MTB Vättern

MTB Vättern
I´ll be there!!

Dvs jag, HasseC, Lindeberg samt polaren Per.

Hoppas som vanligt på överlevnad och inte på pallplats.

Ska nog laborera lite med sportdryck etc för att försöka bekämpa krampen. Detta äventyrar naturligtvis överlevnaden... =)

;~}

MTB Vättern
Man skulle kanske ta och bestämma en mötesplats i Borensberg så vi kunde köra ihop. Vi är anmälda till tävlingsklassen men mest för att slippa de värsta söndagscyklisterna och få chans att köra banan innan den är riktig lervälling. Annars blir det nog ganska epic för min del. Träningen är nästan obefintlig för en rel nybliven pappa med heltidsarbete.

;~}

MTB Vättern
Jag ska köra 36:an pga av att jag skulle köra med en helt otränad kompis men han körde omkull på en motocross och bröt benet. Men men man får väl ta och köra 36:an även om den är över innan den ens har börjat, 36 km är inte katigt...

MTB Vättern
Jag ska kanske cykla - kommer att befinna mig i krokarna runt den helgen. Det som gör mig tveksam är det faktum att jag inte är anmäld och efteranmälan ligger på 700 riksdaler... blodigt!! :(

MTB Vättern
Dr Englund, du ska nog ta och fundera på det här med Epic.. det kan vara så att tävlingsklassen helt enkelt kräver ett högre tempo :) Vi ska nog kunna motivera dig med sånger, glada tillrop och idel leenden, eller?

MTB Vättern
2002 var det väl torrt? Eller var det året innan? Det var nog 2001, vid närmare eftertanke.
Kaijan Skrev:
> Hoppas jag äntligen ska få köra ett torrt
> Mtb_vättern..

MTB Vättern
Hade inte tänkt köra, dyrt redan innan efteranmälan sig, sen svindyrt!

Hur är banan är det värt att åka dit egentligen ?

Kunde ju vara ett bra "test" innan MSJ kanske!

/Anders

MTB Vättern
OK. Då var det -02 som det var gyttjebrottning.Inte kul.
Kaijan Skrev:
-------------------------------------------------------
<2001 körde inte jag Vättern..

MTB Vättern
anderski Skrev:
-------------------------------------------------------
> Hade inte tänkt köra, dyrt redan innan
> efteranmälan sig, sen svindyrt!
>
> Hur är banan är det värt att åka dit egentligen ?

Nej, det tycker jag inte.

Åtminstone förra året var MTB-Vättern det sämsta arrangemanget med tråkigaste banan. Dessutom dyrast, skäms! Fast man får lättöl efter målgången tillsammans med korven och pulvermoset...

Ärligt talat tveksamt om jag kostat på bensinen att åka dit med en gratisstart...

Men de kanske ryckt upp sig i år? Både '02 och '03 var banan lerig och tungtrampad, '02 var värst sägs det.

> Kunde ju vara ett bra "test" innan MSJ kanske!

Det skulle det iofs. kunna fungera som, annars följer du med på happytur i Kinnekulle istället. Billigare och garanterat roligare!

2001 var det Ring-Up-loppet i Ånnaboda istället för MTB-Vättern i Långloppscupen.

MTB Vättern
-02 ska ha varit den mest lertunga banan någonsin. -03 körde vi den och nog var det mycket lera alltid men alla som körde båda åren sa att -02 var klart värre. Leran upplever jag dock inte som det tråkigaste utan den stora andelen grusväg mellan lerpölarna. =) Hoppas att undvika den värsta leran genom att köra i tävlingsklassen som då startar först och är de som "kör sönder" banan. =)

Ses där.

;~}

MTB Vättern
Kommer att köra med mina Schwalbe Fast Fred....så lerigt får det inte vara. Dessutom kör man i apklassen..förlåt motionsklassen dvs sönderkörd bana.....grrrrr
Låtom oss gemensamt be till vädergudarna....ge oss torka hallelulja!

MTB Vättern
Jodå här ska köras.
MTB Vättern är årets första långloppstävlingen som jag kört tidigare så att jag har en tid att gå på.
Helgens Vätternrunda ser jag som en ordentlig träningsrunda inför MTB rundan så den förra tiden på 03:59:49 ska slås med råge.

MTB Vättern
barefoot; Det stämmer inte, har mailat och kollat. Om anmälan, och betalning, sker direkt på deras site gäller 615 till den 22/6. Följande är citerat från deras kansli "...När det gäller datum så kan du anmäla dig fram till den 22/6 på vår hemsida, www.cyklavaettern.com, priset är 615:-fram till detta datum.
VARMT VÄLKOMMEN till oss och MTB Vättern 2004!...".

MTB Vättern
Har varit uppe på skjutfältet och kört MTB-Vättern banan några gånger i vår och man kan väl lugnt konstatera att så som underlaget ser ut på en del ställen så krävs det inte särskilt mycket regn för att det (som vanligt!) skall bildas några skapliga lerhål...

Dessutom har det avverkats skog på en del ställen och avverkningsmaskinerna gör ju inte underlaget bättre direkt.

MTB Vättern
Hmm, jag pyntade in idag via deras webb och betalade 590, motion och utan den i mina ögon onödiga "startklar" försäkringen. Så nu syns vi i spåret hoppas jag

MTB Vättern
Startar i grupp 4 med HasseC och polaren Per. Den fjärde vapendragaren Lindeberg har fått för sig att byta till motionsklassen för att få förmånen att tampas med och köra om flera söndagscyklister och verkligen njuta av den tilltagande leran i spåret.

;~}

MTB Vättern
Inget startbevis har landat i min brevlåda....

Start i grupp 4 som DrEnglund nämner ovan, dock måste jag säga att Lindeberg borde tänka om!

/Hassec

MTB Vättern
HasseC, allt har ett pris....

Har en fot som busar lite med mig, har lite känningar i den när jag vrider den i sidled, dvs när jag plockar ur den ur SPDn.

Senaste tiden har blivit allt för lite träning för min del, ett par spinning-pass samt endast en liten kort runda i skogen. Känner att jag inte håller samma höga form som du och Doktor Englund gör.

Och..skulle det emot all förmodan går bättre än förväntat...så kommer vi ikapp er ute i spåret....

// Lindeberg

MTB Vättern
hmmm, är det fler än jag som börjar ana 02 vibbar? Det regnar regnar och regnar. Jag har ingen lust med gyttjebrottning i år, dom som bor i området får gå ut med hårtorkar och torka upp banana. Det är en order:)

Tillbaka
Topp