Nakamura big bob 5.0

Nakamura big bob 5.0
johnny165 skrev:
-------------------------------------------------------
> vad är det med vissa fatbikes och växel
> reglage?? dom verkar har gått tillbaka till 90
> talet..
> likadant på xxl:s surley fatbikes.

Enklare med feta handskar?
De är ju tänkta att framföras på skoterspår från början = kallt.

Nakamura big bob 5.0
Känner mig skyldig att flika in någon kommentar här då denna Bob varit min följeslagare sedan oktober. Framförallt är den lätt i vikt för sitt pris. Svårslagen på den punkten. 103 mm fälgar ser jag också som en fördel med ett brett fotavtryck men det är förstås smak o tycke.

På minussidan tycker jag att man håller sig kvar på 9 mm axel och inte har kraftigare hjulaxel. Jag körde sönder en body och ett nav men fick ett nytt hjul på reklamation. Det är inget jag vet något om men det borde inte vara en nackdel med en kralligare axel för att skydda nämnda delar?

Den känns annars lite rappare än 4.0:an som jag hade innan. Geometri i kombination med breda hjul gör den särskilt lämplig som vintercykel men jag upplever inte den som seg i svängarna.

Som kuriosa träffade jag förra veckan norgemästaren i fatbike. Han vann med Nakamuras första modell som är någonstans i viktklassen kring 16 kg. Han blev erbjuden spons av Nakamura dagen där på.... :-) Så vi vanliga döda ska väl egentligen inte fokusera alltför hårt på vikten. Tydligen ska märket komma med en värstingmodell på neråt 9 kg i höst. Det händer mycket spännande i fetissvängen.

Tillbaka
Topp