Nästan ihjälkörd igen..

Nästan ihjälkörd igen..
Fältprästen sa:
ForesterGuy sa:
Att köra nära oskyddade trafikanter bara för att jävlas...de måste ha hittat sina körkort i ett cornflakespaket.
Det är nog inget de bara kom på sådär. Förmodligen har de eller någon i deras närhet drabbats av någon cyklist som betett sig mindre lämpligt.
Man kan ju hitta liknande tendenser här på forumet var gäller cyklister --> bilister.

Självmordsbombare då eller?

Nästan ihjälkörd igen..
ee sa:
Kanske lite OT men vi satt och diskuterade detta idag på jobbet under lunchen. Till min förvåning verkar många av mina kollegor (alla har minst en 3årig högskoleutbildning) vara riktiga ärkeas! "Jag hatar alla jävla motionscyklister" och "Jag brukar köra lite extra nära dem för att provocera" var saker som sas. Jag tänkte säga att "världen vore en bättre plats om ni lämnade den" men med tanke på att majoriteten av kollegorna verkade dela uppfattningen om att cyklister är värre än ebola så lät jag bli. Ska försöka lyfta ämnet igen imorgon och berätta om rättigheter/skyldigheter för trafikanter i mellan etc.
Kanske en bättre infallsvinkel att få dem att förstå hur svårt det skulle bli med parkeringsplatser och köer om alla cyklister tog bilen till jobbet. En annan poäng är marknadspriset på bränsle; skulle alla cyklister ta bilen istället skulle det gå åt så mycket mer bränsle att priset blir högre!
Trist med sådana kollegor :-(

Nästan ihjälkörd igen..
Fri bevisprövning, i all ära;

Det gäller iofs "som huvudregel", men det sker sedan en tid tillbaks en "glidning" mot det amerikanska systemet där bevis tillkomna på otillåtet vis ej får användas, utifrån åberopande av Europakonventionen om skydd för mänskliga rättigheter, delen om rättvis rättegång.

Konventionen i fråga borde heta Europakonventionen om skydd för brottslingar. - När jag gripit makten skall jag avskaffa den.

Nämnda glidning är väl bara på ett område där Europa i allmänhet och Sverige i synnerhet - båda som "ogillar" USA och använder det som negativt exempel - men ändå skall apa efter mkt från USA, men bara det som är dåligt med USA, inte allt som är bra...

Men visst, med tanke på vilka tomtar förra o nuvarande (s.k.) regeringen utser till höga domare, så vad kan man förvänta sig.

Nästan ihjälkörd igen..
Men vad fan händer med TS vs DHL? Allt annat i tråden är ju bara skit. Förresten har vi passerat diktatorsidan sedan länge.

dictate12.jpg

Nästan ihjälkörd igen..
Nä jag vet inte..ringde polisen igår för o se hur det går, men när dom sa att det va 40min telefonkö la jag på..har inte fått hem nåt papper om anmälan heller..

Nästan ihjälkörd igen..
johnny165 sa:
Cyklar hem från jobbet på skeppsbron, när jag plötsligt blir omkörd av en stor dhl bil, som får för sig att svänga höger in mot gamla stan, då jag och en annan cyklist får tvärnita för att inte bli överkörda. Jag blir skitförbannad och cyklar ikapp bilen in på järntorget och ställer mig och cykeln framför, sen går jag fram till fönstret och bankar på rutan, då hon kör rakt över cykeln, backar och kör över den igen..jag fick kasta mig å sidan för att inte bli påkörd igen..
Resultat:
Nästan samma sak har hänt mig! men det var länge sedan nu.
Beklagar att nästan alla bil-/motorfordons-förare som inte är cyklister "har litet till övers att önska".
:(

Nästan ihjälkörd igen..
me.I.am sa:
Fältprästen sa:
ForesterGuy sa:
Att köra nära oskyddade trafikanter bara för att jävlas...de måste ha hittat sina körkort i ett cornflakespaket.
Det är nog inget de bara kom på sådär. Förmodligen har de eller någon i deras närhet drabbats av någon cyklist som betett sig mindre lämpligt.
Man kan ju hitta liknande tendenser här på forumet var gäller cyklister --> bilister.

Precis, hörde några cyklister prata om att cykla nära bilarna för att lära dom, inte klokt, bilarna kan ju få repor.

Det är inget krig vi cyklister kan vinna någonting på. Sådana ideer skall bekämpas (ursäkta avsaknad av ').

Nästan ihjälkörd igen..
Folk gör ju det mest orimligaste sakerna vid panikartade situationerna (tyvärr).

Jag var med om en motorcykel olycka förra veckan då en bil gjorde en oväntad u-sväng utan att använda blinker. Efter att ha krockat från cirka 50km/h (kanske hade hunnit bromsa ner till 40), så sitter jag i hans förardörr med hojen. Jag och hojen ramlar åt vänster, liksom jämsides medbilen. Då känner jag hur bilen fortsätter köra ytterligare 1 meter. PANIK.

Nästan ihjälkörd igen..
För att behålla livhanken behövs ett gott omdöme, men svårast är alla puckon som inte har koll på läget. "Gissa vad som kan hända här" är bra att tänka...
Tyvärr är det så.

Nästan ihjälkörd igen..
Har fått hem polisanmälan i pappersform, där föraren är misstänkt för vårdslöshet i trafik samt smitning, men inte hört nåt mer från utredaren..fortsättning följer

Tillbaka
Topp