Montera campa 11sp kedja

Montera campa 11sp kedja
Appel skrev:
> Den där känns ju som ett alternativ. Ska kika
> runt lite...

Jag är också intresserad av en, fast för 10-delad. Skicka gärna PM om du ska beställa så kan vi dela på frakten.

Montera campa 11sp kedja
Jag har kört några 100 mil på "onitad" 11s kedja, bla förra sommarens onsdagsspurttävlingar där belastningen är minst sagt hög.

Var för snål för att handla ett 1500:- verktyg, monterade med vanligt kedjeverktyg o tänkte håller det så håller det.

..och det verkar hålla.

Med det sagt. Jag är också intresserad av en 11s snabblänk från det där stället. Kan vara trevligt att kunna ta isär kedjan ibland.

Montera campa 11sp kedja
Jag kör med 10-delad Campa på fulhojen och 11-delat på den fina. Men var också för snål att kosta på den oförskämt dyra brytaren (blev dessutom osäker på om den nya, ännu dyrare 11-brytaren skulle funka till 10-delat).
Så jag klämde ihop kedjorna med min vanliga Park Tool kedjebrytare. Den fina cykeln har jag bara hunnit med ca 60 mil på innan jag bytte till höstslask/vintercykel, och den har i ur och skur funkat med 10-delat "fulhopsatt" minst 300 mil.

Men visst, jag skulle gärna prova den där Superlinken, framförallt för rengöringens skull.

Montera campa 11sp kedja
pLu skrev:
-------------------------------------------------------
> Pedro's Evolver då?

Intressant om priset är rätt.

Någon som vet vad den kan kosta och om det kommer att få tag i den innan våren?

Montera campa 11sp kedja
Gruppköp på den där låsmakapären? Alltså dela på frakt? Någon intresserad?
Eller den kanske finns att köpa i Sverige redan?

Har inte sett någon sådan. Nu kollade jag inte på vad frakten går på när man beställer den där låsmakapären men det lär ju inte vara billigt :/

Montera campa 11sp kedja
Hul i hovedet at køre rundt med en unittet kæde!
Hvis man syntes det er for dyrt at købe et tool eller gå til lbs, så ville jeg nok ikke købe 11 speed.
Tænk på man faktisk også udsætter andre for fare hvis/når man styrter.

Montera campa 11sp kedja
bsod skrev:
> pLu skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Pedro's Evolver då?
>
> Intressant om priset är rätt.
>
> Någon som vet vad den kan kosta och om det kommer
> att få tag i den innan våren?

Riktpriset verkar vara $100 USD. Ingen aning om när den kommer under våren.

Då det bara går 4-5 stycken Superlink X11 på en Evolver lockar verktyget mer än länkarna.

Montera campa 11sp kedja
Bang skrev:
> Gruppköp på den där låsmakapären? Alltså
> dela på frakt? Någon intresserad?
> Eller den kanske finns att köpa i Sverige redan?
>
>

Jag är på, på gruppköp.

Montera campa 11sp kedja
Sorry för trådkapning.

Härligt Appel. Någon mer?

Tänkte så här.

Vi utser en som får beställa. Jag eller någon annan. Alla för över pengarna Innan köpet till "beställaren". När sedan alla grejerna kommer läggs varje order i ett färdigfrankerat kuvert som jag har några stycken kvar som blev över efter ett utskick.

Sedan postar beställaren alla beställningarna till var å än :)

Men enligt hemsidan skickar företaget paket utanför USA med USPS eller vad den heter å sådana paket Kan fastna i tullen. Så o någon vill räkna vilket som blir billigast så Go ahead innan vi bestämmer något.

Alltså 20 dollar för varan + 8 dollar för frakten + 5 dollar extra till sverige upp paket värdka 50 dollar. Över 50 dollar kostar det 10 dollar plus 5 till sverige. Plus eventuella tullavhifter med moms å postavgifter ja ni vet.

Finns det VERKLIGEN ingen säljare i Europa eller sverige som säljer dessa?

Sedan kan man ju undra hur snål man e som kör på Super Record å inte vill pröjsa 13 dollar extra för frakaten så e det lite av en principsak för mig :) Jag vill inte betala frakt helt enkelt om jag inte måste :) Jävligt surt när andra i typ UK å US får fri frakt på alla ordrar medans vi här måste handla upp till en viss summa för att få samma grej :/

Montera campa 11sp kedja
min LBS monterade min kedja men jag tycker det e smidigt med en låsmakapär för enklare rengöring och transport. det verkar inte finnas några alternativ än den som det är länkat till. Classe lär ju knappast rea ut sådana för 11speed efter midsommar :)

Montera campa 11sp kedja
Jo det kan man tycka. men det jag förstår det som att det följer med en sådan när man köper kedjan. Å den kedjan hittade inte jag när jag köpte min kedja i höstas :/ Troligtvis kommer KMC med en sådan till sommaren. Men man vill ju gärna ha en låsbricka innan första tävlingen i år.

Montera campa 11sp kedja
Jag övergick till Campa 10-delat ganska tidigt och de första kedjelåsen jag hittade var SuperLink, även då innan KMC mfl hade kommit med några lås. Jag köpte mina hos BranfordBike. Köpet var smidigt, de lade några lås i ett kuvert - jag betalade ett antal dollar med kort. Efter nån vecka låg kuvertet i postlådan, inget krångel med tull.

http://branfordbike.com/product/superlink-connecting-link-1073.htm

/G

Montera campa 11sp kedja
Kasper1 skrev:
> Hul i hovedet at køre rundt med en unittet
> kæde!
> Hvis man syntes det er for dyrt at købe et tool
> eller gå til lbs, så ville jeg nok ikke købe 11
> speed.
> Tænk på man faktisk også udsætter andre for
> fare hvis/når man styrter.

+1

Montera campa 11sp kedja
Den är billigare hos den andra men branfordbike har billigare frakt vilket står för mellanskillnanden. Om du ändå ska beställa Appel så kan vi ju dela på kostnaderna å så var det en till eller hur? två dollar är bättre än 7 :)

Montera campa 11sp kedja
Ska vi säga deadline ONSDAG 3:e klockan 12.00?

Ni som vill köpa skicka PM till mig med namn, e-postadress & hemadress samt hur många lås ni vill ha.

Senast redigerad av en moderator:
Montera campa 11sp kedja
Kasper1 skrev:
> Hul i hovedet at køre rundt med en unittet
> kæde!
> Hvis man syntes det er for dyrt at købe et tool
> eller gå til lbs

Precis vad jag gjorde. Satte ihop kedjan och cyklade till min lbs och bad dom nita ihop den... "Nita...?" svarade dom och som ut som frågetecken. Dom hade heller inte nitverktyget hemma.

Till våren har de kanske köpt hem nitverktyget, jag var ganska tidigt ute med 11s.

För att svara på Bangs fråga: Jag är med på gruppköp av 11s länk.

Montera campa 11sp kedja
Gruppköp av 11 speed Connection link. Deadline Onsdag 3/2 klockan 12.00

Ni som vill köpa skicka PM till mig med namn, e-postadress & hemadress samt hur många lås ni vill ha.

Butik: http://branfordbike.com/product-lis...s&catalogid=39&keywordsearch=11s+connect+link

Bild:
superlink.jpg
Den för 11s är SVART!

Pris: $20.88

Fraktkostnad: USPS Priority Mail 2-3 Days

Up to:
$75.00 $7.00
$75.01-$150.00 $9.00
$150.01-and up $12.00

Intresserade:

Appel [check]
paesan [check]
InlineOla [check]
bsod [check]
JKolmo [check]
Bang [check]
Dick [check]
GurraG?
LasseK?

Några invändningar?

Senast redigerad av en moderator:
Montera campa 11sp kedja
Appel skrev:
> Låter kanon! (kedjan är det som är kvar på min
> Canyon nu...)

Jag undrar vad låset väger. Jag kanske kan kapa 401g med den nya länken :) Det står ju att den är ultra light...

Tillbaka
Topp