> I vilket fall är väl tekniken för att forcera lera
> att växla ner, sitta och keep those legs spinning
> madly! Att ställa sig upp och försöka mangla på
> har jag kommit fram till bara resulterar i att
> bakhjulet börjar spinna och framhjulet gräver ner
> sig. Bättre att sitta så att bakhjulet behåller
> greppet och framhjulet rullar lätt. Undvik också
> att svänga... (Hmm, liten utsvävning)
>
> /Muerto
Så rätt, så rätt.
Ovanstående är rätt teknik i alla situationer, oavsett typ av lera, däck och däckstryck.
Måste bara hänvisa till två sidor som dök upp när jag letade referenser till mitt utlägg om snö.
Michelins råd hur man
kör i djup lera (egentligen för bilar men stämmer bra för mtb oxå) samt en bild på en
isländsk glaciärjeep som symboliserar att flyta ovanpå.