Här är en bra sida med tips & tricks till 300D:
http://www.bahneman.com/liem/photos/tricks/digital-rebel-tricks.html
Jag har inte lagt in den "patchade" firmwaren i min kamera än, inget behov av ISO 3200 (det är egentligen 1600 med lite meck iaf.). Dock är jag sugen på spegeluppfällning i kombo med Nokia headset-remote. Har fotat en del makro och då kan det börja bli aktuellt, men jag har hållit mig i bra ljus med stativ än så länge.
Faktiskt har jag inte skjutit av en enda ruta i RAW, måste prova någon gång. Tycker kvalitén på högsta JPEG är mer än jag behöver och RAW innebär mer pyssel.
Som jomper skrev köpte jag en Creative MuVo^2 MP3 spelare och skruvade ur 4Gb microdriven från. Vet inte om det fortfarande "lönar" sig att göra så. När jag gjorde det kostade 2Gb microdrive
mer än MuVo^2!
Gör man det ska man använda MuVo^2:an som MP3-spelare minst en vecka och mata i och ur minnet massor med gånger först, så man är säker att det inte är tillverkningsfel på driven *innan* man sabbar garantin ;)
Har man laddat MuVo^2:an med rätt firmware (jag har den, maila om du behöver den) kan man sätta i ett vanligt CF-kort i den och fortfarande använda den som MP3-spelare! Dock är den känslig på fabrikat.
Värt att notera är att driven blir långsam i EOS300D, men formaterar man den med 32k-kluster i t.ex. WinXP istället för i kameran blir den mycket snabbare.
Batteri köpte jag NoName hos
Zebra Media, 206,- för ett 1,5Ah istället för 400,- för ett 1,2Ah hos Cyberphoto...
Jag siktar på en Metz Blixt 44 AF-4C istället för Canon original sen.