklad för en åkt lift och knuffar dem
> utför branten så att de inser att de klarar
> svårare saker än vad hjärnan varnar för.
>
> De äldsta kör i a f Väggen i hundfjället sedan
> sexårsåldern. Men jäklar vad skäll jag fått
> på vägen.
>
> Å andra sidan, nu får man åka stort och snabbt
> igen med de stora och då är det roligt i
> fjällen.

Det var pinsamt nog första fjällresan med dottern. Hon har åkt lite längd då vi bodde i Norge men inte alls mycket. Hon fixade det förvånansvärt bra tycker jag fast det klagades lite på trötta ben i uppförsbackarna och jag fick putta/dra/peppa/muta. Hoppas det blir tillfälle igen nästa vinter. Då hoppas jag på lite utförsåka :D

Ja jäklar vad spätt det blev i benen efter en veckas vila. Kände mig ordägligt pigg i måndags på HR Hallandsåsen och igår blev det en spontatur med en kompis. Fortfarande pigg och vi rastade varandra bra på en runda på 8,5 mil. Cyklade sista 3 milen ensam hem och tyckte det var en bra ide att trycka på ordentligt i backarna. Fösta gången på väldigt länge som jag vaknade med träningsvärk idag. Härlighet. Idag blev det bara en kort och långsam runda i skogen runt knuten. Har börjat Geocachea och har besökt några kontroller. Bra sätt att lära sig nya stigar på och om man vill ha ett mål mer än själva vägen.

1742247_436095366493146_1023265743_n.jpg

Så kom jag och snacka om vr med Tattaern när vi sågs på HRen och blev ju lite sugen på att suba i år igen. Ja jag vet. Jag ska inte, egentligen. Men jag står som reserv i en sub9 grupp och har börjat kolla efter startplats. Sista transferdag är den 20 maj så det gäller att ha lite is i magen och börja skambuda när det närmar sig

Edit: jo eh... Snart är det dax för en 400k. :| Omg. Vad ska jag ha med mig? Hur ska man förbereda sig för nått sånt? Går det ens?

Senast ändrad:
Jenny W skrev:
- Sista transferdag
> är den 20 maj så det gäller att ha lite is i
> magen och börja skambJuda när det närmar sig
>
> Edit: jo eh... Snart är det dax för en 400k. :|
> Omg. Vad ska jag ha med mig?

En cykel kan väl vara lämpligt så Du slipper gå!

DaK skrev:
> Jenny W skrev:
> - Sista transferdag
> > är den 20 maj så det gäller att ha lite is i
> > magen och börja skambJuda när det närmar sig
> >
> > Edit: jo eh... Snart är det dax för en 400k.
> :|
> > Omg. Vad ska jag ha med mig?
>
> En cykel kan väl vara lämpligt så Du slipper
> gå!

Blir väl som 300 fast bättre belysning och mer kläder antagligen

> Så kom jag och snacka om vr med Tattaern när vi
> sågs på HRen och blev ju lite sugen på att suba
> i år igen.

Klart du skall köra VR. I så fall har vi en till randonörd på vägarna i höst:) / Andreas

Tattaren skrev:
> > Så kom jag och snacka om vr med Tattaern när
> vi
> > sågs på HRen och blev ju lite sugen på att
> suba
> > i år igen.
>
> Klart du skall köra VR. I så fall har vi en till
> randonörd på vägarna i höst:) / Andreas

Ok. It's a deal! Då ska jag se till att skaffa startplats då. Vad gör man inte för att dra ner sina vänner i rando-träsket ;)

Jenny W skrev:
> Tattaren skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > > Så kom jag och snacka om vr med Tattaern
> när
> > vi
> > > sågs på HRen och blev ju lite sugen på att
> > suba
> > > i år igen.
> >
> > Klart du skall köra VR. I så fall har vi en
> till
> > randonörd på vägarna i höst:) / Andreas
>
> Ok. It's a deal! Då ska jag se till att skaffa
> startplats då. Vad gör man inte för att dra ner
> sina vänner i rando-träsket ;)

Noooooooo!!!! :p

Lycka till idag!

marr skrev:
>
> Noooooooo!!!! :p
>
> Lycka till idag!

Tackarrr Marrr

Jag tar med en kasse ombyte nu på en gång och tänkte fråga efter omklädningsrummet när jag kommer dit ;)

Jenny W skrev:
> marr skrev:
> -----
> >
> > Noooooooo!!!! :p
> >
> > Lycka till idag!
>
>
> Tackarrr Marrr
>
> Jag tar med en kasse ombyte nu på en gång och
> tänkte fråga efter omklädningsrummet när jag
> kommer dit ;)

Behövs inte, ikea klär dig :p

marr skrev:
> Jenny W skrev:
> -----
> > marr skrev:
> >
>
> > -----
> > >
> > > Noooooooo!!!! :p
> > >
> > > Lycka till idag!
> >
> >
> > Tackarrr Marrr
> >
> > Jag tar med en kasse ombyte nu på en gång och
> > tänkte fråga efter omklädningsrummet när
> jag
> > kommer dit ;)
>
> Behövs inte, ikea klär dig :p

Jaha ja som trodde de gjorde möbler ;)

Tjolahopp. Det gick ju bra. Nu är det bara att vänta.

Brist på cykel men rastlös och med tid att slå ihjäl utövade jag en ny hobby, Geocaching, när jag var i Älmhult.
Mitt första byte idag :D

10305435_10200911799196445_5546306731351367600_n.jpg

Haha Kanske det ;)
Hade det varit mitt förra jobb hade det varit samma övning fast utan skruvmejsel.

Åhvarförkandeinteringanågongång.

Jag satt uppe och nattsuddade igår och tog ut glädjen i förskott. På så sätt får jag fira två gånger tänkte jag. Eller iaf en gång :)

Lite trött idag men det är faktiskt första dagen på väldigt länge idag som jag inte har någon tid att passa, inte har besök och jag är barnfri. Ska ut och reka lite SHT senare och eventuellt (med stor sannolikhet) ta ett par geocachar på Hovdala. Goedag. Att bara ägna sig åt sig själv och inte göra nått om jag inte vill. Kan ju vara den sista dagen som jag är arbetsledig :)

Städar_sällan skrev:
> Finns snabba cyklister i Älmhult. Dom och jag
> bråkas lite på ett par segment ;)

Ska definitivt utforska Stravasegmenten i och runt om Älmhult om jag får jobbet. Labchefen cyklar tydligen MTB men är inte ansluten till klubben. Kanske kan bli en och annan lunchrajd :)

Gissar att nästan alla segmenten är på landsväg. Utan att vara insatt så tror jag Virestad 10km TT är ett av deras viktigaste. Backen i Torsås by är ju också kul men den är en bit bort.

Ses imörrn :)

Städar_sällan skrev:
> Gissar att nästan alla segmenten är på
> landsväg. Utan att vara insatt så tror jag
> Virestad 10km TT är ett av deras viktigaste.
> Backen i Torsås by är ju också kul men den är
> en bit bort.
>
> Ses imörrn :)

Det blir nog tid till lite lvg oxå. ;)

Jenny W skrev:
> Haha Kanske det ;)
> Hade det varit mitt förra jobb hade det varit
> samma övning fast utan skruvmejsel.
>
> Åhvarförkandeinteringanågongång.
>
> Jag satt uppe och nattsuddade igår och tog ut
> glädjen i förskott. På så sätt får jag fira
> två gånger tänkte jag. Eller iaf en gång :)

Bra livsfilosofi ;-)

I a f bättre än alternativet att ta ut förluster i förväg. Då får du garanterat sörja monst en gång per livsval.

Fliken skrev:

>
> Bra livsfilosofi ;-)
>
> I a f bättre än alternativet att ta ut
> förluster i förväg. Då får du garanterat
> sörja monst en gång per livsval.

:)

Det har hänt något med min maxpuls
Den har gjort ett stort steg uppåt. Innan har jag mätt upp som max 193bpm och på senaste VO2maxtestet hade jag bara 189bpm. De senaste gångerna i skogen har jag haft puls närmare 200 bpm och idag mätte jag upp 201 som max. Ingen pulsspik som jag tidigare mätt någon enstaka gång och avfärdat utan en långsamt stegrande puls som vänt på 201bpm.
Är det utrustningen som är opålitlig eller kan det ändra sig över så kort tid?

Fliken skrev:
> Maxpulsen har nog alltid varit där. Men maxpuls
> givet mental styrka kan ha stigit ;-)

Så det är så det ligger till, tror du? Ja kanske det. Jag tycker ändå det är märkligt att man ens dan kan känna sig nära döden när pulsen segar sig upp på 175 och en annan dag är den uppe över 201 med ett leende (nåja)

Ojojoj vilken helg det har varit. Fredag kväll var jag ute och rekade lite på snapphaneturen då jag skulle ha banvisning på lördagen. Jag var trött i benen men tog det lugnt och passade på att geocacha lite när jag ändå var i farten. Hittade alla som jag tänkt utom två. den ena var borttagen - hmpf - och den andra kunde jag inte ta eftersom det satt folk där just då. Det är ju lite hemligt... ;)

På den första HRen som jag höll för lite mer än ett år sen var det en person som kom :) Jag hade räknat med att det skulle komma kanske 10-15 st till denna HR SHT. Vi blev 28 st!!! Kände lite press att det skulle bli bra (att jag skulle hitta) och att alla skulle bli nöjda.

Det började med en lite tråkig grej som jag funderat på mycket på om jag kunde löst på ett annorlunda sätt. Hade haft kontakt med en nybliven MTB-cyklist som frågade om det gick bra att hänga på. Jag förklarade i mejlet att det är en tuff bana, bitvis rätt teknisk och jag avrådde om vederbörande inte hade lite stig-vana, men att det oxå beror på kondis och styrka mm. Vi kom överens om att personen skulle komma och prova. Det gick ju alltid att avbryta och lätt ta sig till slottet igen om det skulle visa sig att det blev för jobbigt. Det visade sig rätt tidigt att banan var för tuff i den hastigheten som hölls i gruppen och jag fick helt sonika skicka hem en person efter bara ett par km. De som känner mig vet att jag inte är särskilt pedagogisk men jag kände att det var läge att vara cruel to be kind. Risken hade annars varit överhängande för skador och resten av gruppen hade bara blivit frustrerad och det kan vara så att den som är sist och hopplös efter känner stress och går provocerar över sina gränser. Bra recept för att göra sig illa mao.
Läser du detta så ber jag om ursäkt om du upplevde mig som brysk och okänslig. Det var inte min mening utan bara för ditt eget bästa.
Jag fick sannerligen jobba hårt för att hänga med i tempot och det var ju en helt omöjlig uppgift att hålla reda på ett 20-tal ystra gossar med så mycket spätt i benen. Tappade bort delar av gruppen då och då men det blev återsamlingar så jag tror inte att det är någon kvar i skogen :D

Idag så har jag varit i Lund och cyklat med CK Lunedi. Jiiiisseeees. Aj mina ben. Sliten efter en tuff träningsvecka och jag vet att jag tränat alldeles för mycket egentligen. I fostrande motvind väggade jag typ 3 gånger. Halvvägs till fikat så började jag överväga om cykling alls var rätt sport för mig och om det inte var bättre med minigolf eller nått. Väl framme på fikastoppet hade jag redan formulerat bortskänkesannonsen till Blocket. Cykel bortskändes. Allt ingår. På väg tillbaka kom jag ihåg varför jag cyklar. Då hade vi medvind och gruppen hade delats i två fartgrupper. Gissa vilken jag valde.

Jag hårdbantar jag för tillfället. Jag har 3 kg som jag vill ha väck. Hur svårt kan det vara lixom? Idag kände jag att träning i kombo med underskott av kalorier inte var nått bra alls.
Jag är bara inne på dag 2 och jag har 12 dagar kvar till Billingeracet. DÅ ska jag väga max 74,0 kg och jag tänker hoppa som en bergsget uppför backarna. Jag började på 76,7 kg igår.
Nåja. efter näradödenupplevelsen i Lund så drog jag ner till Barsebäck för att se på linjeloppen. Var ju ändå i krokarna. Träffade Geologen och Grump. Trevligt att träffas.

Som om det inte var nog med aktivitet så var jag tvungen att klippa gräset när jag kom hem innan det nådde taknocken. Aldrig vila.

Dagens tankenöt när det gäller mat. Äter jag för att jag är uttråkad eller för att jag är hungrig?

Imorn är det vila som gäller. 7 kvart i timmen.

Jenny W skrev:
> Jag hårdbantar jag för tillfället. Jag har 3 kg
> som jag vill ha väck. Hur svårt kan det vara
> lixom? Idag kände jag att träning i kombo med
> underskott av kalorier inte var nått bra alls.
> Jag är bara inne på dag 2 och jag har 12 dagar
> kvar till Billingeracet. DÅ ska jag väga max
> 74,0 kg och jag tänker hoppa som en bergsget
> uppför backarna. Jag började på 76,7 kg igår.

Släpp det, det kommer ändå inte att gå på så kort tid och du riskerar bara att bli kraftlös. Välj en period på ett antal månader när du inte har några tävlingar för att fixa till vikten istället. :-)

No can do. Tack för omtanken. Jag har egentligen bara skrapat bort allt onödigt ur min diet. Inget godis. Inga kakor. Inga chips. Ingen flottig snabbmat. Ingen alkohol. Lite mindre bröd och mer nötter, frukt och grönsaker. Det gör mig gott.

Jenny W skrev:
> Jahaja
> Så har man en startplats till VR dårå.
>
> Dog lite när köpet hade gått igenom.
>
> Sub9 GGhhaaaahhhh!!!! *hjälp*

Bra där!

Tattaren skrev:
> Jenny W skrev:
> -----
> > Jahaja
> > Så har man en startplats till VR dårå.
> >
> > Dog lite när köpet hade gått igenom.
> >
> > Sub9 GGhhaaaahhhh!!!! *hjälp*
>
>
> Bra där!

Så ses vi på ett rando-lopp i höst då? Det var ju dealen va?

> > Bra där!
>
>
> Så ses vi på ett rando-lopp i höst då? Det var
> ju dealen va?

Stämmer! Fick min nya MTB i söndags. Får blir en threesome med MTB, randolopp och ett marathon:)

Tattaren skrev:
> > > Bra där!
> >
> >
> > Så ses vi på ett rando-lopp i höst då? Det
> var
> > ju dealen va?
>
>
> Stämmer! Fick min nya MTB i söndags. Får blir
> en threesome med MTB, randolopp och ett marathon:)

Gött. Nöjd? Soffbild?
Kom hit och rasta den sen, men springa det får du göra själv

> > Stämmer! Fick min nya MTB i söndags. Får
> blir
> > en threesome med MTB, randolopp och ett
> marathon:)
>
>
> Gött. Nöjd? Soffbild?
> Kom hit och rasta den sen, men springa det får du
> göra själv

Kan nog bli bra. Den stod i garaget i en låda när jag kom hem från Kina i söndags. Sedan reste jag till Finland. Få se om det blir en tur i helgen. Måste fokusera på landsväg nu inför VR...

Har precis haft ett givande samtal med min personliga tränare Linda Linnhart från Aktivitus och blivit lite peppad och lagt upp träningen fram till VR.
Min MTB gick ju sönder lite http://happymtb.org/forum/read.php/1/2411227 och jag ska få en ny ram från Bike-Discount men det atr ju lite tid innan den kommer. Om allt går som det ska så får jag låna en cykel till Billingen som är nu på lördag. Efter det blir det full fokus på VR och det behövs sannerligen om jag ska greja sub9. Ska jag vara ärlig så börjar jag få lite kalla fötter och undrar om jag inte har tagit mig vatten över huvudet. Men va fan... Vad är det värsta som kan hända? Att jag blir avhängd och inte grejar sub9. Nå, då har jag mer erfarenhet till nästa lopp.

Upplägget fram till VR är i stort sätt 2 kortare hårda pass, var av ett på monarken och ett distanspass, om jag inte har lopp på helgen. Eventuellt något kortare väcka-benen-pulstopp-pass dagen innan lopp. Tre pass i veckan alltså. Känns lite men det blir mer kvalitativa pass och mindre kvantitet. Det senare lär jag ändå få då jag planerar ett par randonneur-lopp inom snart framtid.

Hon poängterade oxå vikten av att träna med andra och det har det inte blivit så mycket av det sista. Jag har haft min dotter mycket och är ledig på dagarna så jag har ju möjligheten att träna på dagarna. Det tråkiga är ju att de flesta jobbar då så det blir mycket ensamcykling. Då är det inte lika lätt att pressa sig till effektiva träning utan jag hamnar lätt i bekvämlighetszonen.

Jag vill bara visa den här bilden. Har postat den i en annan tråd oxå men jag gillar den så mycket så den får komma in här oxå.

comfortzone1.jpg

Egentligen är det dax för ett nytt upplägg snart på aktivitus och jag skulle gärna vilja följa upp med åtminstone ett watt-test, men med dålig ekonomi bör jag prioritera annat. Får se hur jag gör med den saken.

Jenny W skrev:

>
> Edit: jo eh... Snart är det dax för en 400k. :|
> Omg. Vad ska jag ha med mig? Hur ska man
> förbereda sig för nått sånt? Går det ens?

Ja tänk att det är kortare änn det är ( mentalt ) Största skillnaden är väl att
man blir "sömnig på slutet om man kör många timmar i mörker sista. Rent fysiskt
är det väl första halvan som e`jobbigast sen funkar ju bara halva hjärnan då
kör man bara.......Har du gjort 400...så är 600 lätt då kan du ju sova halvägs
eller så..Lycka till :) PS. Det finns väl pump/värmeskåp utmed banan..DS

Sen på 1000km :) Då hinner du säkert sova 2ggr ### ;)

Jenny W skrev:
> Hon poängterade oxå vikten av att träna med
> andra och det har det inte blivit så mycket av
> det sista.

Ska ni köra VETTERNKETTE i din SUB9-grupp? I så fall kan det ju vara bra att öva lite på det. Annars är det bara att cykla och hoppas att du orkar. :-)

DT skrev:
> Jenny W skrev:
> -----
> > Hon poängterade oxå vikten av att träna med
> > andra och det har det inte blivit så mycket av
> > det sista.
>
> Ska ni köra VETTERNKETTE i din SUB9-grupp? I så
> fall kan det ju vara bra att öva lite på det.
> Annars är det bara att cykla och hoppas att du
> orkar. :-)

VETTERNKETTE? Belgisk klunga eller?
Har inte fått veta upplägg ännu. Tror jag står på reservlistan ff faktiskt. Men det ordnar sig nog. Jag är rätt bra på att rätta in mig i ledet om det är för ett gott syfte

Inomhusträning mitt i sommaren. Nu har det brutit ut till slut :)

TCSI - Extrem spurtintervall.

4,5 kp. 30 sekunder på - 4,5 minut vila.

Så här ser intervall 5 av 7 ut

Tillbaka
Topp