Multitool med kedjebrytare för 11-delat

Som rubriken lyder.
Någon som känner till ett multitool med kedjebrytare som även tuggar igenom kedjor för 11-delat? Alla jag hittar klarar max 10 ?

Ser ingen anledning till varför en 10 dels-knäck inte skulle klara en 11 del? På shimkedja är det bara utsidan som är lite smalare.

Efter att den särskilda låsniten pressats in i Campagnolos kedja för 11-delat och länken har brutits ut kräver Campagnolo att låsnitens ände "kulhamras" eller "deformeras" för att förhindra att kedjan går sönder.

Har man inte Campa så borde de gå fint utan specialvarianter, har dock bara erfarenhet av Shimanokedjor och de har funkat fint med mitt gamla verktyg.

Senast ändrad:
Grymt. Tack för era svar. Verkar alltså som jag kan behålla min Crankbrothers multi 19. Kör shimano så det är inga campaspecialare.

Acura sa:
Efter att den särskilda låsniten pressats in i Campagnolos kedja för 11-delat och länken har brutits ut kräver Campagnolo att låsnitens ände "kulhamras" eller "deformeras" för att förhindra att kedjan går sönder.
Campa vill det, men det innebär inte att det går utmärkt att bara pressa in niten igen, utan specialnit. I alla fall har det fungerat på min kedja. Men numera kör jag med snabblås.

Tillbaka
Topp