mtb under 5000kr.

Eric-k

Medlem
mtb under 5000kr.
Ok, vad jag kan se på bilden så är de ganska dåliga piggar på pedalerna. Så ett par schyssta pedaler kan vara bra, de kommer du dessutom ta med till nästa cykel.

Sen däck då, men de är en vetenskap i sig och en väldig avvägning beroende på terrängen man kör mest i. Sök lite på forumet för att få in tankarna. Men tänk på att mycket grepp innebär tungt och trögrullat, kan förstöra känslan. Eller ge mer självförtroende och då göra allt roligare.

Men vad jag tycker alla ska ha är en dropper post, framför allt som nybörjare. Men kanske bryter budgeten.
Har tänkt på en dropper men samma sak där jag vet inte vilken jag ska köpa. Jag brukar bara skustera saddeln förhand istället.

DanielS

Aktiv medlem
mtb under 5000kr.
Har tänkt på en dropper men samma sak där jag vet inte vilken jag ska köpa. Jag brukar bara skustera saddeln förhand istället.
De flesta verkar vara nöjda med skapligt billiga droppers, t ex Decathlon har en billig om du har rätt dimension på sadelröret och möjlighet till intern dragning för droppern:

Jag har själv en Transx dropper som fungerar bra. Har inte haft den så länge så kan inte säga så mycket om hur den håller. Dock kom jag inte överens med reglaget som följde med (samma som till Decathlon-droppern),

Eric-k

Medlem
mtb under 5000kr.
De flesta verkar vara nöjda med skapligt billiga droppers, t ex Decathlon har en billig om du har rätt dimension på sadelröret och möjlighet till intern dragning för droppern:

Jag har själv en Transx dropper som fungerar bra. Har inte haft den så länge så kan inte säga så mycket om hur den håller. Dock kom jag inte överens med reglaget som följde med (samma som till Decathlon-droppern),
Jag vet inte hur man mätter dimensioner på sadelröret men jag har endå inte intern dragning

DanielS

Aktiv medlem
mtb under 5000kr.
Jag vet inte hur man mätter dimensioner på sadelröret men jag har endå inte intern dragning
Mät sadelstolpens diameter med ett skjutmått, sedan finns det en del modeller med extern vajerdragning.

Eric-k

Medlem
mtb under 5000kr.
Mät sadelstolpens diameter med ett skjutmått, sedan finns det en del modeller med extern vajerdragning.

Jag mätte och fick 26.8mm men kan inte hitta en så liten dropper post

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer