Nån som vet vad detta är för cykel?

Gleeennb

Medlem
Hallå i stugan! Är det någon som vet vad detta är för hoj? Kina? Bra Kina eller dåligt Kina?
Vad är det för ram och om möjligt hjulen?
IMG_0880.webp
IMG_0881.webp
IMG_0885.webp
IMG_0886.webp
IMG_0884.webp
IMG_0882.webp

Tjenis! Omärkt och några år på nacken, kvalitetsgrejor för tiden av olika sorter... Jag skulle gissa att någon tagit hem en ram och plockat på grejor själv. Under vevpartiet eller där det möter bakhjulet finns oftast info. om ramnummer. Man kanske bara får veta vem som tillverkat ramen, men det kan ju vara en början.
Har du ingen historik själv?

Glömde: Har aldrig sett sån flaskhållare. Snygg, modern klassiker.

Senast ändrad:
Tjenis! Omärkt och några år på nacken, kvalitetsgrejor för tiden av olika sorter... Jag skulle gissa att någon tagit hem en ram och plockat på grejor själv. Under vevpartiet eller där det möter bakhjulet finns oftast info. om ramnummer. Man kanske bara får veta vem som tillverkat ramen, men det kan ju vara en början.
Har du ingen historik själv?

Glömde: Har aldrig sett sån flaskhållare. Snygg, modern klassiker.
Han som äger den verkar inte veta nånting och jag har inte kunnat inspektera den fysiskt än.

Tänkte ifall nån inbiten här på happy visste vad det är vi tittar på för något! Haha

Får försök reda i det när jag är på plats. Vill bara ha en hyfsad räser till och från jobb en period och kan tänka mig Kina-kopia så länge det är en hållbar och hyfsat vettig konstruktion.
Så länge skiten håller och energin går framåt på den så duger det för mig!

Tack för svar!

Kontrollera hur breda däck som får plats. Det ser ganska trångt ut med de som sitter på.
Även om ramen är bra kanske du inte vill köra med 23 mm däck?

Han som äger den verkar inte veta nånting och jag har inte kunnat inspektera den fysiskt än.

Tänkte ifall nån inbiten här på happy visste vad det är vi tittar på för något! Haha

Får försök reda i det när jag är på plats. Vill bara ha en hyfsad räser till och från jobb en period och kan tänka mig Kina-kopia så länge det är en hållbar och hyfsat vettig konstruktion.
Så länge skiten håller och energin går framåt på den så duger det för mig!

Tack för svar!
Den är inte tjålad då?

Den är inte tjålad då?
Säljaren säger sig ha digitalt köpekontrakt från då han köpte den av tidigare ägare. Grejen är att han snackar knappt norska och knackig engelska (jag bor alltså i Norge).

Han verkar inte kunna särskilt mycket om cykling heller så har gett upp att få ut någon adekvat info via telefon. Ska åka förbi hans kommun senare i veckan och se på den då.

Men såklart om han inte får fram ett kontrakt och något typ av serienummer som går att koppla ihop med cykel så köper jag den givetvis inte.

Det enda som sannolikt är äkta Look på de där bilderna är Keo-pedalerna. Aldrig ägt några från det märket själv men gissningsvis fick någon av cykelns tidigare ägare klistermärket på köpet med pedalerna.

Tillbaka
Topp