Jeppe_E sa:
Makten, Titta på Brooks Cambium. Den är gjord i gummimaterial och finns med utskuren mitt.
http://www.brooksengland.com/en_uk/cambium-c17-carved-2.html
Är det inte så att även den formar sig efter arslet precis som lädermodellerna, bara det att den tål vatten? I så fall blir det nog ingen direkt förbättring är jag rädd.
Lädersadlar med utskuren mitt är jag milt sagt tveksam till. Antar att skåran bara gör konstruktionen ännu mer benägen att säcka på mitten, plus att den förmodligen trycks ihop när man belastar sadeln.
Men visst, man skulle kunna köra med lädersadel och byta när den inte riktigt håller formen längre. Vilket är lite tragiskt eftersom de flesta anser att det är då den börjar bli bekväm:-)) Och det håller jag med om, om man avser sittbenen.
Just nu är jag som du säkert förstår måttligt sugen på att köpa fler nya sadlar. Däremot ska jag kika efter begagnat.
Hur tragiska mina inlägg än varit i den här tråden så sitter jag i alla fall med några sadlar som är mindre dåliga än vad jag hade från början. Så det är inte bara ren misär trots allt:-) Selle SLR Superflow funkar med blöjbyxor till exempel. Ergon SMC4 återstår att testa under längre sittande, samt justeringar.
Jag tror mig ha grejer så jag slipper dö till och från skogen i alla fall. Det tråkiga är att jag skulle vilja kunna cykla långt också. Älskar att ta en heldag och bara glida runt i makligt tempo och fotografera. Och det går verkligen inte nu.