Nästan ihjälkörd igen..

johnny165

Aktiv medlem
Nästan ihjälkörd igen..
Cyklar hem från jobbet på skeppsbron, när jag plötsligt blir omkörd av en stor dhl bil, som får för sig att svänga höger in mot gamla stan, då jag och en annan cyklist får tvärnita för att inte bli överkörda. Jag blir skitförbannad och cyklar ikapp bilen in på järntorget och ställer mig och cykeln framför, sen går jag fram till fönstret och bankar på rutan, då hon kör rakt över cykeln, backar och kör över den igen..jag fick kasta mig å sidan för att inte bli påkörd igen..
Resultat:
20161006_173034.jpg

Nästan ihjälkörd igen..
Jo, jag har pratat med polisen och står fortfarande och väntar på en bil så jag kan lämna anmälan, chefen för dhl västberga som hon tillhör har även ringt mig och beklagat och frågat vad som hänt och vad jag vill han ska göra, han kommer även ha ett samtal med henne imorrn.

Nästan ihjälkörd igen..
Fy fan va stört.
Hoppas att du fick reg-numret på dhl-bilen, och att du fick kontakt med den andra cyklisten som vittne.
En dam bakom ratten förvånar lite, jag har dock ingen koll på om road rage är mansdominerat, men gissar det.

Nästan ihjälkörd igen..
De är troligt att transportledningen vet exakt var varje bil är hela tiden. Fast kanske inte var de varit. Vittnen?

Edit: Sen i vändningarna. Kommentar överspelad.

Senast ändrad:
Nästan ihjälkörd igen..
Prata med henne....
Nåja, polisanmälan är ju gjord.
Tur att postnord sköter sig bra ute på landet där jag bor så att jag kan bojkott DHL utan att därmed utsätta mig själv för att aldrig få mina paket.

Nästan ihjälkörd igen..
Usch. Människan som gjorde det måste ju ha minst tre skruvar lösa och 90% av hästarna är uppenbarligen inte på hemmaplan.

Nästan ihjälkörd igen..
Oj, lite onödigt spännande. Helt klart att man aldrig kan veta vad folk kan tänkas göra.

Sen kan man alltid fundera på om man själv kan ha bidragit till att eskalera situationen. Att banka på fönstret på en bil kan ju uppfattas som tämligen aggressivt. Jag förstår dock varför man gör det.
Bra att du upprättat en anmälan.

Nästan ihjälkörd igen..
Jag tror att chaufören kanske blev rädd av ditt agressiva beteende och bara ville skydda sig själv mot vredens krafter.
Tråkigt hursom.

Nästan ihjälkörd igen..
Jo fick regnumret och föraren är "spårad", hennes chef har pratat lite kort med henne och påstår att hon blev skärrad när jag bankade på rutan, vafan blev jag då som nästan blev överkörd?...men men, jag får köpa ny cykel iaf!:) tips på nån CX? :)

Nästan ihjälkörd igen..
Låt inte glädjen över en ny cykel förmildra omständigheterna nu. Hoppas verkligen en sån här människa blir dömd för nånting. Hon är helt klart inte lämplig att ha körkort av de omständigheter du berättat

Nästan ihjälkörd igen..
skogsvakt sa:
Låt inte glädjen över en ny cykel förmildra omständigheterna nu. Hoppas verkligen en sån här människa blir dömd för nånting. Hon är helt klart inte lämplig att ha körkort av de omständigheter du berättat

Nej jag hoppas hon får nått sorts straff, dock önskar jag ju ingen att bli av med jobbet, men hon kanske inte ska sitta bakom en ratt i stockholms trafiken..

Nästan ihjälkörd igen..
skogsvakt sa:

Det är ju ofta som folk vilka tillslut tar livet av någon har en lång lista med "incidenter" så menar man allvar med någon sorts nollvision så skall man plocka bort sånna förare för gott från vägarna. Brist på inpulskontroll leder förr eller senare till allvarligare saker än en trasig cukel.

Nästan ihjälkörd igen..
johnny165 sa:
...
och påstår att hon blev skärrad när jag bankade på rutan
...

Tja, vad ska hon annars säga "jag blev arg o körde över cykeln men missade tyvärr cyklisten", tror inte det va.
I hennes värld tror jag faktiskt inte att hon anser att hon gjorde något fel, hon blev provocerad typ.

Nästan ihjälkörd igen..
Nä, naturligvis tycker jag inte att nån ska fistas med sandblandad tvål. Dock är det så att med rätt biträde så kommer nog chauffören ganska lätt komma undan med att åberopa nödvärn. Läs Silbersky.

Nästan ihjälkörd igen..
JLarsson sa:
Nä, naturligvis tycker jag inte att nån ska fistas med sandblandad tvål. Dock är det så att med rätt biträde så kommer nog chauffören ganska lätt komma undan med att åberopa nödvärn. Läs Silbersky.

Åberopa nödvärn när man sitter i en låst bil?

Nästan ihjälkörd igen..
Konkret sa:
JLarsson sa:

Åberopa nödvärn när man sitter i en låst bil?

Du missade "Läs Silbersky"?

(EDIT: hepp, vad hände där? quoteeringarna hängde inte med när jag klickade "citera"...)

Senast ändrad:
Nästan ihjälkörd igen..
Adam K sa:
Prata med henne....
Tur att postnord sköter sig bra ute på landet där jag bor så att jag kan bojkott DHL utan att därmed utsätta mig själv för att aldrig få mina paket.

Nu hänger jag inte med. Var det DHL som fick henne att köra över din cykel?

Nästan ihjälkörd igen..
-Andy- sa:
Prata med henne....

Nu hänger jag inte med. Var det DHL som fick henne att köra över cykeln?

Senast ändrad:
Nästan ihjälkörd igen..
johnny165 sa:

Nej jag hoppas hon får nått sorts straff, dock önskar jag ju ingen att bli av med jobbet, men hon kanske inte ska sitta bakom en ratt i stockholms trafiken..

Fast om hennes jobb är att sitta bakom en ratt.. Jo, jag önskar att hon blir befriad från det jobbet och körkortet. Med den impulskontrollen kan finns det rätt många jobb hon inte borde ha.

Nästan ihjälkörd igen..
Adam K sa:
Tror du att chauffören har en incidentfri bakgrund?
Och chefen skulle, trots händelsen, "prata med henne."
Oacceptabelt urskuldrande reaktion på dråpförsök.

Incidenter som inträffade är helt oacceptabel. Jag har ingen aning om vad chauffören har gjort tidigare och jag tror inte du vet heller. Rena spekulationer leder inte någonstans.

Det jag vänder mig mot är att du verkar lägga skulden på hela företaget baserat på det som EN individ gör. Det är extremt ologiskt. Det är lika ologiskt som att bli förbannad på alla kvinnor (eftersom det var en kvinna som körde) eller på alla som kör bil i Stockholm (det var ju en bilförare som körde på cykeln).

Nästan ihjälkörd igen..
Riktigt tråkigt att läsa.
Med lite medvind kan en oannonserad högersväng bli fatal på Skeppsbron.

Håller med om att chauffören borde bli av med både körkort och jobb (olämplig) samt ställas inför rätta. En riktig jubelåsna.

Nästan ihjälkörd igen..
Du läser verkligen inte vad jag skriver efter sitt du sett vad du velat va?
2 gånger om skriver jag att det är chefens reaktion jag vänder mig emot.

-Andy- sa:
Tror du att chauffören har en incidentfri bakgrund?
Och chefen skulle, trots händelsen, "prata med henne."
Oacceptabelt urskuldrande reaktion på dråpförsök.

Incidenter som inträffade är helt oacceptabel. Jag har ingen aning om vad chauffören har gjort tidigare och jag tror inte du vet heller. Rena spekulationer leder inte någonstans.

Det jag vänder mig mot är att du verkar lägga skulden på hela företaget baserat på det som EN individ gör. Det är extremt ologiskt. Det är lika ologiskt som att bli förbannad på alla kvinnor (eftersom det var en kvinna som körde) eller på alla som kör bil i Stockholm (det var ju en bilförare som körde på cykeln).

Nästan ihjälkörd igen..
jonas-ni sa:
Är det inte ett rimligt krav att yrkesförare ska kunna framföra fordon på ett säkert sätt?

Nja, kunna och kunna, det är kanske inte är så noga med den saken.
Men att medvetet med stor bil massakrera någons cykel, det *borde* klassas som mord! :(

Nästan ihjälkörd igen..
-Andy- sa:

Men, det är ju vad alla andra gör mot oss cyklister.........

Tillbaka
Topp