montera grepp smidigast

montera grepp smidigast
En del brukar använda tryckluft, andra färg (klar hobbylack). Tvål låter inte så lämpligt om det kommer vatten innanför handtagen under en regning tur.

montera grepp smidigast
Jag har använt både hårspray och raklödder funkar fint. Man ska nog inte lacka fast sina handtag om man vill ha av dom sen.

Vill man kunna ta av ett handtag utan typ skruvmejsel och elbowgrease är lock-ons fin-fint.

För att få av handtag har jag hört gott om tryckluft.

montera grepp smidigast
tro det eller ej, men 5-56 är ruskigt bra. låter konstigt men jag lovar o bedyrar, det funkar utmärkt. tror det löser upp handtaget lite.

montera grepp smidigast
Nej ffs! Håll handtagen under hett rinnande vatten så sväller de, sätt sedan på de och låt svalna, sen så har de fastnat. Vet inte om det är viktigt att inte få vatten i handtaget men jag försöker att undvika det.

montera grepp smidigast
Använde hårspray när jag satte dit mina. Fungerar utmärkt. Har faktiskt lagt omkull hojen i djup vattenpöl med nästan hela ena handtaget under vatten utan problem så det funkar nog!

montera grepp smidigast
Finns trådar om detta på forumet, prova att söka =). Jag använder 5-56 för att sätta fast handtag, funkar bra och sitter men går att få bort också. Körde hårspray ett tag, funkar utmärkt fram tills dess att det kommer vatten under, då blir det såphalt. 5-56 är bättre på det sättet att det inte är vattenlösligt, men torkar rätt snabbt.

montera grepp smidigast
Helt klart, diskmedel av (som sedan tvättas och torkas bort) och så hårspray för att få dit dem. Sitter finfint.

montera grepp smidigast
Har sköljt handtagen med aceton invändigt för att lösa lite gummi och sedan smackat på dem fort som satan. Funkat fint, tror att tinner och för all del rödsprit oxå funkar.

Senast redigerad av en moderator:
montera grepp smidigast
i butik kör de alltid med tryckluft å skäller på en om man inte gör d. så om du inte har nåt bra blås handtag hemma så dra till närmsta cykelhandlare el verkstad å fråga om du kan få låna. de e snälla i cykelverkstäder...

montera grepp smidigast
Lite rödsprit funkar fint, gör både rent styre och grepp samt avdunstar efter att man tryckt på greppen. Men lock-ons är oslagbara annars... :-)

/Leo

montera grepp smidigast
Jag brukar använda en liten insexa både för att få på och av mina...mao, kör med Lock-Ons. Finns ingen anledning att inte använda dem.

/M

montera grepp smidigast
Det går faktiskt även med vatten och en skruvmejsel men då det tar tid innan vattnet torkar - man måste lufta genom att hålla mejseln kvar - är det bäst med rödsprit.

montera grepp smidigast
Att bara värma handtagen med hårtork har funkat även på de jobbigaste jag monterat. Visst får man slita lite men sen sitter det.

montera grepp smidigast
Vanligt vatten ,både på styret och i handtaget,och låt stå över en natt el mer.

Vattnet dunstar med tiden,funkat perfekt för mig.

montera grepp smidigast
T -röd, torkar snabbt och skummar inte och har sig som väcks till liv då man tvättar cykeln och fukt smyger sin in under handtagena.

superlim funkar också. halt i börjar och som sedan torkar och sluter tätt!:)

montera grepp smidigast
Singular skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag brukar använda en liten insexa både för att få
> på och av mina...mao, kör med Lock-Ons. Finns
> ingen anledning att inte använda dem.
>
> /M

Behöver man en speciell insexa eller funkar det med en vanlig som har mm-mått?

montera grepp smidigast
Daniel i Uddevalla skrev:
-------------------------------------------------------
> superlim funkar också. halt i börjar och som sedan
> torkar och sluter tätt!:)

Håller med. Lite jobbigt bara när ens 16 år gamla växelreglage på gamla hojen beslutar sig för att spy ur sig skruvgängan. Skiter nog i det och gängar om den till överdimension på plats så slipper jag ta av gummit.

Epoxylim funkar helt OK annars. Lite lättare att få loss än superlim/cyanoakrylat också.

:)

montera grepp smidigast
Ytterligare ett tips som funkat perfekt för mig - Isopropanol (eller Isopropylalkohol). Finns på Apoteket, dunstar snabbt och luktar och geggar mindre än 5-56... Perfekt också för rengöring av ömtåliga gummidetaljer (som tryckrullarna på gamla kassettdäck).

montera grepp smidigast
Lite för berusad för att läsa hela tråden, men biltemas smörjmedel med teflon funkar fint. Glider på fint och sitter riktigt bra efter nån timme eller så.

montera grepp smidigast
men kan skära en lång skåra längs handtaget också, sen lägger man det på marken och sätter dit styret uppifrån. Med buntband och/el-tejp går det finfint att sen banda ihop dem.

montera grepp smidigast
Skippa allt det där. Köp lock-on handtag i stället:

757.jpg ht=289

http://www.chainreactioncycles.com/Categories.aspx?CategoryID=70

montera grepp smidigast
Bensin så att det vulkar fast lite i styret. Har gjort så på alla mina endurohojar och mtb. Inget handtag som börjat snurra än iaf. T-röd har kanske samma effekt men bensinen stog närmare.

Tillbaka
Topp