MTB Tjörn

Fred E

Medlem
MTB Tjörn
Hej. Undrar om det finns någon som skulle vilja träffas för en MTB tur på Tjörn?
Jag bor i Rönnäng så har mest kört i närheten och kring Bö tjärn.
Men vore trevligt att upptäcka lite nya stigar och cykelsällskap.

Mvh,
Fredrik

MTB Tjörn
Tjenare. Jag bor inte på tjörn men är där ibland med cykel. Farsan har kört ett del xc där men jag föredrar ren stig och gärna utför.
Bäst enligt mig är Gunneby, det där lilla naturområdet med en kort led. Kör man varvet motsols är det en kul brant nerför, farsan tyckte den kändes lite väl brant med sin xc-cykel. Sen går det upp tillbaka och så kan cykla upp till toppen och ner igen. Finns ett par stigar i anslutning till den man kan göra små loopar av om man vill cykla varv. Tekniska branter är det svårt att hitta men finns en höjd lite väster ut där det finns en kul sträcka. Kolla in trailforks! https://www.trailforks.com/region/gunneby-26428/?z=11.7&lat=57.99736&lon=11.66209
Har nog cyklat det mesta och tyvärr är en hel del halvt igenvuxen viltstig. Finns en svart brant som var jättesvår att hitta på också men det jag körde var kul.

Mot dig finns ju även lite stigar i mölnebo, är lite igenväxt där med på vissa ställen och det blir en del väg och grusväg emellanåt men rätt kul xc och lite stig ändå.

MTB Tjörn
En sjuk stig vi såg som är över min förmåga finns längre in på ön. Inte färdig än. Vet inte vilka som bygger så kommer inte outa men kolla in..
IMG_20200713_150447.jpg
IMG_20200713_150628.jpg
IMG_20200713_150426.jpg
IMG_20200713_150400.jpg

Riktigt maxat! Någon som vet vilka som bygger?

MTB Tjörn
Tjenare. Jag bor inte på tjörn men är där ibland med cykel. Farsan har kört ett del xc där men jag föredrar ren stig och gärna utför.
Bäst enligt mig är Gunneby, det där lilla naturområdet med en kort led. Kör man varvet motsols är det en kul brant nerför, farsan tyckte den kändes lite väl brant med sin xc-cykel. Sen går det upp tillbaka och så kan cykla upp till toppen och ner igen. Finns ett par stigar i anslutning till den man kan göra små loopar av om man vill cykla varv. Tekniska branter är det svårt att hitta men finns en höjd lite väster ut där det finns en kul sträcka. Kolla in trailforks! https://www.trailforks.com/region/gunneby-26428/?z=11.7&lat=57.99736&lon=11.66209
Har nog cyklat det mesta och tyvärr är en hel del halvt igenvuxen viltstig. Finns en svart brant som var jättesvår att hitta på också men det jag körde var kul.

Mot dig finns ju även lite stigar i mölnebo, är lite igenväxt där med på vissa ställen och det blir en del väg och grusväg emellanåt men rätt kul xc och lite stig ändå.
Tackar för tipset. Jag kände inte till den sidan heller ?
Det där bygget ser kul ut. Det var dock ett tag sedan jag körde down hill eller liknande. Är tillbaka på xc efter några års uppehåll.

MTB Tjörn
Någon som har koll på MTB-leder på Tjörn/Orust, typ långloppsstuk? Det får gärna vara lite mer tekniskt också, men inte ren down hill och helst inte så långa asfaltsstäckor.

MTB Tjörn
Hej sent svar , men bor du fortfarande i Rönnäng ? Jag bor med i rönnäng och är en riktig cykel nörd , ja har cyklat väldigt mycket denna vår/sommar

Har testat dom flesta stigarna , och favoriten har blivit vetteberget med start från Kuballe o slutmål Aröd

Om någon vill cykla med
Mig så är det bara att säga till ,

Cyklar mest på kvällar just nu för har tre barn som tar all tid på dagarna nästan ?

Kan även cykla på helgen ibland

MTB Tjörn
Hej sent svar , men bor du fortfarande i Rönnäng ? Jag bor med i rönnäng och är en riktig cykel nörd , ja har cyklat väldigt mycket denna vår/sommar

Har testat dom flesta stigarna , och favoriten har blivit vetteberget med start från Kuballe o slutmål Aröd

Om någon vill cykla med
Mig så är det bara att säga till ,

Cyklar mest på kvällar just nu för har tre barn som tar all tid på dagarna nästan ?

Kan även cykla på helgen ibland
Hej Markus.
Kul att du svara. Yes jag bor fortfarande i Rönnäng.
Hänger gärna med ut framöver när det passar, jag har också småbarn i huset ?

Jag pingar dig i pm med mitt mobilnummer så kan vi väl höras framöver?

Tillbaka
Topp