Nån som testas dessa vikbara från clas ohlson?

Lonely

Aktiv medlem
IMG_9135.webp

brukar köpa lite finare dyrare däck men blev ändå lite nyfiken om nån testat dessa, om dom är så jäkla dåliga som man kan tro. men verkar inte som att ni som svarat har testat så…

Måste erkänna att jag inte testat dem, eftersom jag inte väljer Clas Ohlsson för däcksinköp. Cykelreflex eller något, kanske, men inte så viktiga saker som däck.

Jag har haft oturen att få montera några par.
Dom är mycket sämre än vad ni tror.. Alltså mycket, mycket sämre. I vanliga vikbara däck har ju ändå kanttråden lite styrsel, här försöker däckmönstret motverka kanttråden och trycka det utåt, så allt bara kollapsar medan man försöker få det på fälgen. Har du någon du inte gillar kan du köpa dessa däck åt hen..

kör dom på extra jonnen(slit o släng inte så noga cykel) fick dom gratis så. dugligt grepp lite trögrullade generellt rätt tråkiga o cykla på.. e väl i typ samma klass som cst budgetdäck eller biltemas "mtb" däck..
jag har själv inga direkta problem o montera dom visst dom e lite jiddrigare än många andra.
men ja e rätt van montera alla möjliga däck dagar i ända så tycker inte dessa e värre än tex maxxis däck på scott syncros fälgar...

Tillbaka
Topp