[MTB WorldCup] Bilder från Maribor

MTB? såg ju mera LVG ut.. åtminstonde EN skogsbild tack?

Eller skall de cykla så fort på mtb nu att de inte kan göra det i skogen längre?

-Grym insats, trista bilder.

Äh... det rimmar så fint bara. Fast de bilderna snackar knappast XC utan CX och CX är mer LVG än MTB och de flesta här är mer sugna på bilder som luktar FR eller AM, tuffast på bild är ju hur som helst DH så fram med bättre plåtar bara.

Kessiakoff med anhang skulle ju sopa banan med de flesta här oavsett inriktning hursomhelst.

Atlas_sthlm skrev:
-------------------------------------------------------
> MTB? såg ju mera LVG ut.. åtminstonde EN
> skogsbild tack?
VARSÅGOD!
FK01.jpg ht=588

FK02.jpg ht=491

>
> Eller skall de cykla så fort på mtb nu att de
> inte kan göra det i skogen längre?
???
Hela världscupens tekniska nivå dissas av en person som sett ett par bilder från någon som uppenbarligen befunnit sig vid start/varvning/mål och prisutdelning på den kanske mest tekniska banan i världscupen, det känns helskumt.

>
> -Grym insats, trista bilder.
Grymt värdelöst inlägg, från din sida!
Grymma bilder!

Justus skrev:
> Atlas_sthlm skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > MTB? såg ju mera LVG ut.. åtminstonde EN
> > skogsbild tack?
> VARSÅGOD!

Tack.

Det var väldigt var lättretat det var här just nu då....
Och jag har aldrig dissat någon VM nivå, de är grymma hela bunten, men jag vill gärna se hur grymma de är på bilderna som skall beskriva just det.

Men jag är väl kanske bara sur.

Kolla på bilder ifrån de flesta svenska tävlingar, mest bilder ifrån varvning/langning oftast. Svårare att ta bilder ute i skogen och jobbigare att gå dit:) Därmed inte sagt att man åker omkring på ett gräsfält.

Atlas_sthlm skrev:
> de flesta här är mer sugna på bilder som luktar FR
> eller AM, tuffast på bild är ju hur som helst DH så
> fram med bättre plåtar bara.

ja, det är väl bara att bege dig ut på de coola tävlingarna och ta häftiga bilder som alla tuffingar här på happy vill ha. annars kanske swebikers är ett bättre forum?

en anledning till att du kanske upplever det som lättretat är att det alltid ska ges någon dryg kommentar om vad som är riktig MTB så fort någon postar bilder från en XC-tävling eller ett långlopp, där det är tämligen uppenbart att den som kommenterar inte har en aning om vad det handlar om. kan man inte bara acceptera att dessa tävlingsformer inte är något man är intresserad av och skita i dessa trådar?

Senast redigerad av en moderator:
observera att jag är helt oskylldig i denna tråd. Men jag måste bara ge jan ulrisch med plastväxeln en eloge för bästa undanmanöver.

joooosåruatt det är såhär att ta sig ut i vildmarken där dessa cyklister tar sig fram är så extremt att en fotograf aldtig klarar av det....=D

Hyffsat starka snubbar. Kul att Kessiakof är på G.

070915_maribor_men_paulissen_fumicl_uphill.jpg ht=725

Edit: Fina bilder förresten.

Senast redigerad av en moderator:
Ang banan i Maribor, hörde indirekt från en av svenskarna (ej Fredrik) som var med och tydligen var det 90% ren skogskörning och i princip bara runt start/mål med gräs (där bilderna verkar vara ifrån).

Visst vill man se mer av det här:

...kanske på OS nästa år?! Då skulle MTB förhoppningsvis få en mer välförtjänt exponering i mediasverige och skoggsmoppen hamna i fler folkhem än våra.

>
> Visst vill man se mer av det här:
>
>

Detdär var ju bara från pallen..eller missade jag något. Den borde de cykla över..;)

Varför står så många på pallen?

Har inte sett några åkbilder från Maribor. Det har ju inte varit så mycket MTB WC på TV de senaste åren (tidigare visade ju Eurosport allting) men i år filmas varje WC har jag hört. Undrar just vilka kanaler som sänder?

Pallen har plats för 3 cyklister men på varje WC är det 5 på podiet.

Okej, jag ger mig. Och skall samtidigt ändra mina preferenser för sportbilder i övrigt. Hädanefter vill jag bara se bilder från:

-platån på skate-rampen
-stranden på surftävlingar
-entréen på fotbollsplanen
-planet på fallskärmshoppningen
-depån i rally
etc.

Tänk bara så mycket lättare fotografjobbet kommer att bli. Och hur mycket de skall tjäna på att kasta alla gamla teleobjektiv.

Ullrich; javisst har du rätt men varför är det så? Detta är ju dessutom VM så anledningen att springa ut i skogen är ju desstå större.

Peter H skrev:
> Har inte sett några åkbilder från Maribor. Det
> har ju inte varit så mycket MTB WC på TV de
> senaste åren (tidigare visade ju Eurosport
> allting) men i år filmas varje WC har jag hört.
> Undrar just vilka kanaler som sänder?
>
> Pallen har plats för 3 cyklister men på varje WC
> är det 5 på podiet.

cycling.tv sänder

Atlas_sthlm skrev:
> de flesta här är mer sugna på bilder
> som luktar FR eller AM, tuffast på bild är ju
> hur som helst DH så fram med bättre plåtar
> bara.

Tur att du *vet* vad "de flesta här är mer sugna på".

bigmollo skrev:
> Suck.

Och jag är helt oskylldig...erkänn. happy var bättre förr...=D

Hade jag varit fjantig så hade jag ju kunnat lägga in en DH-bild och skriva nåt i stil med

"Guuu va töntigt me DH, kolla, de kör ju alltid på värsta cykelbanan me lite neråtlut, det är ju typ helt slätt å man skulle ju lätt klara sig me en CX!!!!!!"
_DSC0210.jpg ht=518

Tur att jag inte är fjantig! =D

Bra med bilder, fina färger och en strålande insats av cyklisterna.

Däremot så har atlas, eller nån i diskussionen ovan rätt, bilderna ÄR skittråkiga, de flesta bilder från en vanlig happyride är roligare för där har fotografen faktiskt traskat (cyklat) ut i skogen och inte stått vid målfållan och druckit kaffe.
Vad man vill se är de tekniska & svåra partierna där det går sådär härligt fort ändå och nästan vad som helst utom podiebilder. Vilka som står på podiet kan man läsa sig till i sammandraget.

//kaj

Häftigt med en sådan duktig svensk! Många grattis till segern! (kanske läser han här.. vem vet).

De ser GRYMT vältränade ut. Cykelpojkar har de snyggaste låren! ;)

E-beth skrev:
> Cykelpojkar har de snyggaste låren! ;)

Tack tack. =D

bigmollo skrev:
> E-beth skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Cykelpojkar har de snyggaste låren! ;)
>
>
> Tack tack. =D

Står det inte cykelpojkar ....räknas inte du som gubbe?

Atlas.. varför tar du upp VM hela tiden. vad har VM med de här bilderna att göra?

du verkar ha koll i vilket fall som helst. testa att lägg in lite egna bilder som passar din smak. du behöver ju inte gnälla om sådant du inte är intresserad av, titta inte i så fall om det känns så jobbigt.

Tillbaka
Topp