Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Klart bra, föredrar oftast Bike24 & R2 Bike dockHittar bara klart äldre trådar. Är det här ett seriöst företag och är det någon som har beställt något därifrån sista halvåret eller så?
har också använt utan problem, men dock inte testat returnera/byta med dem. Har någon testat det? Tycker det är så man vet om butiken är seriös. Wiggle var ju riktigt krångligt när saker pajade i förtid….
Bike24 har åtminstone fri retur, även Rose. Har för mig att r2 och bike components har det också.De fyra stora tyskarna, som nämns häruppe, är alla seriösa. Returer funkar bra hos alla, men man behöver betala frakten själva.
Bike24 har åtminstone fri retur, även Rose. Har för mig att r2 och bike components har det också.
OK, Bike24 har jag i alla fall aldrig betalat en retur själv. Var ett tag sedan sist så de kan eventuellt ha ändrat. (då pratar vi mindre delar, alltså inte skrymmande gods som hjul eller cyklar)Hos Bike24 verkar det berör på (något). Jag tror att all mina returer betalades av Bike24, men andra här har betalt själva. Bike24 skriver inte vem betalar (utanför Tyskland). Bike-components och R2 skriver att du betalar, jag tror inte att jag har returnerat där.
OK, Bike24 har jag i alla fall aldrig betalat en retur själv. Var ett tag sedan sist så de kan eventuellt ha ändrat. (då pratar vi mindre delar, alltså inte skrymmande gods som hjul eller cyklar)
R2 har följande på sin sida
"
Within the 14-day cancellation period (withdrawal), you can create a return label on our website. This means that the return is free of charge for you.
Please note that we only provide a free return within the right of withdrawal of 14 days. After this period, you will have to pay the return costs. We provide one (1x) return label free of charge per order."
Beställde där mycket för 10-14 år sedan. Sen blev det mycket CrC innan brexit. Ska av en händelse köpa många prylar från bike discount ikväl. Handlar annars mest på bike24. R2 har jag aldrig fattat happyride-hypen för.
Det är väl inte särskilt dyr frakt, eller?Oj! Tänkte precis lägga en beställning på en cykel från Bike-discount.de men noterade att de höjt priset på frakt. 79 euro för skicka en cykel vill de ha nu :/
Frakt 900kr är det lite tycker du? Och om man ångrar köpet behöver man betala frakten tillbaka också?Det är väl inte särskilt dyr frakt, eller?
Ja jo, men kollar frakten på andra grejer (ej cykeln) Den ligger på 14.99 men beställde för någon månad sen och då låg samma fakt på 9.99 euro.Om frakt inte tillkom blev väl priset 900 högra kan man tro
Vad kostar cykeln i Sverige vs Tyskland?Frakt 900kr är det lite tycker du? Och om man ångrar köpet behöver man betala frakten tillbaka också?
Peru <3Det är väl lite skillnad men visst, det kostar 100USD från Peru.
Tror dock att runt 1000 lappen är vanligt när det inte ingår.
Inte gratis från tex allebike heller
Cykeln finns inte i lager i Sverige min vän :/Vad kostar cykeln i Sverige vs Tyskland?
Vad kostar en frakt i Sverige vs Tyskland?
Kul, vad är det för cykel?Peru <3
Cykeln finns inte i lager i Sverige min vän :/
Kul, vad är det för cykel?
De flesta som säljer cyklar i Sverige tar väl mellan 500 och 900 för frakten.
Det märkligaste hände nyss. Höll på att skriva här vilken cykel (Cube Race FE) och sen när jag klickade tillbaka till Bike-Discount så var priset på cykeln nedsatt från 1599 till 1522 dvs priset minus fraktkostnad. Kunde knappt tro mina ögon, så jag laddade om sidan och vips så stod det 1599 igen. Skulle beställt när jag fick chansen![]()
Jag tror det bara var någon slags bugg om jag ska vara ärlig då summan var exakt lika frakten. Nu går det inte heller att genomföra köpet efter det att jag avbröt det i andra steget. Får upp meddelande att cykeln inte är i lager osv.Nej, det är skillnaden mellan svensk och tysk moms.
Jag tror det bara var någon slags bugg om jag ska vara ärlig då summan var exakt lika frakten. Nu går det inte heller att genomföra köpet efter det att jag avbröt det i andra steget. Får upp meddelande att cykeln inte är i lager osv.
Moms i Tyskland är 19% och Sverige 25%. Cykeln kostar 1599 euro med frakt till Sverige. Justerad för Tysk moms (Mehrwertsteuer) borde den kosta 1 427 euro
Cube Nuroad Race FE haze´n´gloss, ska gå som pendlare/allt i allo. Det blev så efter 4 år pendlande på en tung single speed.
Ja, förstår du min förvirring kring ditt meddelande nuDen har samma pris med tysk och svensk moms, det har jag aldrig sett! Kommer dock 79 euro frakt till.