Någon här bor i Nyköping/Norrköping/Linköping

Phil

Medlem
Bara nyfiken.

Själv bor mitt i mellan Nyköping och Norrköping, jobbar i Norrköping

Phil

Senast redigerad av en moderator:
Kommer faktiskt från metropolet STIGTOMTA som ligger mellan Nyköping och Norrköping, men bor nu i STHLM.

HojHoj Phil!
Bor i Åby, cyklar med Kolmården MTB, var inte du med oss för ett antal år sedan? Eller det kanske var en annan Phil....?
Skick ett mess om du vill ta en lör/söndags tur!
Vi ses i skogen!

Bor i Linköping och jobbar som nytillträdd butikschef på Haga Cykel där. Kör för Mera-Lera jag med!

danboo skrev:
-------------------------------------------------------
> LINKÖPING! Medlem i MeraLera MTB även jag.
>
>
> ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
> :::::::::::::::::
> Frambroms äger!
> ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
> :::::::::::::::::

Fasika! Jag har ju frambroms! Men vad äger jag!?

Tannefors Linköping, hojjar me grabbarna i leran.

/Daniel

Såg att flera här var Lkpg folk...nån av er jag såg cyklandes i klunga på vårdsbergsvägen genom hjulsbro? Kom från Hackefors hållet när jag såg gänget...

Bodde på götgatan innan kommunen bestämde att det skulle flytta in manodepressiva narkomaner i trappuppgången. Det blev ganska galet och väldigt kaotiskt. Man kunde alltid ge sig f**n på att någon korpat tvättstugetiden för en.

Nu bor jag i nybyggd lägenhet precis vid stationen. Det är väääl! ( som det heter på östgötska=).

Jäpp det va jag, Niklas (tror jag det var) Andersson övertygade mig att tävla i elitklassen i någon tävling norr om Flen. Kom in näst sist :-)

Slutade med MTB och körde triathlon i tre år i stället, med mer framgång. Blev skadad (rygg) fick barn (2) krävande jobb och har inte tränat (alls) i 3år.

Ser bättre ut än Arnold i alla fall http://images.thisislondon.com/v2/galleries/showbiz/arnielife/arniebeachBIG_250x350.jpg

Var i Kanada i somras, provade THE Shore och Whistler och fattade tycke för sådant. Inte riktigt samma möjligheter här i Kila dalen tyvärr :-)

Tänker ta mig runt Kolmårdsbiken i juni i motitionsklassen!! Vi får se hur de blir :-)

Phil

Du får ta och reka terrängen runt Kisa ordentligt Phil. Verkar ju finnas lite potential runt
den trakten i alla fall till skillnad mot plattlandet här runt Linköping. Här får man ju vara
glad om man träffar på en rot eller kotte ute i skogen att sätta framhjulet över (små-ironi).

Jag drar mig inte för lite längre turer runt kisa om terrängen bara är utmanande och rolig!

> Phil skrev:
>
> Var i Kanada i somras, provade THE Shore och Whistler och fattade tycke för sådant. Inte
> riktigt samma möjligheter här i Kisa dalen tyvärr :-)

Hade det funnits en sådan backe på lite närmre avstånd kanske man hade kunnat
bygga lite SX/DH-bana. NS finns det ju utrymme för i skogarna runt LKP. Det gäller
bara att klubben/kommunen ger tummen upp och att folk är byggintresserade.

400poriginal.jpg

Cal: Yxbacken i Norrköping finns ju? :D

Henry: Visst gör det! Och precis som 08:orna kan vi också utgå från en LBS då vi har en cykelmek mitt ibland oss ju... ;)

Ja, Yxbacken är ju samma som Cypress :-)

Skämt å sidan det finns i Kila där jag bor en liten backe med lift och ett nätverk av stigar som sköts av Idrottsklubben i Ålberga. De som står bakom Kolmårdsbiken. Jag har en dröm... att jag ska övertyga dem att låta mig bygga lite, "lätt NS" och en "sole use" MTB spår.

Har diskuterat lite med några... men jag har itne drivit frågan (tid du vet...)

När det gäller bygge i Lkp, jag är lite sugen, och är beväpnad med DeWalt 18V grejer bla :-)

Phil

Muerto skrev:
-------------------------------------------------------
> Kokodrill: Aaah, bantorget? Hmm, Botryggs
> fastigheter?

Jopp jag bor på bantorget. Nu har östgötabrandstol köpt bygget iofs.
Tycker det ligger bra och centralt.

Här är ytterligare en Linköpingsbo (Valla). Kröp ur vinteridet i söndags och rullade 3 mil asfalt - gött att komma igång igen...

Gisses! När jag frågade för typ 8-9-10 månader sedan fanns det knappt någon från Linkeboda (calnesiskt uttryck?) här!

Muerto: Det tycker jag låter utmärkt! Det som kommer hindra mig från att dra igång något sådant just nu är att det är en väldig fart nere på jobbet! Det finns säkert någon annan driftig som kan ta det! Hela Östergötland verkar ha bestämt sig för att de skall köpa sin hoj hos oss på Haga Cykel så vi har otroligt mycket att göra även jämfört med tidigare år. (Precis som vi vill ha det)

Reklam:

Är det så att ni vill ha cykelprylar så kom gärna in i butiken hälsa på och se vad jag kan ordna för pris. Vi är riktigt billiga på vissa prylar (exempelvis Polarklockor) men är det nåt ni vill ha så kom in och hänvisa till den här tråden så skall jag se vad jag kan göra!

Vår hemsida med karta till oss och aktuella erbjudanden

/Henry
Hagacykel Linköping

Henry: Jo jag märkte det idag när jag var nere och frågade om min gaffel och tjackade däck! Ni verkar ha att göra... Tycker inte det är konstigt att alla vill köpa sin hoj oss er, ni hör til lde trevligaste butikerna i stan! Bra personal som när det finns tid även snackar lite förrutom att ta betalt.

Aha! Det var du! Jag hade aldrig sett gaffelrackaren förr men micke kanske hade lite bättre koll på det än mig. Kul att få beröm, de skall jag hälsa grabbarna så blir de glada! Det värmer, för just nu kämpar vi som djur för att hinna med.

Henry: Nej det är en gammal modell på gaffel (2001) som väl inte är helt vanlig eg. Micke (du sa det namnet, jag vet inte) trodde inte att det var någon fara iaf. utan att det bara var någon grej som hade hoppat loss som skulle skydda gängorna. Hans tips var att ta kontakt med Manitou och sätta en bit isoleringstejp över hålet.

Var ute i skogen strax efter jag hade varit hos er och han verkar ha haft rätt för skiten sitter ihop fortfarande!

Nä nu ska jag nog dra på mig cykelkläderna och dra en korttur i skogen!

Tillbaka
Topp