Mtb kring Eskilstuna?

Tom__

Aktiv medlem
Mtb kring Eskilstuna?
Jag ska ner till Eskilstuna på söndag och shredda med min kusin som precis har börjat cykla Mtb.

Varken han eller jag har koll på trevliga stigar i området..

Så tips på trevliga rundor kring Eskilstuna mottages gärna!

Mtb kring Eskilstuna?
Skogarna runt Vilsta är ju riktigt fina. Massor med stigar, och även Sörmlandsleden (tror jag). Sen finns det ju MTB-spår i Odlaren inte långt därifrån. Jag har cyklat där alldeles för lite själv dock, önskar jag kunde få ihop lite fler timmar.

Mtb kring Eskilstuna?
Instämmer med Loftberg särskilt när man som ni inte hittar riktigt. Finns mycket annat fint oxå såklart men det är svårt att ge en bra beskrivning på vart.

Mtb kring Eskilstuna?
Tom__ sa:
Tack för tipsen!.

Lutar mot Vilsta, såg på Strava att det finns en del segment.

Gör det Tom_!!

Tränar själv där iaf 3-4 gånger i veckan.
Synd att jag ska köra Lida Lopp på Söndag, annars skulle jag kunnat guida er på dom bästa stigarna där :-)
Men ni hittar säker på lite fina stigar ändå.

Mtb kring Eskilstuna?
kay sa:
Tom__ sa:
Tack för tipsen!.

Gör det Tom_!!

Synd att jag ska köra Lida Lopp på Söndag, annars skulle jag kunnat guida er på dom bästa stigarna där :-)

Schysst av dig, typiskt att det skall vara racehelg då ?.

Kommer garanterat bli fler gånger och då tar vi gärna guidning! ?

Mtb kring Eskilstuna?
Tom__ sa:
kay sa:
Tom__ sa:
Tack för tipsen!.

Gör det Tom_!!

Schysst av dig, typiskt att det skall vara racehelg då ?.

Kommer garanterat bli fler gånger och då tar vi gärna guidning! ?

Säg bara till, så kanske det går att ordna nästa gång :-)

Mtb kring Eskilstuna?
Minns inte längden men från Årby till slagsta är inte speciellt långt. Blir man trött kan man köra asfalt tillbaka... är man pigg kan man köra vidare på fogdöleden till Strängnäs, den har jag inte testat men ska tydligen vara mer grusväg

Mtb kring Eskilstuna?
I skogarna mellan Kjulaåsen och Ärla finns också massor av mycket fina stigar och endurospår. Lätt att hitta om man bara tar Kjula/Ärla avfarten från E20 och svänger mot Ärla. Sen är det bara att parkera bilen och ta cykeln in på första bästa stig/grusväg. Lättillgängligt och mycket fin cykling!

Mtb kring Eskilstuna?
Ska ev till Eskilstuna imorn, tar med mig hojen. Tänkte om det fanns någon glad happyit som har lust att ta med mig ut på en mtb-tur i skogen? Imorn eller söndag. Är inget proffs, men klarar flåset hyfsat. Långt, kort, tekniskt eller enkelt spelar ingen roll bara det blir trevligt.
Svara här eller pma, vilket som.

Tillbaka
Topp