Nätbutik - www.bike-discount.de

• Trådstartare Trådstartare WFD
  • Start datum Start datum

WFD

Aktiv medlem
Hittar bara klart äldre trådar. Är det här ett seriöst företag och är det någon som har beställt något därifrån sista halvåret eller så?

har också använt utan problem, men dock inte testat returnera/byta med dem. Har någon testat det? Tycker det är så man vet om butiken är seriös. Wiggle var ju riktigt krångligt när saker pajade i förtid….

har också använt utan problem, men dock inte testat returnera/byta med dem. Har någon testat det? Tycker det är så man vet om butiken är seriös. Wiggle var ju riktigt krångligt när saker pajade i förtid….

De fyra stora tyskarna, som nämns häruppe, är alla seriösa. Returer funkar bra hos alla, men man behöver betala frakten själva.

Bike24 har åtminstone fri retur, även Rose. Har för mig att r2 och bike components har det också.

Hos Bike24 verkar det berör på (något). Jag tror att all mina returer betalades av Bike24, men andra här har betalt själva. Bike24 skriver inte vem betalar (utanför Tyskland). Bike-components och R2 skriver att du betalar, jag tror inte att jag har returnerat där.

Jag har beställt flera gånger från Bike-discount och den levererar stabilt, lika bra som andra nätbutiker omnämnda ovanför. Den har ofta lägsta priser på vissa kategorier. OBS att välja Sverige som land annars får du se felaktiga priser med tysk moms 20% och inte 25% som vi får.

Men returer dit är inte gratis, man behöver betala frakten själv. Jag ville returnera dit en sak någon gång men ändrade mig när jag såg hur mycket det skulle ha kostat mig.

Tycker att priserna ofta är lika. I alla fall shimano och dämpare. Sortiment och information skiljer.
Bike24 bäst sortiment på vanliga Svenssongrejor men saknar i bland verktyg och reservdelar

Hos Bike24 verkar det berör på (något). Jag tror att all mina returer betalades av Bike24, men andra här har betalt själva. Bike24 skriver inte vem betalar (utanför Tyskland). Bike-components och R2 skriver att du betalar, jag tror inte att jag har returnerat där.
OK, Bike24 har jag i alla fall aldrig betalat en retur själv. Var ett tag sedan sist så de kan eventuellt ha ändrat. (då pratar vi mindre delar, alltså inte skrymmande gods som hjul eller cyklar)

R2 har följande på sin sida

"
Within the 14-day cancellation period (withdrawal), you can create a return label on our website. This means that the return is free of charge for you.

Please note that we only provide a free return within the right of withdrawal of 14 days. After this period, you will have to pay the return costs. We provide one (1x) return label free of charge per order."

OK, Bike24 har jag i alla fall aldrig betalat en retur själv. Var ett tag sedan sist så de kan eventuellt ha ändrat. (då pratar vi mindre delar, alltså inte skrymmande gods som hjul eller cyklar)

R2 har följande på sin sida

"
Within the 14-day cancellation period (withdrawal), you can create a return label on our website. This means that the return is free of charge for you.

Please note that we only provide a free return within the right of withdrawal of 14 days. After this period, you will have to pay the return costs. We provide one (1x) return label free of charge per order."

Ah, jag läste för snabbt och såg bara delen för efter 14 dagar.

Jag har handlat upp många veckopengar där... De är grymma på support med - har haft flera saker som jag behövt reklamera, men det har de löst galant. Har till och med fått en voucher på 50€ för besväret med en dämpare som jag köpte -snyggt gjort! Det ledde iofs till att jag handlade ännu mera :)

Beställde där mycket för 10-14 år sedan. Sen blev det mycket CrC innan brexit. Ska av en händelse köpa många prylar från bike discount ikväl. Handlar annars mest på bike24. R2 har jag aldrig fattat happyride-hypen för.

Beställde där mycket för 10-14 år sedan. Sen blev det mycket CrC innan brexit. Ska av en händelse köpa många prylar från bike discount ikväl. Handlar annars mest på bike24. R2 har jag aldrig fattat happyride-hypen för.

R2-bike är butiken med högsta kvalitetet och snabbast frakt. Bästa information för varje grej, de flesta med äkta vikt. Men de har ofta inte lägsta pris och inte största sortimentet, förutom på premium grejer.

Jag föredrar R2 eller bike-components, men hamnar ofta vid Bike24 pga stora urval.

Har handlat en del på
Senaste åren . Va enda stället jag hittade ett vevlager i komponentbristens tider började det med.
Sen ser det billigt ut när momsen läggs på senare .:)
groupset säljer dom vad det verkar I oem förpackningar så man får plocka ihop precis vad man vill ..

Så har jag beställt och vi får se hur snabb leveransen är. Med tanke på hur effektiva tyskar brukar vara så gissar jag på ons/tors. Supporten var iaf galet snabb att svara. Ställde en lite rörig fråga och inom fem minuter så hade dom presenterat ett utförligt svar.

Oj! Tänkte precis lägga en beställning på en cykel från Bike-discount.de men noterade att de höjt priset på frakt. 79 euro för skicka en cykel vill de ha nu :/

Jag tycker att 79 euro är rimligt för att frakta en cykel från Tyskland till framför huset.

Jag betalade 150 euro för frakt hos en annan tysk butik (mycket, men då var cykeln 40% billigare än i Sverige). Betalde just 66 euro hos Bike24, som jag tyckte var förvånansvärt billig.

Tyska butiker brukar står för returfrakt men jag vet inte hur det funkar med cyklar.

Kul, vad är det för cykel?

De flesta som säljer cyklar i Sverige tar väl mellan 500 och 900 för frakten.

Det märkligaste hände nyss. Höll på att skriva här vilken cykel (Cube Race FE) och sen när jag klickade tillbaka till Bike-Discount så var priset på cykeln nedsatt från 1599 till 1522 dvs priset minus fraktkostnad. Kunde knappt tro mina ögon, så jag laddade om sidan och vips så stod det 1599 igen. Skulle beställt när jag fick chansen 🤣

Det märkligaste hände nyss. Höll på att skriva här vilken cykel (Cube Race FE) och sen när jag klickade tillbaka till Bike-Discount så var priset på cykeln nedsatt från 1599 till 1522 dvs priset minus fraktkostnad. Kunde knappt tro mina ögon, så jag laddade om sidan och vips så stod det 1599 igen. Skulle beställt när jag fick chansen 🤣

Nej, det är skillnaden mellan svensk och tysk moms.

Nej, det är skillnaden mellan svensk och tysk moms.
Jag tror det bara var någon slags bugg om jag ska vara ärlig då summan var exakt lika frakten. Nu går det inte heller att genomföra köpet efter det att jag avbröt det i andra steget. Får upp meddelande att cykeln inte är i lager osv.

Moms i Tyskland är 19% och Sverige 25%. Cykeln kostar 1599 euro med frakt till Sverige. Justerad för Tysk moms (Mehrwertsteuer) borde den kosta 1 427 euro

Jag tror det bara var någon slags bugg om jag ska vara ärlig då summan var exakt lika frakten. Nu går det inte heller att genomföra köpet efter det att jag avbröt det i andra steget. Får upp meddelande att cykeln inte är i lager osv.

Moms i Tyskland är 19% och Sverige 25%. Cykeln kostar 1599 euro med frakt till Sverige. Justerad för Tysk moms (Mehrwertsteuer) borde den kosta 1 427 euro

Skillnaden är 125/119, som är skillnadern i moms. Det händer då och då att det tar en sekund att får rätt moms.

Jag bara Cube cyklar för 1599 euro medx tysk moms utan frakt.

Vilken cykel tittar du på? Bike24 har också Cube och lite lägre frakt.

Bike24 och bike-discount är dom enda tyskarna som jag provat, och aldrig varit problem. 2-3 ggr senaste 18 månaderna ungefär. Aldrig provat/behövt returnerna något eller behövt kommunicera med deras support.

Tillbaka
Topp