Jag håller med Oskar_, Hopenavet är riktigt trevligt och låter galet. :D
Första generationen sprack navkropparna på för en del, men generation 2 är det fixat på.
Annars är det King som gäller om man vill köra vanligt nav.
Själv kör jag front freewheel. Tensile-frihjul på ett par trial-vevar. Sen ett fixed baknav. Så länge du väljer ett för trial borde det inte vara några problem - personligen skulle jag välja ett baknav för splinade drev om du skulle vilja byta utväxling eller något på sikt.
(Har du vevar med 22t nu och har begränsad budget skulle jag nog rekommendera att köpa ett baknav med gängor för frihjul och sen montera ett Tensile-frihjul på det. Om det går att få till kedjelinjen bra för det...)
Glöm inte att välja en vettig kedja heller. KMC KoolChain 710 eller 810 är det som gäller. Ja, dom väger en del men det är inte någon bra del att jaga vikt på...
Allting köpes lämpligen från Tartybikes.co.uk.
Glöm inte att satsa på ett par vettiga bromsklossar till Maguran heller. Jag gillar Heatsinks gula/vita (låter galet, speciellt med aluminiumbackar, och biter även på lätt grind) och Coust (kräver lite vassare grind men då är dom super) men det finns dom som föredrar Rockpads blå belägg (funkar på alla grinds och är lite tystare)...