Har precis haft ett givande samtal med min personliga tränare Linda Linnhart från Aktivitus och blivit lite peppad och lagt upp träningen fram till VR.
Min MTB gick ju sönder lite
http://happymtb.org/forum/read.php/1/2411227 och jag ska få en ny ram från Bike-Discount men det atr ju lite tid innan den kommer. Om allt går som det ska så får jag låna en cykel till Billingen som är nu på lördag. Efter det blir det full fokus på VR och det behövs sannerligen om jag ska greja sub9. Ska jag vara ärlig så börjar jag få lite kalla fötter och undrar om jag inte har tagit mig vatten över huvudet. Men va fan... Vad är det värsta som kan hända? Att jag blir avhängd och inte grejar sub9. Nå, då har jag mer erfarenhet till nästa lopp.
Upplägget fram till VR är i stort sätt 2 kortare hårda pass, var av ett på monarken och ett distanspass, om jag inte har lopp på helgen. Eventuellt något kortare väcka-benen-pulstopp-pass dagen innan lopp. Tre pass i veckan alltså. Känns lite men det blir mer kvalitativa pass och mindre kvantitet. Det senare lär jag ändå få då jag planerar ett par randonneur-lopp inom snart framtid.
Hon poängterade oxå vikten av att träna med andra och det har det inte blivit så mycket av det sista. Jag har haft min dotter mycket och är ledig på dagarna så jag har ju möjligheten att träna på dagarna. Det tråkiga är ju att de flesta jobbar då så det blir mycket ensamcykling. Då är det inte lika lätt att pressa sig till effektiva träning utan jag hamnar lätt i bekvämlighetszonen.
Jag vill bara visa den här bilden. Har postat den i en annan tråd oxå men jag gillar den så mycket så den får komma in här oxå.
Egentligen är det dax för ett nytt upplägg snart på aktivitus och jag skulle gärna vilja följa upp med åtminstone ett watt-test, men med dålig ekonomi bör jag prioritera annat. Får se hur jag gör med den saken.